با بهترین اپلیکیشن‌های کالری شمار، کالری خود را تنظیم کنید

با بهترین اپلیکیشن‌های کالری شمار، کالری خود را تنظیم کنید

اپلیکیشن MyFitnessPal یکی از بهترین اپلیکیشن‌های کالری شمار است. این اپ مانند یک مربی تغذیه عمل می‌کند. یعنی دائما برنامه‌های غذایی شما را پیگیری می‌کند و بر حسب قد و وزن شما برنامه‌های غذایی متنوعی را برنامه‌ریزی می‌کند. شما با این اپ می‌توانید برنامه خود را کاملا شخصی‌سازی کنید و متناسب با شرایط غذایی خود، یک برنامه اختصاصی داشته باشید

کد خبر : ۱۳۰۵۲۶
بازدید : ۳۷۲۵

کالری که از آن به عنوان یکی از واحدهای انرژی نام برده می‌شود، یکی از نیازهای اساسی بدن انسان‌ها است. هر فردی به میزان معینی از کالری نیاز دارد. یعنی اگر میزان دریافت کالری کمتر یا بیشتر از نیاز بدن باشد، سلامت بدن به خطر می‌افتد.

به عنوان مثال دریافت بیش از حد کالری می‌تواند عامل افزایش وزن باشد. بنابراین مهم است که هر فردی میزان کالری دریافتی خود را بداند. اما چگونه می‌توان میزان کالری دریافتی را اندازه‌گیری کرد یا چگونه می‌توان فهمید که بدن ما به چه میزان کالری نیاز دارد؟

آن هم با توجه به اینکه میزان کالری دریافتی در هر فرد با توجه به قد، وزن و میزان فعالیت‌های او متفاوت است. پاسخ، اپلیکیشن‌های کالری شمار است. انواع مختلفی از اپ‌های کالری شمار وجود دارد که ما در اینجا به چند نمونه از بهترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

1. MyFitnessPal

اپلیکیشن MyFitnessPal یکی از بهترین اپلیکیشن‌های کالری شمار است. این اپ مانند یک مربی تغذیه عمل می‌کند. یعنی دائما برنامه‌های غذایی شما را پیگیری می‌کند و بر حسب قد و وزن شما برنامه‌های غذایی متنوعی را برنامه‌ریزی می‌کند. شما با این اپ می‌توانید برنامه خود را کاملا شخصی‌سازی کنید و متناسب با شرایط غذایی خود، یک برنامه اختصاصی داشته باشید.

MyFitnessPal انجمن‌های گفتگو با کاربران را پیرامون دستور پخت، داستان‌های موفقیت شخصی و... نیز ارائه می‌دهد. این اپ همچنین از یک پایگاه داده تغذیه برخوردار است که بسیار گسترده است. پایگاه داده غذایی MyFitnessPal شامل دستورالعمل‌های غذایی و نحوه آماده کردن آنها است.

MyFitnessPal در دو نسخه پریمیوم و نسخه تجاری در دسترس است. نسخه پریمیوم تنها برخی از ویژگی‌ها (مانند دستورالعمل‌های غذایی، برنامه‌های تناسب اندام و...) را ارائه می‌دهد. بد نیست بدانید که MyFitnessPal یکی از بهترین اپ‌های کالری شمار است که تاکنون جوایز متعددی را دریافت کرده است. MyFitnessPal قابلیت نصب بر انواع سیستم عامل‌ها را دارد. این اپ در نسخه آنلاین نیز قابل دسترسی است. شما می‌توانید با خرید بسته اینترنت از نسخه آنلاین این اپ استفاده کنید.

2. Calorie Counter + (by NutraCheck)

برنامه Calorie Counter همانطور که از نام آن کاملا مشخص است یک برنامه اختصاصی برای شمارش کالری است. این برنامه علاوه بر اندازه‌گیری متناوب کالری، از قابلیت‌های دیگری مانند برنامه‌های مربوط به کاهش یا افزایش وزن، حفظ وزن و برنامه‌های فستینگ (برنامه‌های روزه‌داری یا رژیم‌های مشابه روزه‌داری) نیز برخوردار است. . Calorie Counterنیز دارای یک پایگاه داده غذایی گسترده است. البته شما نیز می‌توانید غذاهای خود را به این پایگاه اضافه کنید. مثلا می‌توانید با اسکن یک بارکد، غذا را اضافه کنید و یا آن را در برنامه جستجو کنید.

Calorie Counter دارای برنامه ورزشی تناسب اندام نیز است. امکان اضافه کردن و جستجوی برنامه‌ها یا حرکات ورزشی نیز در این اپ امکان‌پذیر است. این اپ، داده‌های کالری‌سوز را همراه با برنامه‌های ورزشی ارائه می‌دهد. قدم‌شما و امکان مشاهده رژیم غذایی خود در قالب نمودار از دیگر قابلیت‌های این اپ است. Calorie Counter نیز از سیستم عامل اندروید و ios پشتیبانی می‌کند. عملکرد برنامه در اندروید و ios (از جمله گوشی‌های آیفون) کاملا یکسان است.

با بهترین اپلیکیشن‌های کالری شمار، کالری خود را تنظیم کنید

3. FatSecret

برنامه FatSecret یکی از ساده‌ترین اپ‌های کالری شمار است. این اپ برخلاف اپ‌های دیگر که در نسخه پولی و پریمیوم ارائه شده‌اند، کاملا رایگان است. FatSecret نیز قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله اینکه شما می‌توانید با جامعه جهانی در رابطه با برنامه غذایی خود صحبت کنید و تبادل نظر داشته باشید. علاوه بر این شما می‌توانید در این برنامه یک دفترچه خاطرات غذایی برای خود بسازید و هر آنچه را که می‌خورید و یا در تغذیه خود استفاده می‌کنید در آنجا ثبت کنید. از دیگر قابلیت‌های این اپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویم رژیم غذایی برای مشاهده میزان کالری استفاده شده یا سوزانده شده
  • ردیاب وزن
  • برنامه‌های ورزشی متنوع
  • برخورداری از دستورالعمل‌های غذایی متعدد
  • آلبوم عکس غذایی جهت حفظ رژیم غذایی
  • یادآوری‌ها برای رژیم‌های غذایی، وزن‌کشی و....
  • امکان اشتراک‌گذاری غذا، ورزش و وزن خود با متخصصان تغذیه

4. HealthifyMe

اپلیکیشن HealthifyMe از دیگر برنامه‌های پیشرفته در زمینه کالری شمار است. این برنامه نیز از قابلیت‌های مختلفی مانند پایگاه داده غذایی، شخصی‌سازی اهداف و برنامه‌ها و نیز تجزیه و تحلیل وعده‌های غذایی برخوردار است. چنانچه شما می‌توانید تمام وعده‌‌های غذایی روزانه خود را به HealthifyMe اضافه کنید تا این اپ به تجزیه و تحلیل آنها بپردازد.

HealthifyMe از قابلیت تفکیک و تحلیل ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌ها برخوردار است. تفکیک درشت مغذی‌ها یکی از راه‌های ساده برای تشخیص میزان مصرف مواد مغذی است. با این حال علیرغم تمام این ویژگی‌ها، HealthifyMe از معایبی نیز برخوردار است. از جمله این معایب می‌توان به تمرکز بیشتر این اپ بر کالری‌ها اشاره کرد تا فعالیت بدنی. HealthifyMe نیز قابلیت نصب بر روی سیستم عامل اندروید و آ‌ی.او.اس را دارد.

5- MyNetDiary app

اپلیکیشن MyNetDiary app یکی از اپ‌های جامع و کامل در زمینه تغذیه و اندازه‌گیری کالری است. با این اپ شما می‌توانید یک رژیم غذایی متناسب با سبک زندگی خود بسازید و یا آن را در اپ پیدا کنید. مثلا اگر سبک غذایی شما وگان است می‌توانید رژیم غذایی متناسب با واگان‌ها را استفاده کنید. همچنین می‌توانید میزان کاهش وزن خود را بر اساس هفتگی، ماهانه و یا در تاریخی معین، مشخص کنید. ثبت وعده‌های غذایی و برنامه‌های ورزشی و کنترل پیشرفت روزانه نیز از دیگر قابلیت‌های این برنامه است.

MyNetDiary app نیز بر سیستم عامل‌های اندروید و آیفون قابل دسترسی است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که نسخه سیستم عامل شما با اپ‌های معرفی شده سازگار باشد. ممکن است نسخه‌های قدیمی سیستم عامل، پاسخگوی این اپ‌ها نباشند. بنابراین اگر سیستم عامل گوشی شما قدیمی شده است بهتر است آن را به‌روزرسانی کنید. اگر امکان به‌روزرسانی ندارید می‌توانید گوشی خود را عوض کنید و یک گوشی جدید تهیه کنید. برای تهیه گوشی نیز می‌توانید از خرید قسطی استفاده کنید. با این گزینه شما می‌توانید جدیدترین گوشی‌های بازار را نیز به آسانی تهیه کنید. خرید قسطی آیفون ۱۴ از جمله این گزینه‌ها است.

سخن نهایی

برنامه‌های کالری شمار می‌توانند نقش مهمی در بهبود سلامت و تناسب اندام شما داشته باشند. البته تاثیر واقعی استفاده از این برنامه‌ها با پیگیری منظم شما و نیز وارد کردن اطلاعات درست مشخص می‌شود. با این حال گرچه تاثیرات خوب این برنامه‌ها طی آزمایشات مختلف مشخص شده است؛ اما بد نیست در کنار استفاده از اپ‌های معرفی شده تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه نیز باشید. چنانچه در مواردی ممکن است برخی از اختلالات یا بیماری‌های خاص که اطلاعی از آن ندارید مانع از تحقق نتایج موردنظرتان شود. اما پزشک متخصص می‌تواند این موارد را به خوبی تشخیص دهد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید