ویدیویی از رهگیری هواپیمای دشمن توسط جنگنده‌های روسی

ویدیویی از رهگیری هواپیمای دشمن توسط جنگنده‌های روسی

ویدیوی زیر مربوط به جنگنده های روسی است که یک هواپیمای فرضی دشمن را رهگیری کردند.

کد خبر : ۱۳۰۶۱۱
بازدید : ۸۸۲۵

این در حالی است که ولادیمیر پوتین تمرینات نظامی خود را در اقیانوس آرام تشدید کرده و حریم هوایی روسیه را در سواحل شرقی آن بسته است.

انتظار می‌رود بخشی از این رزمایش‌ها شامل آزمایش آمادگی نیروهای پوتین برای مقابله به مثل در برابر حمله هسته‌ای غرب باشد.

تصاویر جدید از این رزمایش نشان می‌دهد که یک جفت جنگنده MiG-31BM بر فراز اقیانوس آرام یک هواپیمای فرضی دشمن را رهگیری می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نقش یک مهاجم هوایی را هواپیمای ایل-38 ایفا کرده است.

در مرحله دیگری از رزمایش، پوتین به ناوگان خود دستور داد تا در اقدامی انتقام‌جویانه - در سالگرد غرق شدن کشتی پرچم‌دارش - پرتاب موشک هسته‌ای را آزمایش کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت این عملیات بخشی از آموزش منظم برای "حفظ سطح آمادگی لازم نیروهای مسلح" است.

این رزمایش غیرمنتظره روز جمعه توسط وزیر دفاع سرگئی شویگو اعلام شد.

قدرت آتش استراتژیک ناوگان اقیانوس آرام از زمان شوروی به عنوان سلاح اصلی مسکو در حملات تلافی جویانه دیده تلقی می شود.

به نظر می‌رسد این اقدام نشان دادن قدرت عمدی به غرب در بحبوحه جنگ پوتین علیه اوکراین است که تاکنون صدها هزار کشته برجای گذاشته است.

انتظار می‌رفت که مانورهای مبتنی بر پایگاه دریایی ولادی وستوک شامل شلیک موشک و آزمایش آمادگی بمب‌افکن‌های راهبردی با قابلیت هسته‌ای و همچنین زیردریایی‌های ناوگان باشد.

پیش تر و همزمان با پیوستن فنلاند به پیمان آتلانتیک شمالی، «ناتو» ارتش روسیهدر اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شماری از نیروهای خود را در نزدیکی مرز با فنلاند مستقر کرده است.

پیشتر الکساندر جروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرده بود که در واکنش به عضویت فنلاند در ناتو، مسکو نیروهایش در غرب و شمال غرب کشور را تقویت خواهد کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هم با تایید جابجایی نیروهای روس، تصریح کرد که جبهه شرقی ناتو آماده مقابله با تحرکات ارتش روسیه است.

استولتنبرگ بیان کرد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تقویت هر چه بیشتر ناتو نسبت به قبل را به همراه داشته است.

او پیوستن فنلاند به ناتو را گامی مهم برشمرد و تاکید کرد که چنین اقدامی به تقویت امنیت منطقه شمالی ناتو منجر می‌شود.

استولتنبرگ با اشاره به عضویت کامل فنلاند در ناتو و مشارکت این کشور در همه فعالیت‌های نظامی و غیرنظامی این پیمان، از عضویت کشورهای دموکراتیک در ناتو استقبال کرد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هم گفت، ناتو به‌دنبال تقویت رویکردهای ضد روسیه بوده و افزود که پیوستن فنلاند به این پیمان نظامی، احتمال گسترش تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

شویگو تاکید کرد که جنگنده‌های بلاروس آماده حمل تسلیحات اتمی شده‌اند و ادامه داد، ارتش روسیه تسلیحات غربی ارسال‌شده به اوکراین را در این کشور مورد هدف قرار می‌دهد.

او اعلام کرد که واشینگتن درصدد ارسال جنگنده‌های اف-16 و موشک‌های دوربرد به اوکراین است.

وزیر دفاع روسیه ابراز داشت که عضویت فنلاند در ناتو، مسکو را مجبور به اتخاذ تدابیر ویژه با هدف حفاظت از امنیت خود خواهد کرد.

پیشتر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین هم خاطرنشان کرده بود که روسیه با دقت استقرار تسلیحات و ایجاد زیرساخت‌های نظامی ناتو در فنلاند را زیرنظر دارد و بر اساس این اقدامات، واکنش نشان می‌دهد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید