طرز تهیه قیمه پلو؛ با همه قیمه‌هایی که خوردید فرق دارد!

طرز تهیه قیمه پلو؛ با همه قیمه‌هایی که خوردید فرق دارد!

قیمه‌پلو یکی از نذری‌های معمول است که مشابه آن را اردبیلی‌ها هم دارند، البته بدون سیب زمینی سرخ کرده و طرز تهیه متفاوت.

کد خبر : ۱۳۰۸۵۱
بازدید : ۷۰۱۰

پدر بین خورش‌های ایرانی قیمه از طرفداران زیادی برخوردار است، خورشی که در ماه محرم نیز به عنوان یک غذای نذری جا افتاده است.

و، اما قیمه؛ رکن رکین خورش‌های ایرانی، نوستالژی ایرانی‌ها. این بار قیمه را مهمان اردبیل هستیم و یک مقدار متفاوت‌تر از قیمه معمول. سیب زمینی ندارد و البته بی‌آب است.

۱. پیاز را نگینی خرد کنید و با روغن تفت دهید. بعد گوشت را به آن اضافه کنید. در حین تفت دادن گوشت، سیر رنده شده و ادویه (نمک و فلفل، زردچوبه و زنجبیل) را اضافه کنید و خوب تفت دهید. بعد رب، لپه، آبلیمو و زرشک را بیفزایید و خوب تفت دهید.

۲. حالا نوبت دو لیوان آب است. در ظرف را بگذارید تا خورش به مدت نیم ساعت بپزد و آبش را از دست بدهد. در آخرین مرحله، دارچین و زعفران را به خورش بیفزایید و کاملا بهم بزنید. خورش قیمه زرشک شما آماده سرو شدن با یک دیس پلوی زعفرانی اعلاست.

مواد لازم:
یک عدد پیاز
۳۵۰ گرم گوشت چرخ کرده
۴ /۳ پیمانه لپه
یک ق. س روغن
یک حبه سیر
۴ ق. س رب
یک ق. س آبلیمو
۲ /۱ پیمانه زرشک
یک ق. چ زرد چوبه
۴ /۱ ق. چ دارچین
۲ ق. س زعفران دم کرده
۲ لیوان آب
نمک و فلفل و زنجبیل

زرشک مانند بسیاری از خوراکی‌های ترش سرشار از ویتامین C است. طعم ترش آن که ناشی از وجود اسید‌های طبیعی است آن را به دارویی گیاهی برای کاهش چربی خون تبدیل کرده‌است. این خاصیت به ویژه در زرشک آبی بسیار بارز است. زرشک علاوه بر ویتامین C، سرشار از ویتامین A است.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید