استیضاح فانی رای نیاورد

کد خبر : ۱۳۰۹
بازدید : ۱۱۶۱
فرادید | مجلس ایران رای به ابقای علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش داده است.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش پس از یک هفته تعویق در جلسه علنی امروز مجلس سوم تیرماه، قرار گرفته بود.

پس از سخنرانی نمایندگان موافق و مخالف و دفاع فانی از خود، نمایندگان مجلس با ۷۶ رای موافق استیضاح، ۱۶۷ رای مخالف استیضاح و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۵۶ کارت توزیع شده مجددا به فانی رای اعتماد دادند.

ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران می‌گوید تقاضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۶۴ امضا در هیات رئیسه اعلام وصول شد؛ اما گفته می‌شود ۳۵نفر از نمایندگان امضای خود را پس گرفته بودند.

جبار کوچکی نژاد، نادر قاضی‌پور، مهدی موسوی نژاد، حامد قادر مرزی، فرهاد بشیری، محمد سعید انصاری، محسن علیمردانی، محمود شکری، قسیم عثمانی، حسین نقوی حسینی و احمد آریایی نژاد نمایندگان موافق برکناری فانی بودند و غلامرضا تاجگردون و غلامرضا مصباحی مقدم در دفاع از او سخنرانی کردند.

کوچکی‌نژاد، نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در راستای منافع ۱میلیون فرهنگی و ۱۳ میلیون دانش‌آموز توصیف کرد و غلامرضا تاجگردون هم در دفاع از فانی گفت بیشترین استیضاح‌ها در طول مجالس استیضاح وزیر آموزش و پرورش بوده است.

او گفت: "در کنار فرهنگیانی هستیم که خود یا فرزندانشان سر گرسنه بر بالین می‌گذارند" اما "آیا با استیضاح می‌توان این شرایط را تغییر داد؟ اگر می‌خواهیم وضع فرهنگیان بهتر شود تک‌تک نمایندگان و دولتمردان در این قضیه سهیم هستند."

علی‌اصغر فانی هم در دفاع از خود گفت: "در اجرای عدالت آموزشی و افزایش افراد تحت پوشش آموزش و پرورش، ۱۱۰ مدرسه تک دانش‌آموزه داریم یعنی یک مدرسه با یک دانش آموز برقرار می‌شود، همچنین۴۸۰۰ مدرسه با زیر پنج دانش آموز اداره می‌شود؛ این نشان می‌دهد که دولت و وزارت آموزش و پرورش برای تامین آموزش و اجرای عدالت آموزشی هزینه‌های بالایی را متحمل شده‌اند."

در جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمود علوی وزیر اطلاعات و چند عضو دیگر کابینه حضور داشتند اما حسن روحانی، رئیس جمهور دراین جلسه حاضر نبود.

جلسه استیضاح در غیاب علی لاریجانی رئیس مجلس، توسط نائب رئیس آن محمد حسن ابوترابی فرد اداره شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید