شاسی بلند نیسان آریزون در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد
نیسان آریزون با هدف رفع نیازهای متنوع رانندگان در بزرگترین بازار خودروی جهان، روی پلتفرم CMF-EV ساخته شده است. نیسان آریا و رنو مگان E-Tech Electric نیز از آن استفاده میکنند. با این حال، هیچ جزئیاتی درباره پیشرانه یا ابعاد آن در دسترس نیست.
این شاسی بلند برقی توسط یک تیم چینی با بهرهگیری از تجربیات نیسان ساخته شده است. نیسان در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۳ از خودروی مفهومی تمام برقی نیسان آریزون رونمایی کرد.
این شاسی بلند برقی توسط یک تیم چینی با بهرهگیری از تجربیات نیسان ساخته شده است. این خودرو به عنوان "یک شریک چندمنظوره برای رانندگان چینی" طراحی شده است.
نیسان آریزون با هدف رفع نیازهای متنوع رانندگان در بزرگترین بازار خودروی جهان، روی پلتفرم CMF-EV ساخته شده است. نیسان آریا و رنو مگان E-Tech Electric نیز از آن استفاده میکنند. با این حال، هیچ جزئیاتی درباره پیشرانه یا ابعاد آن در دسترس نیست.
این مدل آزمایشی یک طراحی بدنه برجسته را با یک کابین مملو از فناوری ترکیب میکند که برای انسانمحور بودن طراحی شده است.
نیسان آریزون دارای بدنه عضلانی است. نکات برجستهای از جمله جلوپنجره صاف، نمای عقب با نوار نوری سراسری، طراحی متمایز ستون عقب، شیشه عقب عمودی، عدم وجود دستگیره درها و همچنین چرخهای بزرگ و قوسهای چرخ آفرود در آن دیده میشود.
شرکت سازنده میگوید نیسان آریزون دارای مرکز ثقل پایینی است، هرچند این موضوع در تصاویر قابل مشاهده نیست.
درهای خودکشی بزرگ دسترسی آسانی به کابین مینیمالیستی و در عین حال راحت فراهم میکنند. این کابین دارای یک صفحه نمایش بسیار عریض، غربیلک فرمان خاص، تونل مرکزی بزرگ، صندلیهای راحت و یک سقف شیشهای با قابلیت تنظیم نور خودکار گسترده است.
کانسپت آریزون یک دستیار شخصی مجازی جدید به نام اپورو دارد که میتواند به شیوهای انسانگونه با سرنشینان تعامل داشته باشد و با استفاده از زمان، آب و هوا و سایر دادهها پاسخهای دقیقی ارائه دهد.
نیسان آریزون همچنین دارای یک سیستم روشنایی تعاملی است. این سیستم افراد را تشخیص میدهد و به صورت خودکار روشنایی را متناسب با ترجیحات آنها تنظیم میکند. سیستم نورپردازی محیطی را میتوان از طریق حالتهای اوقات فراغت، استراحت، خواب و شگفتی، با هدف ارائه تعامل یکپارچه و شخصیسازیشده تنظیم کرد.
نیسان گفته که کانسپت آریزون برای مشتریان چینی که به دنبال یک خودروی شخصیسازیشده هستند طراحی شده است. اما در مورد اینکه آیا این مدل آزمایشی پیشنمایشی از یک مدل تولیدی است یا خیر، اظهار نظری نکرده است.
با این حال، اشوانی گوپتا مدیر ارشد عملیاتی نیسان گفت: نیاز مبرم به گسترش برقیشدن و پایداری پیشرفته در بازار چین وجود دارد و ما سخت در تلاش هستیم تا آن را برآورده کنیم.
با اینکه نیسان آریزون کمی بیش از حد آیندهنگرانه به نظر میرسد که بخواهد وارد فاز تولید شود، اما میتواند مدلهای آینده این برند ژاپنی برای بازار چین را تحت تاثیر قرار دهد.
منبع: دیجیاتو