(عکس) تانک پیشرفته ارتش روسیه از آمریکا سر درآورد!

(عکس) تانک پیشرفته ارتش روسیه از آمریکا سر درآورد!

در یک رویداد غیرمنتظره تصاویری از تانک پیشرفته روسی «تی ۹۰» در خاک آمریکا در رسانه‌ها منتشر شد. به نظر می‌رسد که این تانک در اوکراین به غنیمت گرفته شده باشد.

کد خبر : ۱۳۰۹۶۴
بازدید : ۵۵۹۵

تی ۹۰ یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین تانک‌های ارتش روسیه است که در حمله این کشور به اوکراین نیز مورد استفاده قرار گرفت.

دیدن یکی از این تانک‌های پیشرفته در خاک آمریکا رویداد عجیبی است که در فضای مجازی خبر ساز شده است. بر اساس گزارش اوراسین‌تایمز این تانک از ۱۱ تا ۱۳ آوریل در پارکینگی در بزرگراه ایالتی بزرگراه میان‌ایالتی ۱۰ حضور داشت و همین کافی بود که عکس‌هایش در شبکه‌های اجتماعی پخش شود.

تانک پیشرفته ارتش روسیه از آمریکا سر درآورد! / عکس

سو گوگ، سخنگوی پنتاگون در واکنش به انتشار تصاویر این تانک در فضای مجازی گفت: «این تانک حاوی مواد یا سلاح خطرناک نیست و هیچ تهدیدی برای امنیت عمومی ندارد و در حال انتقال به منطقه آزمایش آبردین واقع در مریلند است. متأسفانه کامیون حامل تانک دچار مشکلات مکانیکی و باعث این توقف ناخواسته در مسیر شد.»

مرکز آزمایش آبردین (ATC) مسئول انجام آزمایش‌های آسیب‌پذیری در نبرد زمینی، شلیک مستقیم و آتش مستقیم است.

کارشناسان اوسینت (OSINT) مدعی هستند که این تانک در میدان نبرد نیروهای روسی و اوکراینی در خرسون به غنیمت گرفته شده است. پنتاگون از اظهارنظر در مورد آینده تانک T-90A یا ادعاهای کارشناسان اوسینت مبنی بر غنیمت گرفته شدن این تانک توسط نیروهای اوکراینی خودداری کرد.

تانک T-۹۰A

نسل سوم تانک‌های اصلی میدان نبرد روسیه با نام تی‌ ۹۰ بر اساس پلتفرم تانک‌های مشهور تی ۷۲ در کارخانه «Uralvagonzavod» طراحی شد و توسعه یافت. به دلیل مقرون به صرفه بودن، سادگی و ویژگی‌های دیگر، شاسی تی‌ ۷۲ به عنوان پایه‌ای برای ساخت تی ۹۰ انتخاب شد.

این تانک به عنوان یکی از بهترین تانک‌های جهان از یک اتولودر (بارگذار مهمات خودکار)، سه خدمه و طراحی خاص تانک های بهره می‌برد.

تی ۹۰ از سال ۱۹۹۲ به خدمت گرفته شد و از آن زمان تا کنون بروزرسانی‌های متعددی دریافت کرده است. سال ۲۰۰۴ بروزرسانی منجر به ارائه مدل تی ۹۰ ای شد و تازه‌ترین بروزرسانی آن مربوط به سال ۲۰۱۷ است که تی ۹۰ ام‌اس نام گرفته است.

این تانک روسی ۴۶ تن وزن دارد و با این وزن حداکثر سرعتش به ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. موتور تانک تی ۹۰ ای حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

تی ۹۰ مجهز به توپ ۱۲۵ میلیمتری 2A46M است و از سامانه بارگذاری خودکار گلوله با سیستم چرخ‌وفلکی بهره می‌برد. تانک اصلی میدان نبرد روسیه از زره معمولی و زره واکنشی انفجاری برخوردار است.

جمر مادون قرمز و سیستم هشدار لیزری برخی تجهیزات مدرن این تانک مشهور هستند.

منبع: خبرآنلاین

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید