ایلان ماسک با کسی شوخی ندارد؛ حذف تیک آبی کریستیانو رونالدو

ایلان ماسک با کسی شوخی ندارد؛ حذف تیک آبی کریستیانو رونالدو

تیک آبی رونالدو و کاسیاس حذف شد.

کد خبر : ۱۳۱۰۴۳
بازدید : ۴۴۲۵

توییتر از روز پنجشنبه شروع به حذف نماد‌های تایید پروفایل هزاران سلبریتی، سیاستمدار و روزنامه‌نگار کرد که یکی از قابل مشاهده‌ترین شاخص‌های تغییر سیاست شرکت ایلان ماسک به حساب می‌آید. علامت چک برای سال‌ها به این معنی بود که توییتر هویت کاربر را تأیید می‌کرد و این نماد چیزی شبیه به یک تایید شخصیت واقعی پشت حساب بود. اما در زمان ایلان ماسک، که توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار در ماه اکتبر خریداری کرد، این سرویس رسانه‌های اجتماعی شروع به دریافت ۸ دلار در ماه از افراد برای حفظ وضعیت تأیید شده آن‌ها کرده است. ماسک گفته کسانی که پول نپردازند چک مارک خود را از دست خواهند داد.

انتقال سنگی بوده است. آقای ماسک در ابتدا پیشنهاد پرداخت ۲۰ دلار در ماه را برای تأیید اعتبار داد، اما او پس از بازگشت قیمت، قیمت را کاهش داد. او همچنین گفت که حساب‌هایی که قبلاً تأیید شده بودند، نشان‌های خود را در اوایل آوریل از دست خواهند داد، اما تعداد کمی از آن‌ها این کار را کردند. زمانی که توییتر در روز پنجشنبه شروع به حذف علامت‌های چک از حساب‌ها کرد، برخی از کاربران گفتند که متوجه ناپدید شدن نماد‌ها و سپس ظاهر شدن مجدد آن‌ها در پروفایل‌هایشان شده‌اند.

این شرکت در بیانیه‌ای در توییتر گفت: "ما در حال حذف تیک‌های تایید شده قدیمی هستیم. «برای تأیید اعتبار در توییتر، افراد می‌توانند در Twitter Blue ثبت نام کنند.»

ماسک گفته است که پرداخت هزینه اشتراک با مزایای دیگری همراه خواهد بود، از جمله قرار بیشتر دیده شدن توییت‌ها برای مخاطبان. اما برخی از سلبریتی‌ها شکایت کرده اند که این تغییر منجر به افزایش جعل هویت می‌شود، زیرا هویت آن‌ها دیگر تایید نمی‌شود.

لبرون جیمز، ستاره بسکتبال ماه گذشته در توییتی گفت: "خب تیک آبی من به زودی از بین خواهد رفت، زیرا اگر من را بشناسید من پولی نمی‌دهم. "، اما به نظر می‌رسید که آقای جیمز در روز پنج‌شنبه یکی از مشترکین توییتر آبی بود و حساب کاربری او علامت چک خود را حفظ کرد. ماسک در توییتر گفت که شخصاً برای چند اکانت از جمله اکانت جیمز پول پرداخت کرده است تا علامت چک آن‌ها را حفظ کنند.

بر اساس اسناد داخلی که نیویورک تایمز مشاهده کرده است، جدای از اینکه از کاربران فردی ۸ دلار در ماه دریافت می‌کند، توییتر برنامه ریزی کرده است که ماهانه ۱۰۰۰ دلار برای تأیید اعتباری که دارای علامت طلایی است، به جز تعدادی استثنا، از سازمان‌ها دریافت کند. این استثنا‌ها شامل ۵۰۰ تبلیغ‌کننده برتر توییتر و ۱۰۰۰۰ سازمانی که قبلاً تأیید شده‌اند را شامل می‌شود.

حذف تیک آبی کریستیانو رونالدو و کاسیاس

یکی از پر سر و صدا‌ترین تیک‌هایی که حذف شد تیک آبی رونالدو بود، کریستیانو که یکی از پر مخاطب‌ترین افراد حاضر در توییتر به حساب می‌آید طبق روال جدید توییتر تیک خود را از دست داده تا مشخص شود ابر ستاره پرتغالی قصدی برای پرداخت ماهانه ۸ دلار را ندارد. به جز رونالدو تا این لحظه تیک آبی ایکر کاسیاس نیز حذف شده که با واکنش گلر سابق رئالی‌ها همراه بوده و ایکر در توییتی نوشت همه دنیا من را می‌شناسند و نیازی به تایید توییتر نیست.

باید منتظر بمانیم و ببینیم در ساعات آینده تیک کدام یک از افراد مشهور به دلیل عدم پرداخت ۸ دلار حذف خواهد شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید