افطار پردردسر

حمید متقی در سرمقاله فرهیختگان به ضیافت افطار پایان هفته گذشته دولت اشاره کرده که سخت و نفسگیر بود و نوشته: در شش سال گذشته زیر یک سقف جمع نشده بودند، چه رسد که هم‌سفره هم نیز شوند. برای هر تحلیلگری که حتی از دور دستی بر آتش رقابت‌های سیاسی ایران داشت، قابل پیش‌بینی بود که این ضیافت‌ها نمی‌تواند بدون حاشیه به پایان برسد. قاعدتا رئیس‌جمهور و تیم مشاوران او نیز که سال پیش ترجیح داده بودند در دو شب مجزا میزبان افطار احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا باشند، احتمال بروز این حواشی را می‌دادند و با آگاهی دست به چنین انتخابی زدند و پیه حاشیه‌های میزبانی این دو ضیافت را به تن خود مالیده بودند.

کد خبر : ۱۳۲۵
بازدید : ۱۱۱۵

فرادید | حمید متقی در سرمقاله فرهیختگان به ضیافت افطار پایان هفته گذشته دولت اشاره کرده که سخت و نفسگیر بود و نوشته: در شش سال گذشته زیر یک سقف جمع نشده بودند، چه رسد که هم‌سفره هم نیز شوند. برای هر تحلیلگری که حتی از دور دستی بر آتش رقابت‌های سیاسی ایران داشت، قابل پیش‌بینی بود که این ضیافت‌ها نمی‌تواند بدون حاشیه به پایان برسد. قاعدتا رئیس‌جمهور و تیم مشاوران او نیز که سال پیش ترجیح داده بودند در دو شب مجزا میزبان افطار احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا باشند، احتمال بروز این حواشی را می‌دادند و با آگاهی دست به چنین انتخابی زدند و پیه حاشیه‌های میزبانی این دو ضیافت را به تن خود مالیده بودند.

به اشاره این مقاله: ضیافت احزاب با رئیس‌جمهوری و هم افطار علما با او دچار حاشیه‌هایی شد؛ برخی از میهمانان از سخنان برخی دیگر از مدعوین عصبانی شدند، صورت‌شان سرخ شد، لب گزیدند و حتی ضیافت را ترک کردند، اما نه آسمان به زمین رسید و نه به آرامش و نظم عمومی خدشه‌ای وارد آمد.

سرمقاله فرهیختگان با اشاره به این که در شش سال گذشته فضای سیاسی ایران به‌شدت دو‌قطبی شده نوشته: در سال‌های اخیر بسیاری از دلسوزان به صور گوناگون و با ارائه طرح‌ها و پیشنهادهای متفاوت خواهان پایان این دو قطبی فرصت‌سوز بوده‌اند. طرح‌ها و پیشنهادهایی که اکثر قریب به‌اتفاق آنها تنها در لابه‌لای سطور مقالات یا فرازهای نطق‌های آن دلسوزان ماند و متاسفانه تاکنون جامه عمل به تن نکرده‌اند. یکی از مواردی که در بسیاری از این طرح‌ها و پیشنهادها به صورت آشکار یا مستتر به چشم می‌خورد، لزوم گفت‌وگو بین بازیگران جغرافیای سیاست در ایران است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید