«مرگ مشکوک» دو شهروند ایران در مالزی

کد خبر : ۱۳۳۴
بازدید : ۱۳۷۶

فرادید | دو شهروند ایرانی، یکی پس از بازداشت توسط پلیس فرودگاه کوالالامپور و دیگری در زندانی در مالزی جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش پلیس مالزی صبح یکشنبه ۲۸ژوئن/۷تیر فرد ۳۰ ساله ایرانی به جرم داشتن سه کیلوگرم مواد مخدر در ساک خود پس از بازداشت توسط پلیس فرودگاه کوالالامپور جان خود را از دست داد. پلیس مالزی اعلام کرد این شخص به علت جاسازی مواد مخدر در بدنش فوت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، همزمان در گزارش دیگری پلیس مالزی از مرگ یک ایرانی دیگر در زندان‌های این کشور خبر داد. در این گزارش نیز دلیل مرگ این شخص که نامش م.م.ب عنوان شده مصرف مواد مخدر اعلام شده است.

عکس‌های جسد م.م.ب حاکی از خونی بودن سر و صورت او است. خانواده او در مالزی اعتقاد دارند که او پیش از مرگ مورد ضرب و شتم زیادی قرار گرفته است.

سفارت ایران در مالزی نیز با تأیید مرگ این دو تن اعلام کرد علت مرگ آن‌ها «مشکوک» است.

۷۷ اعدامی تبعه ایران در مالزی
بنابر آمار سفارت ایران در مالزی هم اکنون حدود ۲۲۷ ایرانی شامل ۳۰ زن و ۱۹۷ مرد در زندان‌های این کشور در حبس به سر می‌برند. ۷۷ تن از این زندانیان ایرانی محبوس در مالزی نیز به جرم قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌اند. عراق، ترکیه، امارات متحده عربی، ترکمنستان و مالزی، بیشترین تعداد از زندانیان ایرانی خارج از این کشور را نگهداری می‌کنند.

معاون وزیر کشور مالزی، وان جنیدی تونکو هفته گذشته شرایط زندان‌های این کشور را مخوف اعلام کرد و گفت از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۲۵۹ نفر جان خود را در این زندان‌ها از دست داده اند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید