حریق مرگبار در ظهیرالاسلام

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق مرگبار یک کارگاه کفاشی در خیابان ظهیرالاسلام خبر داد.

کد خبر : ۱۳۶۵۸
بازدید : ۹۹۷
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق مرگبار یک کارگاه کفاشی در خیابان ظهیرالاسلام خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: در ساعت 1:53 بامداد امروز یک مورد حادثه آتش سوزی کارگاهی در خیابان ظهیرالاسلام به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه نردبام، خودرو حامل تجهیزات تنفسی و غیره به محل حادثه اعزام کرد.

وی با بیان اینکه پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که حریق در یک ساختمان شش طبقه رخ داده است، گفت:‌ در هر طبقه از این ساختمان چند کارگاه قرار داشت و حریق در طبقه سوم این ساختمان که یک کارگاه کفاشی به مساحت حدود 30 مترمربع بود رخ داده و در حال سرایت به طبقات بالایی بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه چند کارگر افغان مشغول کار در این کارگاه بودند، گفت: به گفته شاهدان در حین کار یکی از کارگران در حال جابجایی ظرف بنزین بوده که ناگهان این ظرف به روی زمین افتاده و چون در مجاورت آن اجاق خوراک پزی قرار داشت کارگاه به سرعت شعله‌ور شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از بنزین نیز روی بدن این کارگر ریخته و خودش نیز دچار حادثه شده بود، گفت: کارگران برای نجات این کارگر از کپسول‌های خاموش‌کننده استفاده کرده‌بودند اما اقدامشان کارساز نبوده و پس از حضور عوامل آتش‌نشانی در محل و تحویل این کارگر به عوامل اورژانس مشخص شد که وی جان خود را از دست داده است.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان اقدام به اطفای کامل حریق کرده و پس از ایمن سازی محل در ساعت 2:57 به عملیات خود خاتمه دادند، گفت: در روزهای پایانی سال برخی از کارگاه‌های تولید 24 ساعته و چند شیفته کار می‌کنند که لازم است در این خصوص کارفرمایان به نکات ایمنی توجه کرده و کارگران نیز در حالت خستگی و خواب‌آلودگی کار نکنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید