کارگری که جان ده‌ها نفر را نجات داد، جان باخت

کارگری که جان ده‌ها نفر را نجات داد، جان باخت
کد خبر : ۱۴۲۳
بازدید : ۱۲۹۰
کارگری که جان ده‌ها نفر را نجات داد، جان باخت
فرادید | شهرام محمدی، کارگر خوزستانی که ۹ تیر امسال جلوی انفجار شیر اصلی گاز هگزان‌پتروشیمی مارون ماهشهر را گرفت، ساعت ١١ صبح روز جمعه ۱۹ تیر بر اثر جراحات ناشی از آتش‌سوزی، در بیمارستان درگذشت.

به گزارش روزنامه اعتماد، شهرام محمدی به گفته پزشکان بیش از ۵٠ درصد سوختگی داشت، دیروز به‌دلیل نارسایی اندام حیاتی در بیمارستان شهید چمران تهران درگذشت.

به نوشته روزنامه اعتماد، او یکی از سه هزار کارگر پتروشیمی مارون ماهشهر بود.

این کارگر زمانی که گاز هگزان در واحد پلی‌اتیلن پتروشیمی مارون پخش شد و نه‌تنها نفس کشیدن صدها کارگر را به شماره انداخت بلکه تنها نیاز به جرقه‌ای کوچک داشت تا انفجاری مهیب را رقم بزند و صدها نفر را به کام مرگ بکشاند، خود را به شیر فلکه اصلی انتشار گاز هگزان رساند و آن را بست.

کارگرانی که در این واحد کار می‌کردند در این وضعیت همگی فرار کرده بودند. شهرام محمدی نیز پس از بستن فلکه اصلی گاز قصد داشت از این محل خارج شود که ناگهان انفجاری رخ داد و او را به گوشه‌ای پرتاب کرد.

کارگران پس از حادثه انفجار شهرام محمدی را به بیمارستان نفت منتقل کردند اما شدت جراحات وارده باعث شد تا او به بیمارستان سوانح و سوختگی چمران تهران منتقل کنند. اما اعضای حیاتی‌ این کارگر دچار سوختگی شدید شده بود و بیش از ۵٠ درصد از ریه و قفسه سینه‌اش سوخته بود. این کارگر پس از ١٠ روز جان خود را از دست داد.


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید