ایران به دنبال خرید 100 فروند هواپیمای جت

کارخانجات بزرگ هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس تخمین می‌زنند که در صورت دستیابی ایران به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های هواپیمایی این کشور، قراردادی ۲۰ میلیارد دلاری با ایران امضا کنند.

کد خبر : ۱۴۳۱
بازدید : ۲۸۳۹

فرادید | کارخانجات بزرگ هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس تخمین می‌زنند که در صورت دستیابی ایران به توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌های هواپیمایی این کشور، قراردادی ۲۰ میلیارد دلاری با ایران امضا کنند.

به گزارش رویترز، ماکسیمو گاینزا، مشاور ارشد ناوگان فلایت‌گلوبال در این‌ باره گفت: «درصورت حصول توافق، ایران به یکی از داغ‌ترین بازارهای صنعت هواپیمایی جهان تبدیل خواهد شد.»

به علت تحریم صنعت هواپیمایی ایران، در حال حاضر مهمترین هواپیماهای ناوگان هوایی این کشور، عمری بالای ۱۵ سال دارند و حتی عمر برخی از آنها به بیش از ۲۵ سال می‌رسد.

فرهاد پرورش، رئیس ایران ایر در گفت‌و‌گو با رویترز اعلام کرد: «ایران قصد دارد به محض کاسته شدن از تحریم‌ها، ۱۰۰ فروند هواپیمای جت از شرکت‌های معتبر خریداری کند.»

مقامات صنعت هواپیماسازی غرب تخمین زده‌اند که کشور ایران با جمعیت تقریبی ۸۰ میلیون نفر، در دهه آینده دست‌کم به ۴۰۰ هواپیمای جدید در خطوط حمل و نقل خود نیاز دارد.

این مقامات حتی لیست خرید احتمالی ایران را نیز تهیه کرده‌اند. این لیست شامل آخرین مدل بوئینگ ۷۸۷ و ایرباس ۳۵۰ A و همچنین جت‌های سبک وزنی مانند بوئینگ ۷۳۷ و ۷۷۷ و یا ایرباس ۳۲۰ A و ۳۳۰ A است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید