گام بزرگ آئودی

گام بزرگ آئودی

مدل آئودی آ4 جدید حدودا در اواسط سال 2016 میلادی در بازار خودرو ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. مدل جدید آئودی آ4 بزرگتر، سبک‌تر خواهد بود و کارایی بهتری هم خواهد داشت.

کد خبر : ۱۴۴۱
بازدید : ۱۶۱۵
فرادید | مدل آئودی آ4 جدید حدودا در اواسط سال 2016 میلادی در بازار خودرو ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. مدل جدید آئودی آ4 بزرگتر، سبک‌تر خواهد بود و کارایی بهتری هم خواهد داشت.

به گزارش فرادید به نقل از اتوویک، در حال حاضر شرکت بی ام و دارای بالاترین میزان فروش خودروهای لوکس در دنیا است و مدتی است که مرسدس بنز هم در صف فروش خودروهای لوکس دوباره صاحب جایگاهی ثابت شده است. شرکت آئودی هم از قافله عقب نمانده است. پرفروش‌ترین مدل آئودی همان مدل آ4 معروف است که به تازگی مدل جدید آن رونمایی شده است.

آئودی معتقد است که مدل جدید آ4 می‌تواند رقیبی سرسخت برای دیگر خودروسازهای مطرح آلمانی از جمله بی ام و و مرسدس بنز باشد. طراحی آئودی آ4 جدید (New Audi A4) در نظر دارد تا اتومبیل‌های هم سطح خود یعنی «بی ام و سری 3» و «مرسدس کلاس سی» را کنار بزند. از اصلی‌ترین تغییرات این مدل نسبت به مدل پیشین طراحی داخلی آن است که فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان خودرو قرار می‌دهد.

مدل آ4 پس از شاسی‌بلند کیو 7 در واقع دومین اتومبیل شرکت آئودی است که از معماری ماژولار ام ال بیِ نسل دوم شرکت فولکس‌واگن پیروی می‌کند. مدل آ4 دارای بهترین ضریب درگ در کلاس خود است.

با اینکه طول خودروی آئودی آ4 جدید کمی بیشتر شده و به 4.72 متر رسیده، اما وزن آن حدود 120 کیلوگرم سبک‌تر نسبت به مدل آ4 است. فاصله‌ بين‌ محور جلو و محور عقب‌ آئودی آ4 جدید هم کمی بیشتر شده و به 2.83 متر رسیده است تا فضای پای سرنشینان عقب خودرو کمی بیشتر شود. شرکت آئودی می‌گوید مصرف سوخت نسل دوم آئودی آ4 هم 21 درصد کاهش و بازده اجرایی آن 25 افزایش داشته است.

یکی دیگر از امکانات بسیار جذاب نسل دوم آئودی آ4 «کابین مجازی» آن است. کابین مجازی از یک نمایشگر 12.3 دهم اینچی کریستال مایع تشکیل شده است. این خودرو همچنین مجهز به یک نمایشگر 8.3 دهم اینچی است که امکاناتی نظیر جهت‌یابی و مسیریابی، اینترنت پرسرعت و کنترل با صدا را به سرنشینان ارائه می‌دهد. البته مشتریان می‌توانند بلافاصله پس از خرید خودرو، تبلت شرکت آئودی را برای سرنشینان عقب تهیه کنند. تبلت‌های شرکت آئودی 10.1 اینچی بوده و با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کنند.

آئودی آ4 جدید با سه نوع موتور بنزینی و چهار نوع موتور دیزلی در بازار اروپا عرضه خواهد شد که قدرت آن‌ها بین 150 تا 272 اسب بخار خواهد بود. به‌صرفه‌ترین مدل آن موتور دیزلی دو لیتری است که 150 اسب بخار قدرت دارد.


فروش خودرو از اواسط سال 2016 میلادی آغاز خواهد شد و هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است. اما از ویژگی‌های بارز نسل دوم آئودی آ4 سوخت مصرفی آن است. آئودی آ4 جدید می‌توان با سوخت طبیعی و یا سوخت تولیدی خود شرکت آئودی به نام e-gas کار کند.

فروش آئودی آ4 در سال گذشته میلادی 327500 واحد بود. به عبارتی یک خودرو از هر پنج خودروی فروشی شرکت آئودی مدل آئودی آ4 بود. این در حالی است که شرکت بی ام و 480000 واحد از مدل سری 3 خود را فروخت که موفق شد عنوان پرفروش‌ترین خودروی رده میانی را از آن خود کند.

برای مشاهده ابعاد بزرگتر تصاویر بر روی آن‌ها کلیک کنید

کابین مجازی
کابین مجازی
طراحی داخلی زیبا
طراحی داخلی زیبا


۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید