۱۵ ویژگی عاطفی که شما را ثروتمند می‌کند

کسانی که قدرت عاطفی دارند، رسیدن به خوشحالی واقعی و موفقیت ماندگار را یک اتفاق نمی‌بینند، بلکه آن را یک سفر می‌دانند. ایجاد زندگی فوق‌العاده، انعطاف‌پذیری می‌خواهد. مطلوب‌ترین عاطفه و احساسی که افراد به دنبالش هستند، خوشحالی است. کسانی که قدرت عاطفی دارند، رسیدن به خوشحالی واقعی و موفقیت ماندگار را یک اتفاق نمی‌بینند، بلکه آن را یک سفر می‌دانند.

کد خبر : ۱۵۱۵۰
بازدید : ۱۸۶۰
کسانی که قدرت عاطفی دارند، رسیدن به خوشحالی واقعی و موفقیت ماندگار را یک اتفاق نمی‌بینند، بلکه آن را یک سفر می‌دانند. ایجاد زندگی فوق‌العاده، انعطاف‌پذیری می‌خواهد. مطلوب‌ترین عاطفه و احساسی که افراد به دنبالش هستند، خوشحالی است. کسانی که قدرت عاطفی دارند، رسیدن به خوشحالی واقعی و موفقیت ماندگار را یک اتفاق نمی‌بینند، بلکه آن را یک سفر می‌دانند.

به لحاظ ذهنی به سختی می‌‌توان فهمید که عواطف محرک‌های انگیزش هستند، و نیز آگاهی از نحوه‌ی مهار عواطف می‌تواند سخت باشد. عواطف وقتی با آدرنالین همراه می‌شوند می‌توانند ما را به مسیری نادرست هدایت کنند، که اغلب همین کار را می‌کنند. به همین دلیل، قدرت عاطفی برای خوشحالی و موفقیت، ضروری است. با ما همراه باشید و از این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد با خبر شوید.

افراد ثروتمند از نظر عاطفی:

۱. اعتماد به نفس دارند
افراد ثروتمند عاطفی از ارزش شخصی‌شان مطمئن هستند و نیاز به پذیرش و مقبولیت از جانب دیگران را احساس نمی‌کنند. آنها هرگز نگرش "منُ انتخاب کن، منُ انتخاب کن" ندارند. ثروتمندان عاطفی به توجه نیاز ندارند زیرا از درون احساس رضایت دارند و به این توجه‌ها به چشم محصول جانبی دستاوردها و سخت‌کوشی‌هایشان در حوزه‌ی مختلف زندگی نگاه می‌کند.

آنان می‌دانند برای عالی بودن چالش عظیمی پیشِ رو دارند که تلاش زیادی را نیز می‌طلبد.

۲. انعطاف‌پذیری دارند
ثروتمندان عاطفی قدرت درونی عمیقی دارند. آنان آگاهند که هر چقدر موفق‌تر شوند، بیش‌تر میزبان افراد پست فطرت، حسود، و بی‌رحم خواهند شد. هر چه بیش‌تر انگیزه داشته باشند که دنیا را تغییر دهند، هر چه بیش‌تر دنبال موفقیت باشند، تا بتوانند در زندگی دیگران تفاوتی ایجاد کنند تا از ظرفیت کاملشان بهره بگیرند، بیش‌تر با افراد سطح پایینی که پر از نفرتند مواجه خواهند شد.

ثروتمندان عاطفی از وجود این افراد آگاه‌اند، آنها را در میان خود پذیرفته‌اند و در کنترل واکنش‌هایشان نسبت به آنها مقاومت می‌کنند. آنان اجازه نمی‌دهند کسانی با چنین نیت‌های تخریب کننده‌ای، اراده‌ی‌شان را بهم بریزند.

۳. به جلو نگاه می‌کنند
ثروتمندان عاطفی وقتی برای سرزنش و انتقاد ندارند. آنان به خودشان اجازه نمی‌دهند خشمگین شوند چراکه خشم آنها را به عقب می‌راند. خشمگینی آنها را در موقعیت‌های گذشته نگاه می‌دارد، و در نتیجه، تندخو بودن یک اتلاف انرژی کامل است.

اگر شخص دیگری با آنان خشمگینی کند، کینه نمی‌گیرند و از این افراد دوری می‌کنند. ثروتمندان عاطفی هیچ انرژی صرف اثبات خودشان به دیگری نمی‌کنند. آنان نگاهی رو به جلو دارند.

۴. خودشان را وجه‌المصالحه قرار نمی‌دهند
اشخاص ثروتمند عاطفی نسبت به این‌که چه کسی هستند و به چه چیزی باور دارند به خاطر هیچ کسی مصالحه نمی‌کنند. آن کاری را می‌کنند که باید در زندگی‌شان بکنند، چون عاشق انجام این کار هستند. آنان نمی‌خواهند کُند شوند، تغییر کنند، یا از کسی که هستند دست بردارند آن هم برای منتقدانی که می‌خواهند آنان سقوط کنند.

۵. ایمان دارند
کسانی که خودشان را دوست دارند می‌دانند چه کسانی هستند. آنان نمی‌ترسند به دنبال چیزی بروند که می‌خواهند. آنان در میان نگرانی‌ها و تردیدهای شخصی‌شان صبورانه کار می‌کنند. این افراد فوق‌العاده باور دارند که همه‌ی کارهایی که در زندگی‌شان انجام داده‌اند به نتایج مطلوبی خواهند رسید.

این افراد استثنایی، زندگی پرحرارتی را انتخاب کرده‌اند و از این سفر سخت کوشانه نمی‌ترسند تا عمیقا به شادی و موفقیت برسند. آنان ایمان را به جای ترس انتخاب کرده‌اند.

۶. به بلوغ رسیده اند
حاکمیت حقیقی، موفقیت ماندگار و خوشحالی عمیق ثروتمندان عاطفی فقط از طریق سخت‌کوشی، مشقت واقعی، چالش واقعی و عبور از توفان‌های واقعی پدید می‌آید. آنان می‌پذیرند که زندگی دشوار است‌، و چون این حقیقت را پذیرا هستند، می‌توانند فراتر از آن بروند. ثروتمندان عاطفی مسئولیت‌پذیری را نسبت به اوقات فراغت در اولویت قرار می‌دهند و مهربانی را به درستی ترجیح می‌دهند.

۷. بصیرت دارند
ثروتمندان عاطفی این راه را به دلیلی انتخاب کرده‌اند. آنان خودشان را در معرض افرادی قرار نمی‌دهند که دلسردشان کنند یا موجب تضعیف روحیه‌شان شوند. آنان با کسانی معاشرت می‌کنند که مشتاق، صادق، متعهد هستند و می‌خواهند در زندگی‌شان به جای خاصی برسند.

انرژی، مُسری است و ثروتمندان عاطفی با بصیرت معاشران خود را انتخاب می‌کنند و از افراد منفی حذر می‌کنند.

۸. اصیل هستند
ثروتمندان عاطفی نمی‌ترسند اصیل باشند یا در معرض خطر باشند. آنان شجاعتش را دارند که به دنیا نشان دهند چه کسانی هستند. آنها به افراد اجازه‌ی ورود به زندگی‌شان را می‌دهند زیرا می‌دانند همه‌ی روابط خوب بر کیفیت گشاده‌رویی، صداقت، صحت و درستی بنا شده است.

هیچ حدس و گمانی درباره‌ی این افراد فوق‌العاده وجود ندارد. دیگران دقیقا می‌دانند اگر در کنار آنها باشند کجا قرار دارند. افراد ثروتمند عاطفی از دیگران بهترین را انتظار دارند و همیشه بهترین را به آنها می‌دهند. آنان اصالت را بر ناامنی ترجیح می‌دهند.

۹. آمادگی کامل دارند
ثروتمندان عاطفی نمی‌توانند منتظر شوند تا صبح از خواب بیدار شوند. هیچ وقت زندگی یا فرصت‌ها به آنان اعطاء نشده است. تفکرات تنبلی هیچ جایی در ذهن این افراد بزرگ ندارد، در عوض‌، با یک حس درونی نیاز و اشتیاق آماده هستند تا شروع کنند و نتیجه بگیرند.

۱۰. صیانت نفس دارند
ثروتمندان عاطفی، اهمیت در نظر گرفتن زمان لازم برای تجدید قوا و مراقبت از خودشان را می‌دانند. آنان ارزش جدایی موقت از دنیای اقدام و هیجان را درک می‌کنند.

این افراد استثنایی از چالش‌هایشان فرار نمی‌کنند اما می‌دانند گاهی اوقات بهترین گزینه این است که آنها را نگه دارند و فقط تماشایشان کنند. آنان قدر لحظات کُند زندگی را می‌دانند که می‌توانند هیچ کاری نکنند و فقط زندگی کنند، نفس بکشند و درونشان احساس آرامش کنند.

۱۱. قدر زمان را می‌دانند
ثروتمندان عاطفی وقتشان را برای انجام کارهایی که نمی‌خواهند، تلف نمی‌کنند. آنان می‌دانند که باید مسئول و متعهد به تمرکز بر چیزی باشند که عاشقش هستند. آنان با تمرکز بر احساسات خود در می‌یابند چه کار کنند که پرورش احساسات‌شان را ادامه دهند.

این افراد قدرتمند می‌دانند که تمام قسمت‌های سفرشان را دوست ندارند. آنان چیزی را که دوست ندارند به خاطر ضرورت تحقق هدف بزرگ‌ترشان تحمل می‌کنند. اشخاص ثروتمند عاطفی هرگز وقت، یا تلاششان را بر انجام وظایفی که به هدفشان مرتبط نیست هدر نمی‌دهند.

۱۲. حدود دارند
یک ثروتمند انعطاف‌پذیر آگاه است که برای سلامتی و داشتن یک زندگی سالم باید وقتی که لازم است "نه" بگوید. شخصی که هیچ حدودی ندارد‌، مغلوب است. ‌ثروتمندان عاطفی روی خودشان به عنوان منابع قدرتشان حساب می‌کنند. آنان درست و نادرست را بر اساس تجربیات زندگی‌شان می‌دانند. برای آنان "نه" یعنی "نه".

۱۳. به نوع دوستی اهمیت می‌دهند
ثروتمندان عاطفی، احساس همدلی زیادی با دیگران دارند و با اهداء پول و یا زمان خود به آدم‌ها، رویدادها یا حتی یک پیش‌خدمت خانگی این بخشندگی را نشان می‌دهند. آنان مقدار مشخصی از درآمدشان را می‌بخشند و اعتقاد دارند ده‌ها برابر هرچه را بخشیده‌اند دوباره کسب می‌کنند.

۱۴. خود باور هستند
اشخاص قدرتمندعاطفی مستقل اند و خودشان را دقیقاً همان‌طور که هستند می‌شناسد. ثروتمندان عاطفی درباره‌ی سازگار شدن با شرایط فکر نمی‌کنند چرا که به خاطر همینی که هستند این‌قدر مشغله دارند.

این افراد فوق‌العاده فهمیده‌اند کسانی که سخت می‌کوشند تا با شرایط سازگار شوند می‌ترسند خودشان باشند.

۱۵. شادی آفرینی می‌کنند
ثروتمندان عاطفی در رابطه‌ی نظم یافته‌ی مداومی با ذهن‌شان هستند. آنان قدرت اندیشه‌های خود را بر ذهن و جسم‌شان می‌دانند. افراد ثروتمند عاطفی آموخته‌اند احساسات ناراحت‌شان را نگه ‌دارند به جای این‌که به آنها واکنش نشان دهند، و می‌دانند کنار آمدن با نااطمینانی‌های زندگی‌، آن نااطمینانی‌ها را محو می‌کند بدون آن‌که ضرورتاً نیاز باشد نسبت به آنها واکنشی نشان دهند. این افراد، اندیشه‌ها، احساسات و مسئولیت‌هایی را انتخاب می‌کنند که آنان را به موفقیت برساند و از ترس و فکر‌های شکست گرایانه دور‌کند. این افراد فوق‌العاده می‌دانند که خوشحالی یک نعمت نیست، یک مخلوق است.

نویسنده: Sherrie Campbell
منبع: بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید