این اعتیاد شما را خوشبخت می‌کند

اعتیاد همیشه هم بد نیست! گاهی اوقات حتی لازم هم هست. ما در این‌ نوشتار ۷ گام را بیان می‌کنیم که شما آرام آرام معتاد شوید و بعد از آن خوشبخت شوید. اگر باور نمی‌کنید با ما همراه شوید و بخوانید.

کد خبر : ۱۵۱۶۳
بازدید : ۱۴۰۴
اعتیاد همیشه هم بد نیست! گاهی اوقات حتی لازم هم هست. ما در این‌ نوشتار ۷ گام را بیان می‌کنیم که شما آرام آرام معتاد شوید و بعد از آن خوشبخت شوید. اگر باور نمی‌کنید با ما همراه شوید و بخوانید.

بسیاری از مردم کتاب "بابای پولدار، بابای فقیر" را خوانده‌اند اما فراموش کرده‌اند که آن‌ها بزرگ‌ترین دارایی خودشان هستند. قلب و ذهن‌مان بیشترین بازدهی سرمایه‌گذاری برای ما هستند. آدم‌های موفق روی رویا‌های خود و دیگران سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این‌جا ۷ گام را بیان می‌کنیم که چگونه به موفقیت معتاد شویم:

برای اعتیاد به موفقیت لازم است که:

۱.سوال بپرسید
دانش قدرتی بالقوه است و سوال پرسیدن ایمن‌ترین راه برای رشد دانش‌تان است. با سوال پرسیدن، می‌توانیم بفهمیم که امور چگونه انجام می‌شوند و افرادی که این چگونگی را می‌دانند، می‌توانند کارها را انجام دهند. سوالات بسیاری چه سوالات کوچک و چه سوالات بزرگ بپرسید.

"موفقیت چیزی است که شما را به سوی کسی که قرار است بشوید هدایت می‌کند"- جیم ران

۲.مثل یک باغبان فکر کنید
باغبانان قبل از این‌که دانه را بکارند، خاک را آماده می‌کنند، هنگامی که زمان برداشت محصول فرامی‌رسد آنها نتیجه‌ی این آماده‌سازی خود را خواهند دید و از آن خوشنود می‌شوند. هم‌چنین باغبان‌ها گیاهانی با چرخه‌ی رشد متفاوت را می‌کارند چراکه هر محصولی بار یکسانی نمی‌دهد یا این‌که در تمام طول سال به طور یکسان رشد نمی‌کنند. این محصولات مختلف را با جریان‌های درآمدی مختلف، شبکه‌ها و سرگرمی‌های مختلف و غیره مقایسه کنید. باغبان‌ها افرادی هستند که جلوتر پرداخت می‌کنند، آنها می‌دانند برای این‌که چیزی بگیرند، اول باید چیزی بدهند.

به دنبال علف‌های هرز در باغ خود بگردید، آنها را بیرون بکشید و اجازه ندهید دیگران باغ شما را ویران کنند.

۳.عمیق یاد بگیرید
تا آنجا که می‌توانید خودتان را در یادگیری غرق کنید، مثلا: با انجام دادن کارها چیزهای جدید یاد بگیرید، مشغول شوید، چیزها را دریابید، با افراد آگاه تماس برقرار کنید، به یک گروه بپیوندید و در حال یادگیری باشید و همیشه با انرژی بیاموزید. وقتی مطالعه می‌کنید خود را در کتاب غرق کنید. کارهای‌تان را با نهایت تمرکز و آگاهی انجام دهید. دانش‌آموز زندگی باشد. طالب این باشید که زمان و پول خود را روی رشد بی‌پایان خود سرمایه‌گذاری کنید.

به کلاس بروید، کتاب بخوانید، به گروه‌ها بپیوندید، آزمایش کنید، کشف کنید و از نتایج بهره ببرید.

۴.تصمیم بگیرید و آغاز کنید
"آن چیست که همه می‌توانند صرف‌نظر از وضعیت‌اش بسازند؟ یک تصمیم" ـ الیوت کنفیک

تصمیمات، وضعیت را تغییر می‌دهند.

تصمیم بگیرید که نتیجه دلخواه‌تان چه باشد، کاهش وزن، اختصاص زمان بیشتر برای خانواده، به دست آوردن ۱۰۰ میلیون تومان پول، یا تمام این موارد.

هرچه باشد، مسئولیت تصمیم‌تان را به عهده بگیرید و از بیان دیدگاه‌های خود با دیگران خجالت نکشید و نترسید.

تحقیق کنید و ببینید چگونه می‌توانید این تصمیمات را به واقعیت برسانید. اینجاست که سوالات آغاز می‌شوند.

آیا می‌خواهید یک جزیره بخرید؟ قیمت این جزیره چقدر است؟ می‌خواهید وزن کم کنید؟ چه طور می‌توانید وزن کم کنید وقتی ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنید؟ چه کسی قبلا به این نتایجی که می‌خواهید رسیده است؟

گام‌های رسیدن به هدف‌تان را برنامه‌ریزی کنید. وقتی تصمیمی گرفتید اجازه ندهید چیزی شما را متوقف کند و با سخت‌کوشی، به سرعتِ رسیدن به موفقیت خود، شتاب دهید. راکتی را در نظر بگیرید که پرتاب می‌شود و حجمی عظیم از گازها را در پس خود رها می‌کند. از این نمونه چگونگی عملکرد خود را دریابید. دید بزرگ‌تر (جرم) و کار بزرگ‌تر (نیرو) لازم است تا آن را به حرکت درآورد، اما زمانی که شروع به حرکت می‌کند، توقف آن دیگر دشوار است. "یک تصمیم" را باید "یک اقدام" همراهی کند تا به موفقیت برسد.

۵.در پی پیشرفت خودتان باشید
تبدیل به کسی شوید که به داده‌ها/ وضعیت علاقمند است (یا چنین کسی را استخدام کنید) چرا که بدین‌سان می‌توانید پیشرفت یا پسرفت خود را اندازه‌گیری کنید. حسابداری پایشگر ضربان همه‌ی فعالیت‌ها است. حسابداری بازخورد فعالیت‌های افراد موفق را تامین می‌کند.

یک دفتر خاطرات روزانه برای ثبت چگونگی گذران یک روزتان یک روش حسابداری است.

با ثبت وقایع قسمت‌های مختلف زندگی خود می‌توانید الگویی را مشاهده کنید و به وقتش ببینید که چگونه یک نتیجه‌ی مشخص را به دست آورده‌اید، این‌گونه می‌توان به تکرار موفقیت‌ها کمک و از تکرار اشتباهات جلوگیری کرد.

"اگر می‌توانید چیزی را اندازه بگیرید، پس می‌توانید مدیریت‌اش کنید." جیم ران

۶.شبکه‌ی ارتباطی خود را رشد دهید و علف‌های هرز را هرس کنید
شبکه‌ ارتباطی شما=ثروت خالص شما

شبکه‌ی ارتباطی خود را تغذیه کنید. با افرادی که به آنها احترام می‌گذارید و در حال حرکت به جلو هستند، تعامل اجتماعی داشته باشید. شبکه‌ی شما این اجازه را می‌دهد تا فرصت‌ها و مقدمات بیشتری را به دست آورید، که اعضای شبکه‌ی شما با پیوند به شبکه های‌شان برای شما فراهم می‌آورند. یک نفر در شبکه‌ی شما می‌تواند در تغییرات خوب یا بد زندگی شما نقش داشته باشد.

۷.شرافت‌مندی
قابل اتکاء باشید. اما چگونه؟

اگر می‌گویید که قصد دارید تا کاری را انجام دهید، آن کار را انجام دهید، همواره کسی باشید که ادعا می‌کنید هستید. به دنبال راه‌حل‌های بُرد ـ بُرد باشید‌ زیرا وقتی کارتان را به ثمر رساندید از این اقدام خود لذت خواهید برد و مردم برای موفقیت‌شان به دنبال شما خواهند بود.

"نمی‌توانید با یک آدم بد معامله‌ای خوب انجام دهید"- زیگ زیگلار

اینها اصولی هستند که شما را وابسته و معتاد به موفقیت می‌کنند، و اصول بسیاری وجود دارد تا شما را در این مسیر یاری دهند.آنها را کشف کنید!

منبع: بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید