پایان زورگیری‌های دو برادر در پایتخت

دو برادر که با تشکیل باند زورگیری به سرقت‌های سریالی دست می‌زدند از سوی کارآگاهان پلیس پایتخت به دام افتادند.

کد خبر : ۱۵۲۰۶
بازدید : ۱۰۱۰
دو برادر که با تشکیل باند زورگیری به سرقت‌های سریالی دست می‌زدند از سوی کارآگاهان پلیس پایتخت به دام افتادند.

اواخر‌ سال ١٣٩٤ بود که مردی به کلانتری ١٢٤ قلهک مراجعه کرد و در اظهاراتش به ماموران گفت خودرو سواری وی توسط دو نفر سرقت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به‌عنف خودرو» و به دستور سرپرست دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «از طریق آگهی روزنامه قصد فروش خودرو (بسترن B٥٠) خود را داشتم. فرد ناشناسی با من تماس گرفت و جهت رؤیت و خرید خودرو با تعیین قرار، به نشانی محل سکونت من در خیابان اخلاقی مراجعه کرد. خریداران خودرو دو نفر جوان بودند که پس از توافق بر سر قیمت خودرو، هر سه نفر به بهانه آزمایش خودرو سوار آن شدیم. در طول مسیر حرکت، ناگهان آنها با تهدید چاقو، خودرو را به همراه کلیه مدارکم سرقت کردند.

با توجه به شیوه و شگرد متهمان در انجام سرقت به‌عنف خودرو، اقدامات پلیسی جهت شناسایی متهمان انجام شد و سرانجام مردی به نام «امیرحسین» متولد ١٣٦٥ مورد شناسایی قرار گرفت. تصویر متهم به‌عنوان یکی از سارقان از سوی مالباخته شناسایی شد.

در ادامه با شناسایی برادر امیرحسین به نام «حمیدرضا» متولد ١٣٥٦ به‌عنوان دیگر سارق زورگیر خودرو، دستگیری هر دو برادر در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با انجام تحقیقات پلیسی، مخفیگاه دو برادر در منطقه هشتگرد کرج و شهرستان ساری شناسایی شد و کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی، جهت دستگیری متهمان اعزام شدند.

در نخستین مرحله از دستگیری این دو برادر سارق، ابتدا امیرحسین در مخفیگاهش در شهرستان ساری دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه سلاح کمری با تعدادی فشنگ جنگی کشف شد. در ادامه، حمیدرضا نیز در شهرستان هشتگرد دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک سلاح کمری به همراه تعدادی فشنگ جنگی به همراه چند جلد شناسنامه و کارت ملی متعلق به افراد غیر و امهار جعلی کشف شد.

هر دو برادر در اظهارات اولیه منکر هرگونه زورگیری و سرقت خودرو از مالباخته شدند، اما پس از مواجهه حضوری با شاکی و همچنین اسناد و مدارک غیرقابل انکار از سوی کارآگاهان به‌ناچار لب به اعتراف گشودند و به سرقت به عنف خودرو از مالباخته و همچنین انجام سرقت مشابه اعتراف کردند.

با شناسایی محل نگهداری خودرو سرقتی در شهرستان حصارک کرج، تیمی از کارآگاهان پایگاه سوم به محل اعزام شدند و ضمن کشف خودرو سرقتی، در تحقیقات میدانی از اهالی محل اطلاع پیدا کردند که حمیدرضا خود را به نام مهندس کریمی معرفی کرده است.

در ادامه رسیدگی به جرایم ارتکابی متهمان و بررسی سوابق آنها مشخص شد که این دو برادر از چهار‌سال پیش و به اتهام کلاهبرداری به شیوه صدور چک‌های بلامحل، از سوی مرجع محترم قضائی کرمانشاه تحت تعقیب قرار داشتند. بازپرس پرونده از کلیه مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت خودرو قرار گرفتند، خواست تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان - خیابان سهروردی شمالی - خیابان خرمشهر - میدان نیلوفر مراجعه کنند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید