تولید خودروی انگلیسی در تبریز

تولید خودروی انگلیسی در تبریز

قائم‌مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجا‌ن شرقی گفت: امکان تولید 10 هزار دستگاه خودروی بومی با برند اروپایی MG360 محصول انگلستان به بازار مصرف تا 8 ماه آینده میسر شد

کد خبر : ۱۵۲۲۳
بازدید : ۴۸۶۰
تولید خودروی انگلیسی در تبریز
قائم‌مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجا‌ن شرقی گفت: امکان تولید 10 هزار دستگاه خودروی بومی با برند اروپایی MG360 محصول انگلستان به بازار مصرف تا 8 ماه آینده میسر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، غلامعلی راستی در جلسه تبادل‌نظر با شرکای داخلی و خارجی تولید خودرو بومی در استان از امکان اشتغالزایی دو هزار نفر با اجرای این طرح خبر داد.

وی افزود: در این توافق مقدمات تولید خودروی MG360 محصول انگلستان با استاندارد یورو 5 و مشارکت شرکت خودروسازی شانگ‌های موتور چین و ایران خودروی آذربایجان در استان فراهم شد.

این مسئول شرط موافقت با این طرح را بهره‌گیری از توان تولیدکنندگان داخلی به خصوص قطعه‌سازان استان و داشتن قابلیت صادراتی محصول تولیدی عنوان کرد و افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا اغلب قطعات مورد نیاز این خودرو به شرط رعایت استانداردهای اروپایی در داخل کشور تولید و تامین شود.

راستی با اشاره به میزان 50 درصدی مشارکت طرفین در این طرح اضافه کرد: بازار بزرگ داخل کشور و منطقه توجیه‌پذیری تولید خودرو با کیفیت در استان را دوچندان می‌کند و صادرات خودروی تولیدی بعد از مرحله تولید و تامین بازار داخلی مورد تاکید مقامات استان است.

وی به زیرساخت‌های موجود صنعت خودروسازی در استان اشاره کرد و افزود: امکانات و زیرساخت‌های لازم نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و به خصوص واحدهای تولیدی و قطعه‌سازان بنام در منطقه وجود دارد و نهایتاً بومی‌سازی محصول تولیدی به دلیل بعد مسافت و انتقال قطعات از کشور چین به ایران مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

این مسئول وجود منطقه آزاد ارس و بهره‌گیری از مزیت‌های آن مانند ورود ماشین‌آلات و انبار کردن قطعات یدکی مورد نیاز، همچنین امکان صادرات محصول تولیدی نهایی به همراه رفع تحریم‌ها و گشایش سوئیفت توسط بانک‌های ایرانی را از دیگر مزایای استان برای سرمایه‌گذاری نام برد.

راستی گفت: تحقق تولید خودروی یاد شده در استان در چند مرحله واقع خواهد شد و با بررسی بازار مراحل جوشکاری و نقاشی بدنه نیز در استان قابل انجام است که این موضوع به کاهش قیمت تمام شده منجر خواهد شد.

گفتنی است پیشتر، استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هرگز اجازه ی حضور خودروسازان بی کیفیت چینی در صنایع استان را نمی دهد گفته بود که به زودی پای برندهای معتبر اروپایی را برای تولید خودرو در تبریز به این استان باز خواهد کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید