قطب‌های فروش در بازار کتاب

قطب‌های فروش در بازار کتاب

20 هزار جلد در دو ماه! این سرنوشت فروش «بنی آدم»، تازه‌ترین مجموعه داستان محمود دولت‌آبادی است که اسفند ماه سال گذشته در تهران منتشر شد.

کد خبر : ۱۵۵۹۴
بازدید : ۹۳۲
20 هزار جلد در دو ماه! این سرنوشت فروش «بنی آدم»، تازه‌ترین مجموعه داستان محمود دولت‌آبادی است که اسفند ماه سال گذشته در تهران منتشر شد.

چاپ نخست این کتاب با شمارگان 10 هزار جلد تا پایان تعطیلات نوروزی نایاب شد و چاپ دوم آن نیز با تکرار شمارگان 10 هزار جلدی، از هفته سوم فروردین وارد بازار کتاب شده است. این در حالی است که سال گذشته نیز، کتاب «وزیری امیر حسنک» دولت‌آبادی سهم قابل‌توجهی از فروش بازار کتاب را در نوروز به خود اختصاص داده بود.

به هر حال اگرچه فروش کتاب اخیر دولت‌آبادی توانسته رکوردهای فروش را در سال‌های اخیر جابه‌جا کند، اما واقعیت آن است که به‌طور کلی بازار کتاب، اوضاع و احوال خوبی را در سال جدید سپری کرده است. رصد قطب‌های فروش کتاب در تهران، نشان می‌دهد که شروع فعالیت کتابفروشی‌ها در سال جدید، امیدبخش است و در مقایسه با سال گذشته، رشد نسبی و قابل‌توجهی را نمایش می‌دهد. مقایسه فروش‌ کتاب در هفته چهارم فروردین ماه امسال در قیاس با فروش در همین بازه زمانی سال گذشته، از رشد حدودا 19 درصدی خبر می‌دهد. امسال فروش پنج کتاب پرفروش در 12 کتابفروشی بزرگ تهران در هفته چهارم فروردین به 874 جلد رسیده درحالی‌که این شاخص در سال گذشته 708 جلد بوده است.

با توجه به حجم کتاب‌های منتشرشده در کشور، یکی از موضوعاتی که علاقه‌مندان به کتاب همواره به آن توجه دارند، انتخاب آثار مناسب برای مطالعه است.

ارائه گزارش هفتگی پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار کتاب، ضمن آنکه نمایانگر ذائقه مطالعاتی اهالی فرهنگ است، می‌تواند راهنمای خوبی برای مخاطبان کتاب و مطالعه باشد.

بازار کتاب تهران در هفته چهارم فروردین، همان‌طور که گفته شد با ادامه استقبال از جدیدترین اثر محمود دولت‌آبادی همراه بود. به طوری که از میان 48 عنوان کتاب حاضر در فهرست پرفروش‌های مهم‌ترین کتابفروشی‌های تهران، «بنی آدم» با بیشترین حضور در این فهرست، یکه‌تازی می‌کند اما پس از آن کتاب «سوفیا پتروونا» که از سوی انتشارات ماهی منتشر شده، محبوب‌ترین کتاب بازار کتاب تهران بوده است.

سوفیا پتروونا رمان کوتاهی است که لیدیا چوکوفسکایا آن را در اواخر دهه 1930 نوشت. این رمان درباره‌ تصفیه‌های استالینی است و از جمله معدود آثار باقیمانده در این‌باره است که در همان دوران نوشته شده است. پس از تغییر شرایط سیاسی، نسخه‌ ویرایش شده‌ سوفیا پتروونا، اولین‌بار در 1965 منتشر شد.

همچنین آثاری چون «اشراق‌ها»، «جن‌زدگان»، «بچه‌های امروز معرکه‌اند»، «هنر شفاف اندیشیدن»، «وضعیت استثنایی» و «بیشعوری» نیز از دیگر کتاب‌های محبوب هفته گذشته بودند که با استقبال خریداران کتاب مواجه شدند. این گزارش، پرفروش‌های برخی کتابفروشی‌های معروف تهران را در هفته پایانی فروردین ماه بررسی می‌کند.

قطب‌های فروش در بازار کتاب

قطب‌های فروش در بازار کتاب
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید