آخرین تلاش‌های یک لیدر؟

آخرین تلاش‌های یک لیدر؟
کد خبر : ۱۵۹۹۲
بازدید : ۹۵۵

روز گذشته، شاخص کل بورس تهران با رشد 167واحدی (معادل 2/ 0 درصد) مواجه شد.

فشار فروش در نمادهای کالایی به خصوص نمادهای فولادی و سنگ‌آهنی باعث شد این صنایع بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشته باشند. در حالی که حساسیت بالای نمادهای خودرویی به اخبار، باعث تشکیل صف خرید در این نمادها شد.

گرچه این موضوع نگرانی زیادی را در میان کارشناسان بازار سهام ایجاد کرده است، اما بررسی معاملات این گروه حاکی از این است که پتانسیل رشدهای بیش از حد در این نمادها، مطابق با زمستان گذشته، تا حد زیادی تحلیل رفته است.

انتظار افزایش عرضه‌های سنگین با رشد قیمتی وجود دارد که در کنار احتمال تداوم اصلاح جدی قیمت‌ها می‌تواند بر قیمت سهام این گروه فشار وارد کند. در این شرایط، «دنیای اقتصاد» به بررسی مقصد بعدی نقدینگی کنونی پرداخته است.

در صورتی که عوامل بنیادی مانند پایداری قیمت‌های جهانی، رشد منطقی نرخ دلار و همچنین حذف ابهامات این بازار در کنار رونق اقتصاد کشور می‌تواند در صنایع بورسی منعکس شود و نقدینگی سرگردان را به خود جذب کند. با وجود خوش‌بینی به آینده، ضعف عوامل بنیادی در شرایط کنونی باعث شده همچنان تمرکز بازار روی گروه خودرو باقی بماند، این در حالی است که با کاهش تلاطم این گروه و همچنین خودنمایی عوامل بنیادی می‌توانیم روند مناسب کوچ نقدینگی به دیگر صنایع بورسی را شاهد باشیم.

آخرین تلاش‌های یک لیدر؟


آخرین تلاش‌های یک لیدر؟

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید