داعشی‌ها برای تعطیلات کجا می‌روند؟

داعشی‌ها برای تعطیلات کجا می‌روند؟
کد خبر : ۱۶۵۱۵
بازدید : ۵۸۹۰
داعشی‌ها برای تعطیلات کجا می‌روند؟
جزایر ترینیداد و توباگو یکی از اهداف اصلی تکفیری‌ها برای جذب نیرو است

فرادید | تکفیری‌ها برای جذب نظامیان بیشتر به جزیره‌های کوچک حوزه دریای کارائیب می‌‎روند؛ اتفاقی که به گفته مقامات می‌تواند موثر باشد.

به گزارش فرادید به نقل از اکسپرس، گفته می‌شود که اعضای گروه تروریستی داعش برای به دام انداختن مردان جوان برای عضویت در این گروه به نقاط پر گردشگر می‌روند.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون 100 مرد اهل ترینیداد و توباگو به عضویت داعش درآمده و برای شرکت در جنگ راهیِ سوریه شده‌اند. همچنین گفته می‌شود که تکفیری‌ها برای جبران کاهشِ جذب جنگجویان خارجی از سال 2014 به کشورهای کوچکتر مانند موریس و مالدیو سفر می‌کنند.

گفتنی است با افزایش امنیت در سوریه از شمار شهروندان اروپایی که برای عضویت در داعش به سوریه سفر کرده‌اند، کاسته شده است.

بر اساس گزارش دیلی استار، از توان نظامی داعش به دلیل افزایش حملات هوایی و زمینی به میزان قابل توجهی در طول چند ماه اخیر کم شده است. آرتور اسنل، نماینده عالی‌رتبه‌ بریتانیا در ترینیداد و توباگو، بر این باور است که اقدامات داعش مبنی بر جذب جنگجویان جدید می‌تواند موثر باشد.

او گفت: «تقریبا تمام چیزهایی که در گروه‌های تکفیری رخ می‌دهد، در ترینیداد و توباگو نیز اتفاق می‌افتد. مردم با درجه بالایی از خشونت، آوارگی، فرصت‌های تحصیلی پایین و عدم وجود احساس تعلق به خود سر و کار دارند.»

جان کلی، ژنرال نیروی دریایی ایالات متحده، نیز در همین ارتباط گفت: «توانایی پایین نیروهای محلی در اجرای قوانین میدان را برای مانور تکفیری‌ها آزاد گذاشت.»

تکفیری‌ها برای تعطیلات کجا می‌روند؟
حملات هوایی توانسته به داعش صدمات فراوانی بزند

وی در ادامه گفت: «تنها دیوانه داعشی برای به هم ریختن کارائیب کافی است، چرا که آن‌ها مانند ما FBI ندارند و نیروهای محلی برای شناسایی عوامل تکفیری‌ها قوی نیستند.»

علاوه بر این، در یک ویدیو منتشر شده از سوی داعش که در اوایل سال جاری میلادی به بیرون درز پیدا کرد، مردی مشاهده می‌شود که در خطاب به رئیس جمهور جزایر آرام ترینیداد و توباگو می‌گوید که «برخیزد.»

منبع: Express
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید