سرقت‌های سریالی خواستگار قلابی از دختران دم‌بخت

پیشنهاد دوستی و ازدواج برای دختران جوان، شگردی بود که راننده خودروی ٢٠٦ برای سرقت‌های سریالی خود از آن استفاده می‌کرد. دختران جوان طعمه‌های مرد تبهکاری می‌شدند که به بهانه ازدواج دست به سرقت از آنها می‌زد و فرار می‌کرد. با دستگیری این مرد دختران زیادی به پلیس مراجعه و از این مرد شکایت کردند.

کد خبر : ۱۷۱۳۵
بازدید : ۲۳۴۲
پیشنهاد دوستی و ازدواج برای دختران جوان، شگردی بود که راننده خودروی ٢٠٦ برای سرقت‌های سریالی خود از آن استفاده می‌کرد. دختران جوان طعمه‌های مرد تبهکاری می‌شدند که به بهانه ازدواج دست به سرقت از آنها می‌زد و فرار می‌کرد. با دستگیری این مرد دختران زیادی به پلیس مراجعه و از این مرد شکایت کردند.

٢٤ دی‌ماه‌ سال ٩٤ بود که با شکایت نخستین شاکی این پرونده روی میز کارآگاهان پلیس قرار گرفت. دختر جوان به کلانتری ١١٨ ستارخان مراجعه کرد و به ماموران گفت که گوشی تلفن‌همراهش به شیوه کش‌روی از داخل کیف و در زمانی‌که به‌عنوان مسافر سوار یک خودرو ٢٠٦ بوده مورد سرقت قرار گرفته است.

با اعلام این شکایت پرونده‌ای با موضوع «سرقت به شیوه کش‌روی» دراین‌باره تشکیل و به دستور شعبه ١٤ بازپرسی دادسرای ناحیه ٢ تهران، برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

اظهارات مالباخته
شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در فلکه صادقیه منتظر تاکسی بودم که یک خودرو پژو ٢٠٦ مشکی رنگ، به‌عنوان مسافرکش برایم بوق زد. من هم به خاطر این‌که دیرم شده بود و با تصور این‌که راننده مسافرکش است، سوار ٢٠٦ شده و در صندلی سرنشین جلو نشستم. راننده با مسافر صندلی عقب درباره آگهی فروش خودروی خود که به گفته خودش در سایت دیوار آگهی کرده بود صحبت می‌کرد و به این بهانه شماره تماس خودش را به من و مسافر صندلی عقب داد. در ادامه راه، من درحال بازی کردن با گوشی تلفن‌همراه خود بودم که راننده درباره گوشی تلفن‌همراهم چندین سؤال از من پرسید. با توجه به ادامه سؤالات از سوی راننده خودرو، من به ناچار گوشی تلفن‌همراه خود را داخل کیف گذاشتم اما زمانی که از ماشین پیاده شدم، متوجه شدم که گوشی داخل کیف نیست. به تصور این‌که گوشی تلفن‌همراهم در داخل ٢٠٦ جای مانده، با شماره راننده تماس گرفتم تا به او بگویم که گوشی تلفن‌همراه در داخل ماشین وی جا مانده اما در کمال تعجب، راننده تنها خندید و سپس گوشی را قطع و خاموش کرد.»

شناسایی راننده پژو ٢٠٦
در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی متهم بنام «هادی» متولد ١٣٦٤ به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار شدند. با شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه نظام‌آباد و مراجعه کارآگاهان به این منطقه مشخص شد که‌هادی به خاطر انجام اقدامات مجرمانه از سوی خانواده‌اش طرد شده و هیچ‌کدام از اعضای خانواده متهم با وی ارتباطی ندارند.

با شناسایی محل تردد متهم پرونده در خیابان آذربایجان، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی درنهایت پنجم اردیبهشت‌ماه امسال موفق به دستگیری متهم و توقیف خودرو ٢٠٦ وی شدند. با دستگیری و انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی، وی به ده‌ها سرقت از دختران جوان در پوشش طرح دوستی و پیشنهاد ازدواج اعتراف کرد.

با توجه به اعتراف متهم به سرقت از دختران جوان در پوشش «طرح دوستی» و «پیشنهاد ازدواج»، کارآگاهان با بررسی پرونده‌های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان شدند.

یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه دوم آگاهی و شناسایی متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «روز ششم دی‌ماه ‌سال گذشته جلوی ایستگاه مترو دانشگاه علم و صنعت به‌عنوان مسافر سوار یک خودرو ٢٠٦ مشکی شدم که راننده آن در ادامه خودش را به نام تیام معرفی کرد. این پسر در ادامه و با طرح دوستی، شماره تلفن‌همراه خودش را به من داد و با جلب اعتماد، پس از طی مسیری کوتاه از من درخواست کرد تا برای گرفتن دارو به داروخانه مراجعه کنم. به‌واسطه اعتمادی که در همین مدت زمان کوتاه به این شخص پیدا کرده بودم. کیف خود را داخل ماشین گذاشتم اما به محض پیاده شدن، راننده به سرعت از محل متواری شد و کیف‌دستی‌ام حاوی ٦٠٠‌هزار تومان پول نقد، گوشی تلفن‌همراه و مدارک شناسایی و غیره را سرقت کرد.»

مالباخته‌ای دیگر نیز در اظهاراتی مشابه به کارآگاهان گفت: «متهم با طرح پیشنهاد ازدواج اعتماد مرا جلب و در دومین ملاقات کیف‌دستی حاوی ٥٠٠‌هزار تومان وجه نقد، گوشی تلفن‌همراه و... مرا سرقت کرد.»

سرهنگ سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: «در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به اعتراف متهم به انجام سرقت‌های مشابه از دختران جوان در پوشش طرح دوستی و پیشنهاد ازدواج و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضائی صادر شده است. بنابراین از همه شکات و مالباختگان که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید