زن جوان جدال بر سر "پاشنه‌بلند" را از شرکت لندنی برد

زن جوان جدال بر سر "پاشنه‌بلند" را از شرکت لندنی برد
کد خبر : ۱۷۲۶۴
بازدید : ۳۸۱۹
زن جوان جدال بر سر
نیکولا تورپ می‌گوید که نگران واکنش‌های منفی احتمالی بود، ولی همزمان می‌خواست که به دستورالعملی که به نظرش درست نبود، اعتراض کند

تلاش‌های یک زن برای لغو اجباری بودن پوشیدن کفش پاشنه‌بلند در یک شرکت حسابرسی در لندن به نتیجه رسیده است.

نیکولا تورپ ۲۷ ساله می‌گوید که در ماه دسامبر سال گذشته (بیش از ۵ ماه پیش) در اولین روز کاری خود در شرکت حسابرسی پی‌دبلیوسی در لندن به دلیل اینکه کفش پاشنه تخت پوشیده بود، بازخواست شد و مسئولان شرکت بدون آنکه حقوق روز کاری او را بپردازند، مجبورش کردند به خانه‌اش برود.

او طوماری را در اعتراض به اجباری بودن پوشیدن کفش پاشنه‌بلند برای زنان در محل کار تهیه کرد و از هفته گذشته برای جمع کردن امضا وارد عمل شد.

با ادامه واکنش‌ها به این طومار، مسئولان شرکت پروتیکو که او را استخدام کرده بودند، گفتند که در حال بازنگری دستورالعمل‌های مربوط به پوشش کارمندان خود هستند و در نهایت، اعلام کردند: "از این به بعد، تمام همکاران مونث این شرکت می‌توانند کفش‌های پاشنه‌تخت بپوشند."

شرکت پروتیکو خدمات پذیرش را در اختیار شرکت پی‌دبلیوسی می‌گذارد و نیکولا تورپ در استخدام پروتیکو بود. مسئولان شرکت پی‌دبلیوسی هم قبلا گفته بودند که اجباری بودن پوشیدن کفش پاشنه‌بلند برای زنان، بخشی از خط‌ مشی‌های آنها نیست. اما ظاهرا شرکت پروتیکو چنین دستورالعملی داشته است.

مسئولان پروتیکو ابتدا گفتند که نیکولا تورپ "دستورالعمل پوشش کارکنان" را قبل از آغاز به کار امضا کرده بود، ولی بعد اعلام کردند که در حال بازنگری این دستورالعمل هستند.

زن جوان جدال بر سر

نیکولا تورپ می‌گوید که در اولین روز کاری خود به عنوان مسئول پذیرش شرکت حسابرسی پی‌دبیلوسی از او خواسته شد که از یک مغازه، کفش پاشنه‌بلند بخرد و بپوشد، یا بدون دریافت حقوق آن روز کاری، به خانه برود.

به او گفته شده بود که پاشنه کفش‌هایش باید بین ۲ تا ۴ اینچ (۵ تا ۱۰ سانت) باشد.

او می‌گوید: "از من انتظار می‌رفت که برای ۹ ساعت کاری سرپا باشم و مشتریان شرکت را به اتاق‌های ملاقات راهنمایی کنم. به آنها گفتم که با کفش پاشنه‌بلند نمی‌توانم چنین کاری بکنم."

او به بی‌بی‌سی گفت که به مسئولان شرکت گفت: "اگر بتوانید یک دلیل بیاورید که چرا پوشیدن کفش پاشنه‌تخت ممکن است امروز مانع انجام وظیفه من شود، اعتراضی نخواهم داشت، ولی آنها جوابی نداشتند."

او اضافه کرد که از مسئولان شرکت پرسید که آیا از یک مرد هم می‌خواهند که برای انجام کاری مشابه کار او، کفش پاشنه‌بلند بپوشد؟ اما نه تنها پاسخی نگرفت، بلکه به او خندیدند.

بعضی شرکت‌ها دستورالعمل ویژه‌ای مبنی بر اجباری بودن پوشیدن کفش پاشنه‌بلند برای زنان دارند


۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    در کشورهای غربی سنت های مردسالار هرگز نابود نشدند بلکه از شکلی به شکل دیگر تغییر پیدا کردند !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید