يك بام و دو هوا در باشگاه استقلال

يك بام و دو هوا در باشگاه استقلال
کد خبر : ۱۷۶۵۷
بازدید : ۲۵۴۱
يك بام و دو هوا در باشگاه استقلال

علي منصوريان سرمربي فصل آينده استقلال شد. اين خبري بود كه در يك روز گذشته تمام رسانه‌ها به آن پرداختند و از قطعي بودن اين انتقال صحبت كردند. اما باشگاه استقلال خيلي زود به اين خبر واكنش نشان داد و با تكذيب اين خبر اعلام كرد عده‌اي قصد دارند با انتشار چنين اخباري آرامش استقلال را در آستانه بازي فينال برهم بزنند.

وقتي شايعه بازگشت منصوريان به اين تيم فراگير شد، بلافاصله سايت باشگاه استقلال در بيانيه‌اي نوشت: «متاسفانه باز هم برخي از رسانه‌ها با مطرح‌كردن برخي نام‌ها به دنبال برهم زدن آرامش تيم فوتبال استقلال در آستانه فينال جام حذفي هستند. باشگاه استقلال ضمن تكرار دوباره مواضع قبلي خود اعلام مي‌كند كه تمركز اين باشگاه تنها معطوف به حضور قدرتمندانه آبي‌پوشان در فينال جام حذفي است و مطرح شدن برخي اسامي به عنوان سرمربي اين تيم تنها باعث ضربه زدن به تيم فوتبال استقلال در آستانه ديدار حذفي خواهد بود و بدين‌وسيله تكذيب مي‌شود.

لذا تفاضا مي‌كنيم اصحاب رسانه با دوري از گمانه‌‌زني‌هاي معمول از برهم زدن تمركز مجموعه استقلال پرهيز كنند».


باشگاه استقلال در شرايطي اصحاب رسانه‌ها را متهم به برهم زدن آرامش تيم مي‌كند كه طبق اخبار موثق پرويز مظلومي ار رفتار برخي مديران باشگاه و هيات‌مديره گلايه دارد. به هر حال اخبار انتشاريافته درباره تغييرات در كادر فني استقلال، خروجي جلسات هيات‌مديره و مصاحبه‌هاي مقامات باشگاه بود. زماني كه اكثر رسانه‌ها قريب به اتفاق از بركناري پرويز مظلومي خبر دادند مديران باشگاه در مصاحبه‌هاي مختلف رسانه‌ها را متهم به حاشيه‌سازي براي تيم كردند. اما نكته قابل تامل اين بود كه هيات‌مديره باشگاه دو بار تشكيل جلسه داد و در هر نوبت حكم به ادامه فعاليت پرويز مظلومي در تيم داد تا اين مربي در فينال جام حذفي هم روي نيمكت استقلال بنشيند.

تصميم‌گيرندگان در باشگاه استقلال با همين رفتار خودشان باعث شده‌اند جايگاه مظلومي به خطر بيفتد. در واقع آنها هستند كه آرامش را با مصاحبه‌ها و بيانيه‌هاي ضد و نقيض خود از تيم گرفته‌اند. به‌طور مثال همين چند وقت قبل وقتي خبر اخراج حنيف عمران‌زاده در رسانه‌ها منتشر شد، ‌بهرام افشارزاده در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه اين بازيكن تا پايان فصل مصدوم است و نمي‌تواند تيم را همراهي كند. همان روز امين نوروزي،پزشك استقلالي‌ها در مصاحبه‌ رسمي با يكي از خبرگزاري‌ها مصدوميت عمران‌زاده را تكذيب كرد. چندي بعد مشخص شد كه به خاطر بروز اختلافات شديد در داخل تيم مظلومي تصميم به اخراج عمران‌زاده گرفته است. اما وقتي مگوييان مدافع آبي‌ها مصدوم شد ناگهان عمران‌زاده به ليست تيم بازگشت.

حالا هم در موضوع انتخاب سرمربي جديد راي باشگاه همين شرايط وجود دارد. رسانه‌ها از توافق نهايي منصوريان با مديران باشگاه براي هدايت اين تيم خبر دادند و باشگاه استقلال برخي رسانه‌ها را متهم به برهم زدن آرامش تيم كرد. آنها تاكيد كرده‌اند كه از مظلومي تا پايان بازي فينال حذفي حمايت خواهند كرد. اما حرف‌هاي فرزاد مجيدي، سرپرست استقلال نشان مي‌داد كه اين خبر چندان هم شايعه نبود.

مجيدي در مصاحبه‌اي در اين‌باره گفت: «خبر توافق منصوريان و استقلال براي فصل آتي را نه تاييد مي‌كنم نه تكذيب». مقداد نجف‌نژاد،رييس هيات‌مديره باشگاه استقلال هم كه اتفاقا چندي پيش پيشنهاد رسمي بركناري مظلومي را به هيات‌مديره داده بود و با آن مخالفت شد، روز گذشته به صورت رسمي در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه بحث سرمربي‌گري منصوريان در استقلال را در جلسه هيات‌مديره مطرح كرده است اما اعضا تصميم گرفته‌اند مظلومي تا مشخص شدن سرنوشت جام حذفي به كارش ادامه بدهد.

صحبت‌هاي رييس هيات‌مديره باشگاه استقلال به خوبي نشان مي‌داد كه منبع اخبار منتشر شده خود استقلالي‌ها بودند و رسانه‌ها نيز خبر دروغي منتشر نكرده‌‌اند. به همين دليل است كه شنيده مي‌شود مظلومي از بسياري از مديران باشگاه به خاطر رفتارهاي اخير به‌شدت ناراحت است. اعضاي هيات‌مديره و هيات‌مديره باشگاه هم در شرايطي در دو بازي متوالي حضور مظلومي در استقلال را تمديد كرده كه اين مربي هنوز يك فصل ديگر هم قرارداد دارد و به صورت قانوني سرمربي استقلال به حساب مي‌آيد. به نظر مي‌رسد كه اين دودستگي مديريتي در هيات‌مديره استقلال شرايط بدي را براي تيم به وجود آورده و قطعا با واكنش تند مظلومي بعد از فينال جام حذفي روبه‌رو خواهد شد.

عليرضا منصوريان گزينه اصلي هدايت استقلال در سال آينده است. با فضاي كنوني بعيد به نظر مي‌رسد كه مظلومي بتواند به كار خودش در اين تيم ادامه بدهد. از طرفي ديگر منصوريان با توجه به تجربياتي كه در تيم ملي اميد و نفت تهران در چند سال اخير كسب كرد، نشان داده كه مي‌تواند گزينه مناسبي براي استقلال به حساب بيايد.

به ويژه كه او در يك سال گذشته در بدترين شرايط مالي در نفت توانست علاوه بر اينكه اين تيم را جزو مدعيان نگه دارد، حواشي فراواني را كه در اطراف اين تيم به وجود آمد به‌خوبي كنترل كند. در واقع شرايط عجيب نفت در يك سال گذشته به خوبي نشان داد اگر مسوولان استقلال روي منصوريان به اجماع رسيدند بدون شك او بهترين گزينه براي آبي‌هاي پايتخت به حساب مي‌آيد. به علاوه اينكه او برخلاف مظلومي از محبوبيت فراواني بين آبي‌ها برخوردار است و در تنگناها مي‌تواند روي اعتمادي كه هواداران استقلال به او دارند حساب ويژه‌اي باز كند.

شايعات پيرامون نيمكت استقلال بسيار بيشتر از حد انتظار است. خود مديران اين باشگاه هم با بيان حرف‌هاي دوپهلو به ابهام اين ماجرا اضافه مي‌كنند. عده‌اي فقط و فقط به مربي خوب خارجي اعتقاد دارند و عده‌اي ديگر نظرشان روي عليرضا منصوريان مثبت است. اين وسط عده كمتري هم هستند كه هنوز به پرويز مظلومي اعتقاد دارند. جدا از اين مساله اما انتشار اخبار ضدونقيض درباره فعل و انفعالات نيمكت مربيگري اين تيم تا حدود بسيار زيادي آرامش را از اردوي تيم در آستانه فينال جام حذفي گرفته است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید