تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟

تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟

در جریان کنفرانس سالیانه‌ی Google IO خبر جالبی منتشر شد. خیلی‌ها منتظر بودند تا ببینند برنامه‌ی گوگل برای جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌ اندروید چیست و قرار است کاربران دستگاه‌هایی که به این سیستم‌عامل مجهز شده‌اند، در سال جاری با چه پدیده‌ای مواجه بشوند.

کد خبر : ۱۷۷۲۲
بازدید : ۱۹۸۷
تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟







رونمایی از از اندروید N

تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟

در جریان کنفرانس سالیانه‌ی Google IO خبر جالبی منتشر شد. خیلی‌ها منتظر بودند تا ببینند برنامه‌ی گوگل برای جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل‌ اندروید چیست و قرار است کاربران دستگاه‌هایی که به این سیستم‌عامل مجهز شده‌اند، در سال جاری با چه پدیده‌ای مواجه بشوند.

یکی از اتفاقات جالب کنفرانس امشب رونمایی از امکان نام‌گذاری اندروید N توسط خود کاربران بود. کاربران می‌توانند با مراجعه به سایتی که گوگل تدارک دیده، نام‌هایی که به‌نظرشان جذاب می‌رسد را پیشنهاد بدهند و در نهایت هم بعد از رای‌گیری نامی که از همه محبوب‌تر بوده به‌عنوان نام اندروید بعدی انتخاب می‌شود.


تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟

اما از جمله قابلیت‌های جالب دیگری که برای اندروید N در نظر گرفته شده، امکان استفاده از نسخه‌ی بتای آن توسط تمام کاربران دستگاه‌های اندرویدی است. می‌خواهید ببینید استفاده از اندروید N چطور تجربه‌ای می‌تواند باشد؟ نسخه‌ی بتای عمومی جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید از همین امروز در اختیار تمام کاربران دستگاه‌های اندرویدی قرار گرفته است. کاربران می‌توانند با مراجعه به سایتی که مخصوص دانلود نسخه‌ی بتای اندروید N راه‌اندازی شده است و وارد شدن به حساب کاربری‌ گوگل‌شان، نسخه‌ی بتای اندروید جدید را دانلود کنند.

هدف گوگل از این برنامه جامع و عمومی کاملا مشخص است. هدف مدیران گوگل از برنامه‌ی عمومی نسخه‌ی بتای اندروید N این بوده که با استفاده از بازخوردهای کاربران از نتیجه‌ی کارشان مطمئن بشوند و به این ترتیب در اوایل پاییز امسال کامل‌ترین و کم‌نقص‌ترین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید را در اختیار کاربران‌شان قرار بدهند. البته گوگل قول نداده تا نسخه‌ی بتای اندروید N به‌حد کافی باثبات باشد تا کاربران در استفاده از آن دچار مشکلات جدی نشوند. پس توصیه می‌کنیم اگر ساختار اندروید N خیلی برای‌تان اهمیت ندارد فعلا دنبال دانلودش نروید. این نسخه‌ی بتا می‌تواند برای آن دسته از کاربرانی که در زمینه‌ی طراحی اپلیکشین فعالیت می‌کنند و قصد دارند از معماری سیستم‌عامل جدید بیش‌تر بدانند، جذاب‌تر باشد.

بهرحال اندروید N در حال حاضر آن‌قدر کامل هست که گوگل آن را برای تجربه‌ی تمام کاربران‌اش کافی دیده. اگر به‌هر دلیلی کنجکاو هستید تا از ساختار اندروید جدید بیش‌تر بدانید، می‌توانید همین حالا نسخه‌ی بتای آن را دانلود کنید.


گوگل از دستیار صوتی Google Home رونمایی کرد
تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟

در جریان برگزاری کنفرانس گوگل I/O، مدیر تیم کروم‌کست، از دستگاهی به نام «گوگل هوم» (Google Home‌) رونمایی کرد.

دستیار صوتی Google Home، مکانیزمی شبیه به گجت جدید آمازون (Amazon Echo) دارد. شما قادرید با آن حرف بزنید یا از آن موزیک بخش کنید. کاربرد اصلی این دستگاه پخش موسیقی و سرگرمی است. Google Home کلیدی ندارد و برای کار با آن تنها کافیست با آن حرف بزنید. این دستگاه می‌تواند در قالب یک اسپیکر وای-فای، موسیقی را از سرویس‌های ابری گرفته و باکیفیتی عالی پخش کند.

تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟

Google Home‌ با کروم‌کست، نست و اسپیکرهای خانگی سازگاری کامل دارد و به کمک آن می‌توان تمام دستگاه‌های هوشمند محیط خانه از جمله تلویزیون را کنترل کرد. حتی با این دستیار گوگل شما قادرید جست‌وجوهای اینترنتی‌تان را هم انجام دهید و هر سوالی که می‌خواهید را از آن بپرسید.

Google Home به‌وسیله‌ی تیم کروم‌کست توسعه پیدا کرده و بخشی از تلاش شرکت گوگل برای خانه‌های هوشمند و اینترنت اشیا به حساب می‌آید. این دستیار صوتی رومیزی همین امسال در رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود.


تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟
گوگل اپلیکیشن چت ویدیویی Duo را معرفی کرد

شرکت گوگل در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش در کالیفرنیای آمریکا، از اپلیکیشنی جدید برای چت ویدیوی رونمایی کرد. اپلیکیشن Duo مکملی برای اپلیکیشن پیام‌رسانی Allo است. این اپ هم برای اندروید و هم iOS‌ در دسترس خواهد بود.

اپلیکیشن Duo قابلیتی ویژه به نام Knock Knock‌ دارد. این قابلیت جالب به شما اجازه می‌دهد پیش از این‌که به تماس پاسخ دهید فیدی ویدیویی از تماس‌گیرنده را ببینید و تصمیم بگیرید که به چت ویدیویی پاسخ بدهید یا خیر. این قابلیت شما را از تماس‌های مزاحم و تماس‌های ویدیویی تبلیغاتی در امان می‌دارد. این اپلیکیشن قادر است به‌راحتی و بدون قطع ارتباط بین شبکه‌ی وای-فای و سیم‌کارت سوییچ کند و همچنین با توجه به پهنای باند و سرعت شبکه، به بهترین شکل کیفیت تصویر ویدیویی را تنظیم کند.

این اپلیکیشن می‌تواند رقیبی جدی برای اپلیکیشن‌های چت تصویری، نظیر FaceTime در iOS باشد. به‌گفته‌ی گوگل این اپلیکیشن از امن‌ترین تکنولوژی‌های موجود استفاده کرده و اطلاعات به‌صورت رمزگذاری‌شده بین دوطرف مبادله می‌شود. هر دو اپلیکیشن Allo‌ و Duo از تابستان امسال روی دو پلتفرم اندروید و iOS‌ عرضه خواهند شد. سوال اصلی این‌جاست که آیا Duo می‌تواند با ده‌ها اپ چت ویدیویی دیگر که روی گوشی‌تان نصب شده رقابت کند.


تصاویر/ در کنفرانس سالانه گوگل چه گذشت؟

گوگل از برنامه‌ی پیام‌رسان «الو» (Allo) رونمایی کرد
در جریان کنفرانس سالیانه‌ی Google IO، مسوولان و مدیران مجموعه‌ی بزرگ گوگل در کنار معرفی و رونمایی از جدیدترین دستاوردهای‌شان در حوزه‌های IT و تکنولوژی، رسما از برنامه‌ی پیام‌رسان‌ جدیدشان با نام «الو» (Allo) رونمایی کردند.

بر اساس اطلاعات ارایه شده، برنامه‌ی پیام‌رسان جدید الو قرار است از تمام امکاناتی که گوگل در طی سالیان گذشته به‌واسطه‌ی فعالیت به‌عنوان یک موتور جستجوی قدرتمند فراهم کرده است، برای ایجاد تجربه‌ی انتقال پیام ساده و کاربردی به کاربران‌اش بهره ببرد. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد الو امکان استفاده از دستیار صوتی گوگل است که به‌طور پیش‌فرض در این برنامه‌ی پیام‌رسان گنجانده شده است. برنامه‌ی پیام‌رسان گوگل در تابستان سال جاری در اختیار کاربران پلتفرم‌های iOS و اندروید قرار خواهد گرفت.

مسوولان گوگل تاکید دارند الو قصد ندارد جای برنامه‌های پیام‌رسان قبلی گوگل مثل Hangout را بگیرد و صرفا شروعی تازه برای برنامه‌های جدید این مجموعه‌ی بزرگ با هدف تغییر نحوه‌ی پیام‌رسانی در میان کاربران‌اش است. طراحان الو تمام تلاش‌شان را به‌کار بسته‌اند تا تجربه‌ی کاربری با این برنامه برای کاربران حسابی تازه و نو باشد. برای استفاده از این برنامه‌ی پیام‌رسان با استفاده از شماره‌ی موبایل‌تان ثبت نام می‌کنید و سپس می‌توانید با استفاده از حساب کاربری گوگل خودتان عملیات ثبت‌نام را کامل کنید.

برای نرم‌افزار پیام‌رسان الو که تنها در اختیار کاربران تلفن‌های همراه هوشمند قرار خواهد گرفت، اکثر امکاناتی که برنامه‌های پیام‌رسان امروزی از آن‌ها بهره‌مند هستند، در نظر گرفته شده است. امکانات و ابزارهایی مثل باکس‌های ارسال و دریافت پیام، ایموجی‌ها و مجموعه‌ای بزرگ از استیکرها.

یکی از قابلیت‌های جالب توجه الو زمانی است که قصد داشته باشید برای مخاطب‌تان پیام یا ایموجی ارسال کنید. در زمان ارسال پیام این امکان را خواهید داشت تا با استفاده از رابط کاربری کشویی که در کنار گزینه‌ی ارسال وجود دارد، اندازه‌ی پیام‌تان را تغییر دهید. به این ترتیب می‌توانید احساسات لحظه‌ای‌تان را در هنگام ارسال یک پیام به راحتی بروز بدهید.

برنامه‌ی پیام‌رسان الو این امکان را دارد تا تصاویری که از کاربر دیگری دریافت می‌کنید را بررسی و تحلیل کند. الو برای این منظور از اطلاعات موتورهای جستجوی گوگل بهره می‌برد و با این روش می‌تواند در مورد تمام تصاویری که دریافت می‌کند بعد از تجزیه و تحلیل نظر بدهد. کاربران هم می‌توانند با استفاده از نظرهایی که الو برای‌شان در نظر می‌گیرد، پاسخ مخاطب‌شان را بدهند. به‌طور مثال اگر یکی از دوستان‌تان تصویری از جشن تولدش برای‌تان بفرستد، الو می‌تواند بعد از آنالیز تصویر که در زمان اندکی صورت می‌گیرد، پاسخ‌هایی مثل «تولدت مبارک» یا «در این تصویر معرکه افتادی» را پیش روی‌تان قرار بدهد. در این حالت کاربر می‌تواند از مجموعه‌ای از پاسخ‌هایی که پیش‌روی‌اش قرار می‌گیرد، بهترین را انتخاب کند.

طراحان این برنامه معتقدند که قوی‌ترین ابزاری که الو در اختیار کاربران‌اش قرار می‌دهد، خود نفس گوگل است. با استفاده از الو می‌تواند با چت‌بات‌های گوگل که قرار است از هر زمان دیگری باهوش‌تر باشند گفتگو کنید و با کمک آن‌ها تک تک امورات روزمره‌تان را مدیریت کنید.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، برنامه‌ی پیام‌رسان الو (Allo) تابستان امسال در اختیار کاربران تلفن‌های همراه هوشمند که از پلتفرم‌های iOS و اندروید استفاده می‌کنند، قرار بگیرد.



طی نطق روز اول کنفرانس Google I/O 2016، گوگل از قابلیت جدید و جالبی در سیستم عامل اندروید خبر دارد. این قابلیت، Instant Apps نام دارد و به‌کمک آن می‌شود بدون دانلود اپلیکیشن‌ها از آن‌ها استفاده کرد.

با قابلیت Instant Apps کاربران اندروید می‌توانند تنها از طریق یک لینک و بدون دانلود از پلی استور، از اپلیکیشن‌های موردنظرشان استفاده کنند. در واقع Instant Apps هر برنامه‌ی اندرویدی‌ای را به آدرس URL تبدیل می‌کند. در کنفرانس امشب، پیش‌نمایشی از این قابلیت به حضار نشان داده شد.

به‌طور مثال به یک سایت فروشگاهی می‌روید و نمی‌خواهید اپلیکیشن آن فروشگاه را روی دستگاه‌تان نصب کنید. فقط کافیست با کلیک روی یک لینک خاص، بدون دانلود، اپ آن فروشگاه را تست کنید و حتی کارتان را راه بیندازید. روال کار به این صورت است که گوگل پلی (Google Play) داده‌های محدودی را دانلود کرده و تجربه‌ی کار با اپلیکیشن را بدون نیاز به دانلود کل آن، برایتان فراهم می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا Instant Apps‌ از اجرای اپلیکیشن‌های پیچیده‌تر یا بازی‌ها برمی‌آید یا خیر. برای بهره بردن از Instant App‌حتی لازم نیست جدیدترین نسخه‌ی اندروید را داشته باشید. گوگل امشب این قابلیت را در یک دستگاه مجهز به اندروید کیت‌کت به نمایش گذاشت و گفت استفاده از آن حتی در اندروید جلی‌بین هم وجود خواهد داشت. قابلیت Instant Apps قبل از پایان سال ۲۰۱۶ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید