اعتراف باند بزرگ سارقان یک جنایت خاموش

اعتراف باند بزرگ سارقان یک جنایت خاموش

سرقت کارگر استخر از کارت عابربانک مشتری راز تبهکاری‌های یک باند بزرگ را فاش کرد. اعضای این شبکه سرقت از منازل شمال تهران، پس از دستگیری به قتل خاموش یک خریدار اموال سرقتی نیز اعتراف کردند.

کد خبر : ۱۸۳۷۲
بازدید : ۱۵۰۴
اعتراف باند بزرگ سارقان یک جنایت خاموش
سرقت کارگر استخر از کارت عابربانک مشتری راز تبهکاری‌های یک باند بزرگ را فاش کرد. اعضای این شبکه سرقت از منازل شمال تهران، پس از دستگیری به قتل خاموش یک خریدار اموال سرقتی نیز اعتراف کردند.

١٥ دی‌ ماه ‌سال گذشته به دستور سرپرست دادسرای عمومی لواسان پرونده‌ای با موضوع «سرقت اماکن» از کلانتری ١٦٦ لواسانات، به پایگاه يکم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

بنابراین موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و آنها به تحقیق از شاکی پرونده پرداختند. شاکی پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «برای شنا کردن به استخر رفتم. هنگام ورود کارت عابربانک خود را با رمز آن برای کسر پول هزینه استفاده از استخر به متصدی وقت تحویل دادم. پس از خروج از استخر و از طریق پیامک بانکی متوجه برداشت بیش از دو‌میلیون و ٧٠٠‌هزار تومان از حساب خود شدم. برای همین به کارگر استخر به نام نیما مظنون هستم.»

با آغاز رسیدگی به پرونده، تحقیقات از «نیما» در دستور کار کارآگاهان پایگاه يکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. وی در تحقیقات نخست منکر هر گونه انجام سرقت شد؛ اما در ادامه تحقیقات گفت: «متصدی استخر به نام «محسن» کلید هوشمند کمدهای استخر را در اختیارم گذاشت و از من خواست تا کارت عابربانک شاکی پرونده را سرقت و به او تحویل دهم. من نیز پس از سرقت کارت عابربانک، آن را در اختیار «محسن» قرار دادم و به دنبال آن او نیز کارت را به يکی از دوستانش به نام «میثم» تحویل داد تا اقدام به خرید طلا کند.»

با توجه به اعترافات به دست آمده از «نیما»، «محسن» دستگیر شد و در تحقیقات به عمل آمده اظهارات نیما را تأیید کرد. در ادامه و با بررسی تراکنش مالی کارت عابربانک مالباخته، کارآگاهان موفق به شناسایی یک مغازه طلافروشی در منطقه مینی‌سیتی شدند که با توجه به تصاویر به دست آمده از مغازه طلافروشی، میثم با مراجعه به آن اقدام به خرید طلا از مغازه طلافروشی کرده بود.

با شناسایی «میثم» به‌عنوان عضو دیگر این گروه از سارقان، وی نیز به همدستی با دو متهم دیگر در برداشت غیر مجاز از حساب عابربانک شاکی پرونده اعتراف کرد.

در ادامه رسیدگی به پرونده، متهمان به تشکیل گروهی از سارقان منزل در منطقه لواسان اعتراف کردند و گفتند که به همراه تعداد دیگری از مجرمان سابقه‌دار به نام‌های «حسین» و «مجید» اقدام به تشکیل یک باند در منطقه لواسان کرده‌اند. در ادامه سه نفر به نام‌های «رضا»، «مهرداد» و «مهدی» به‌عنوان خریداران اموال مسروقه دستگیر و به پایگاه يکم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند.

در ادامه تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی این گروه از سارقان، «نیما» گفت: «در ‌سال ١٣٩٤ به همراه يکی از اعضای گروه به نام «مجید» مقادیری اموال مسروقه شامل طلا و جواهرات را برای فروش به يکی از خریداران اموال مسروقه به نام «محسن» تحویل دادیم اما او به ما خیانت کرد و پس از فروش اموال مسروقه، پول آن را به ما تحویل نداد. به همین دلیل با وی در محل تپه سرک لواسان قرار ملاقات گذاشتیم. در محل ملاقات درگیری شدیدی میان ما رخ داد که هنگام درگیری مجید با وارد كردن ضربه چوب به سر محسن، وی را نقش بر زمین کرد. هر دو نفر محل را ترک كرديم و پس از دقایقی مجددا به محل آمدیم و متوجه شدیم که محسن فوت کرده است.»

با توجه به اعترافات به دست آمده از دو عامل جنایت، کارآگاهان پایگاه يکم با بررسی سوابق موجود درباره کشف جسد، موفق به شناسایی هویت جسد مجهول‌الهویه شدند که طبق اطلاعات پرونده، روز سوم تیر‌ سال گذشته در بیابان‌های منطقه لواسان کشف و به پزشکی قانونی منتقل شده بود. با بررسی اطلاعات ثبت شده در پرونده جسد مجهول‌الهویه و تصاویر گرفته شده از جسد، کارآگاهان با تأیید هویت جسد توسط متهمان موفق به شناسایی هویت جسد شدند.

سرهنگ کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه يکم پلیس آگاهی تهران، در این‌باره گفت: «به دستور مقام قضائی دادسرای لواسان اقدامات قانونی درباره بازسازی صحنه جنایت توسط کارشناسان بررسی صحنه جرم انجام شد و هر دو متهم صحنه قتل را در محل ارتکاب جنایت بازسازی کردند.»

سرهنگ کرم یوسف‌وند در پایان این خبر گفت: «برای اعضای گروه سارقان قرار قانونی از سوی مقام قضائی صادر شد و متهمان برای انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه يکم قرار داده شدند. دو عضو دیگر گروه سارقان نیز با قرار بازداشت موقت و برای انجام تحقیقات تکمیلی درباره پرونده قتل عمـد در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار دارند.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید