انتقاد عارف از لغو کنسرت‌ها

رییس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید وضعیت موسیقی را تعیین تکلیف کند، معتقد است مردم و هنرمند باید تکلیف خودشان را در حوزه موسیقی بدانند زیرا بدترین حالت بلاتکلیفی و برخورد سلیقه‌ای است.

کد خبر : ۱۸۵۳۴
بازدید : ۱۱۰۴
رییس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید وضعیت موسیقی را تعیین تکلیف کند، معتقد است مردم و هنرمند باید تکلیف خودشان را در حوزه موسیقی بدانند زیرا بدترین حالت بلاتکلیفی و برخورد سلیقه‌ای است.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا عارف درباره لغو کنسرت های مجوزدار در برخی شهرها گفت: اینکه در یک استان کنسرتی برگزار نشود و در دیگری بتواند مجوز اجرا بگیرد، نشان می دهد یک سیاست روشن در این زمینه وجود ندارد؛ لذا در حوزه فرهنگ مهم این است که راهبردها و جهت گیری ها مشخص شود و قانونی شفاف وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه از دولت و مجلس انتظار می رود این است که در این زمینه، سیاستگذاری شفاف وجود داشته باشد.

عارف با اشاره به نقشه مهندسی فرهنگی کشور، تصریح کرد: من فکر می کنم شاید بتوانیم این امر را جزو وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دهیم؛ لذا این شورا باید سریعتر سیاست ها و راهبردهای این بخش را مشخص و ابلاغ کند و مجلس هم کمک کند تا در جایی که نیاز به قانونگذاری است، این امر صورت گیرد تا کمتر شاهد برخورد سلیقه ای باشیم.

نتیجه برخورد سلیقه‌ای، روآوردن جوانان به شبکه‌های خارجی است
وی تاکید کرد: نتیجه برخورد سلیقه ای، دور شدن جوانان از فرهنگ بومی و اسلامی و رو آوردن به شبکه های خارجی و ایجاد هرج و مرج در کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه باید مساله موسیقی و کنسرت ها در کشور حل شود، افزود: مردم، جوانان و هنرمندان کشور باید تکلیف خودشان را بدانند زیرا بدترین حالت بلاتکلیفی و برخورد سلیقه ای است که متاسفانه امروز در حوزه موسیقی با برخورد سلیقه ای مواجه هستیم.

قوانین شفافی در عرصه موسیقی وجود ندارد
عارف با اشاره به اینکه در این حوزه خلاء قانونی نداریم، توضیح داد: مشکل در این عرصه، نداشتن قانون شفاف است تا همه تکلیف خودشان را بدانند و موظف به اجرای قانون باشند.

وی مقصر اصلی لغو کنسرت ها در چند وقت اخیر را برخوردهای سلیقه ای دانست و گفت: باید از برخوردهای سلیقه ای پرهیز کرد و اجازه داده شود نهادهای ذی ربط و مسئول، تصمیم نهایی را بگیرند.

وزارت فرهنگ در زمینه لغو کنسرت باید به مجلس پاسخگو باشد
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در رابطه با برگزاری کنسرت و لغو آن پاسخگو باشد، تاکید کرد: وزیر فرهنگ در مقابل مجلس مسئول است و باید در برابر هر اقدامی پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اظهاراتی مبنی بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قهوه قهریه برای برخورد با چنین اتفاقاتی در اختیار ندارد، گفت: اگر وزیر فرهنگ نمی تواند مساله را حل کند، باید مشکلات را بیان کند تا پیگیری و حل شود.

عارف گفت: مبنای تصمیم باید قانون باشد و همه باید به قانون وفادار و به اجرای آن موظف باشیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید