مخدر شفابخش!

گونه جدیدی از گیاه شاهدانه یا کانابیس حتی با نور و آب کم نیز رشد می کند. در یک آزمایشگاه تحت حفاظ در فلورانس صدها نمونه از این گونه از گیاه شاهدانه در جریان ماموریت ارتش ایتالیا برای تولید ماری جوانای طبی، در حال تولید است.

کد خبر : ۱۸۵۴
بازدید : ۱۳۵۹
فرادید | گونه جدیدی از گیاه شاهدانه یا کانابیس حتی با نور و آب کم نیز رشد می کند. در یک آزمایشگاه تحت حفاظ در فلورانس صدها نمونه از این گونه از گیاه شاهدانه در جریان ماموریت ارتش ایتالیا برای تولید ماری جوانای طبی، در حال تولید است.

به گزارش فرادید به نقل از یورونیوز، ژنرال ژیوکوندو سانتونی، مدیر بخش تجاری این مرکز دارویی-نظامی در فلورانس است.

او می گوید: «انتظار داریم که بتوانیم مقداری حدود ۱۰۰ کیلوگرم از این دارو را تا آخر امسال آماده کنیم. مقداری که دو برابر میزانی است که ما اینک از هلند وارد می کنیم.»

از سال ۲۰۰۷، بیماران ایتالیایی مبتلا به سرطان، بیماری ام اس (MS) یا فلج چندگانه و دردهای مزمن می توانند از ماری جوانای دارویی برای تسکین درد خود استفاده کنند. تنها داروسازان اجازه توزیع این دارو را خواهند داشت.

مارکو ترنلی، داروساز از سال ۲۰۱۳ به فروش ماری جوانای هلندی مشغول است.

او می گوید: «در طول سال گذشته میزان درخواستها بسیار افزایش یافته که دو مشکل ایجاد کرده است: یکی اینکه ماری جوانای کافی برای هر کس اکنون وجود ندارد و دیگری اینکه پزشکان هنوز درک نکرده اند که تجویز آن قانونی است، یا اینکه با آن آشنا نیستند و در نتیجه آن را تجویز نمی کنند.»

ترنلی داستانهای هولناکی از مجموعه بیمارانش می شنود.

دانیلا فروسولینی یکی از آن بیماران است. او از درد مزمن سینوس رنج می برد و پزشکان به او داروهای مسکن تجویز کردند.

او می گوید: «من تمام داروهای در جهان را امتحان کردم، در حدی که دیگر تبدیل به یک مردۀ متحرک شده بودم. شبها دچار توهم می شدم تا وقتی که دریافتم می توانم ماری جوانا مصرف کنم. دردم به شکل چشمگیری کاهش یافت. تقریبا آن را از بین برد. تنها مشکل هزینه بالای آن است.»

هزینه درمان برای بیمارانی همچون فروسولینی حدود ۳۰۰ دلار در ماه برای ۲۵ میلی لیتر روغن ماری جوانا است. اینک اما با دارویی که به زودی به بازار عرضه خواهد شد، ارتش ایتالیا نه تنها دردهای بیماران را تسکین خواهد بخشید بلکه بار مالی آن را نیز کاهش خواهد داد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید