توضیحات نوبخت درباره دیدار فریدون و تاج زاده

سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود از امضای قرار داد اجرایی دومین سرمایه گذاری خارجی در ایران خبر داد.

کد خبر : ۱۸۸۳۵
بازدید : ۱۲۱۰
سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود از امضای قرار داد اجرایی دومین سرمایه گذاری خارجی در ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد باقر نوبخت در این نشست خبری اعلام کرد: دومين سرمايه گذاري خارجي صورت گرفت و چهارشنبه گذشته قرارداد آن اجرايي شد، اين سرمايه گذاري مربوط به ٥ هزار مگاوات انرژي الكتريكي با ارزش ٤/٢ ميبيارد دلار است.

وی ادامه داد: سرمايه گذاري خارجي مذکور در قالب نيروگاه هايي در اهواز، دهلران، زاهدان، ساوه، سوفيان و بناب بصورت مستقيم صورت مي‌گيرد و هيچ تعهد و تضميني متوجه دولت ايران نخواهد بود.

سخنگوی دولت همچنین از رونق نسبي در بازار مسكن طي دوماهه فروردين و ارديبهشت در سال جاري خبر داد و گفت: طي دو ماهه فروردين و ارديبهشت براي واحدهاي مسكوني و آپارتماني از جهت معاملات و ارزش آن رشدهايي حاصل شده است. در فروردين تعداد معاملات ١٩درصد رشد داشته و ارزش واحدهاي مسكوني ٣٣/٤ درصد رشد داشته است.

وی همچنین اعلام کرد: با دستور رييس جمهور براي تسريع در پرداخت يارانه هاي غيرنقدي به خانواده هاي نيازمند به مناسبت ماه مبارك رمضان سازمان مديريت ١٦٠ ميليارد تومان به وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی پرداخت شد.

وی درباره آخرین وضعیت خرید ایرباس نیز گفت :خريد ١١٨ ايرباس مسير خود را طي مي‌كند و شوراي اقتصاد بر آن نظارت دارد و بايد تاييد كند دولت در اين زمينه تضميني پرداخت نخواهد كرد.
سخنگوی دولت اعلام کرد: ستاد اقتصادمقاوتي روز گذشته تشكيل جلسه داد و اخرين گزارش ها از فعال شدن ٧ هزار واحد توليدي ارائه شد.

نوبخت درباره گزارش سالانه وزارت خارجه امريكا و اتهامات عليه ايران نیز یادآور شد: حرفهاي آنها تكراري است و موضع جمهوري اسلامي ايران همچنان محكم است و هيچيك از اظهارات غيرمنطقي و خصمانه آنها را به رسميت نمي‌شناسيم و ما اقدامات خود را قاطعانه در جهت تامين منافع ملي انجام خواهد داد.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد که سبد كالاي هيچ كارگري قطع نشده است.

وی درباره منشور حقوق شهروندي نیز گفت: اين منشور تهييه شده و در حوزه معاونت حقوقي رياست جمهوري كارهايش انجام شده و بزودي اعلام خواهد شد.

نوبخت درباره ديدار حسین فریدون با مصطفي تاج زاده بعد از پایان دوره محکومیت این فعال سیاسی گفت: اخبار را مثل شما از رسانه ها دريافت كردم و نمي‌دانم اين ديدار از جانب رييس جمهور بوده است ياخير.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید