روح مرد صاحبخانه نقشه تبهکاران میلیاردی را بی‌نتیجه گذاشت

تبهکارانی که قصد داشتند تا بدون اطلاع مالک خانه‌ای میلیاردی را در منطقه قیطریه فروخته و متواری شوند، پیش از هرگونه اقدامی برای فروش ملک، شناسایی و دستگیر شدند.

کد خبر : ۱۸۹۱۵
بازدید : ۳۳۱۰
تبهکارانی که قصد داشتند تا بدون اطلاع مالک خانه‌ای میلیاردی را در منطقه قیطریه فروخته و متواری شوند، پیش از هرگونه اقدامی برای فروش ملک، شناسایی و دستگیر شدند.

اواسط فروردین‌ماه‌ سال‌جاری مردی با مراجعه به کلانتری ١٠١ تجریش اعلام کرد که به صورت کاملا اتفاقی و در زمان خواندن آگهی نیازمندی‌های درج‌شده در روزنامه متوجه شده است که افرادی ناشناس قصد دارند تا ملک موروثی خالی از سکنه‌شان را واقع در منطقه قیطریه به فروش برسانند.

با ارجاع پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان تیم مبارزه با کلاهبرداری در نخستین مرحله از تحقیقات خود به بررسی اظهارات شاکی پرونده پرداختند.

در بررسی‌های به ‌عمل آمده مشخص شد که این ملک در منطقه قیطریه متعلق به پدر شاکی پرونده است که وی در ‌سال ٨٥ جان باخته و پس از مرگ پدر، ملک به فرزندش رسیده است.
در ادامه و با انجام تحقیقات پلیسی مشخص شد که این ملک چندی پیش در یکی از دفاتر رسمی شهرری به مردی به نام «مجید» (٥٦ساله) منتقل شده است. تحقیقات از سردفتر رسمی در شهرری انجام و مشخص شد که او برابر روال قانونی و برابر وکالت فروش صادرشده از پدر شاکی اقدام به انتقال ملک به «مجید» کرده است.

با ادامه تحقیقات، محل صدور وکالت فروش ملک در یکی از دفاتر رسمی در شهرستان قائم‌شهر شناسایی و در بررسی دقیق اسناد و مدارک ارایه‌شده به این دفتر رسمی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که مدارک شناسایی ارایه‌شده جهت تنظیم وکالتنامه جعلی است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان با بررسی آگهی فروش درج‌شده در نیازمندی‌های روزنامه موفق به شناسایی مشاور املاکی در محله یوسف‌آباد شدند که مردی ٥٠ساله، ملک قیطریه را در معرض فروش قرار داده بود؛ با شناسایی این مرد به نام «مهدی» ٥٠ساله، وی در محل سکونتش واقع در خیابان دیباجی جنوبی دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

«مهدی» در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «٦ماه پیش با مردی به نام بهنام در پارک آشنا شدم که پس از گذشت مدت کوتاهی این ملک در منطقه قیطریه را برای فروش به من معرفی کرد».

با توجه به اظهارات «مهدی» مبنی بر این‌که بهنام هیچ‌گونه نشانی مشخصی از محل سکونتش در اختیار مهدی نگذاشته و به احتمال زیاد نیز هویتش نیز یک هویت جعلی و دروغین است، کارآگاهان به بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری پرداخته و با انجام چهره‌نگاری و بررسی سوابق موجود از مجرمان سابقه‌دار به‌ویژه در زمینه کلاهبرداری موفق به شناسایی یکی از افراد سابقه‌دار به نام «محمدعلی»٤٠ساله شدند که پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با جعل، کلاهبرداری و صدور چک بلامحل دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی «محمدعلی» توسط مهدی، محل سکونت وی در خیابان ١٧ شهریور جنوبی شناسایی، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

با انتقال «محمدعلی» به پایگاه یکم پلیس آگاهی و انجام تحقیقات پلیسی و بهره‌گیری از نظریه کارشناسی، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که وی از طرف پدر شاکی پرونده اسنادی را در دفتر اسناد رسمی واقع در قائم اسلامشهر امضا و با وکالت فروش تنظیمی، ملک قیطریه به صورت صوری به دیگر عضو گروه به نام مجید منتقل شده است و قرار بر آن بوده تا در مرحله پایانی این ملک از طریق مشاور املاک در محله یوسف‌آباد فروخته شود که در ادامه، مخفیگاه سومین عضو گروه مجید نیز در شهرستان قائم‌شهر شناسایی، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

با توجه به اعتراف هر سه متهم به تلاش برای انجام کلاهبرداری از طریق فروش اموال غیر با اسناد و مدارک شناسایی جعلی، هر سه متهم روانه زندان شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید