کلاهبرداری به نام مجری برنامه رادیویی

رییس پلیس فتا مازندران ،از شناسایی و دستگیری کلاهبردار و سارق اینترنتی 220 میلیون ریالی خبر داد.

کد خبر : ۱۹۸۸۴
بازدید : ۱۵۸۸
رییس پلیس فتا مازندران ،از شناسایی و دستگیری کلاهبردار و سارق اینترنتی 220 میلیون ریالی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ "حسن محمدنژاد " در تشریح این خبر گفت:در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر اینکه فردی ناشناس از حساب بانکی اش با ترفند و شگردهای کلاهبردارانه اقدام به برداشت غیر مجاز 220 میلیون ریال وجه نقد کرده، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فتای مازندران، تصریح کرد: مالباخته در تحقیقات پلیس عنوان داشت، فردی ناشناس با خط تلفن همراه رایتل با وی تماس گرفته و خود را از مجریان برنامه رادیوئی معرفی کرد و اذعان داشت شما برنده خوش شانس همراه اول و برنده جایزه نفیس کمک هزینه سفر زیارتی حج شده اید و برای واریز مبلغ جایزه با ترفند و فریب مرا به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فعال کردن رمز دوم حساب بانکی ام 220میلیون ریال از حسابم برداشت کرد.

سرهنگ محمدنژاد افزود: ماموران پلیس فتا با دریافت این اطلاعات اقدامات فنی و پلیسی را برای شناسایی و دستگیری فرد کلاهبردار و سارق اینترنتی در دستور کار قرار دادند.

وی گفت: کارآگاهان پلیس فتا با بررسی های تخصصی و اطلاعاتی دریافتند، متهم به کلاهبرداری اینترنتی مبالغ برداشت شده از حساب شاکی را به چندین حساب بانکی واریز کرد و در ادامه قسمتی از وجوه برداشت شده را از طریق دستگاه های Pos واقع در کافی نت های مختلف در سطح شهرستان"اسلامشهر" و دیگر وجوه را طی مراجعه حضوری به فروشگاه هایی در سطح شهر تهران برداشت کرده اند.

رییس پلیس فتای مازندران ادامه داد: با شناسایی کافی نت ها ماموران با هماهنگی قضائی، مسئولان این واحد های صنفی را دستگیر کردند و مورد تحقیق و بازجویی قرار دادند.

سرهنگ محمدنژاد، گفت: در تحقیقات پلیس مشخص شد، مردی میانسال با مراجعه به کافی نت ها بعد از کشیدن کارت از دستگاه های Pos با پرداخت 25 هزار ریال وجه نقد به ازای هر10 میلیون ریال، اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی می کرد.

سرهنگ محمدنژاد، عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات تکمیلی، متهم به برداشت های غیرمجاز از کافی نت ها و فروشگاه ها را شناسایی و این فرد را در یک عملیات غافلگیرانه در منزلش دستگیر کردند.

وی افزود: در این عملیات ماموران در بازرسی از منزل متهم موفق به کشف کارت های عابر بانک متعلق به اشخاص مختلف شدند که در نهایت پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساری تحویل شد.

رئیس پلیس فتای استان مازندران با هشدار به شهروندان از آنان خواست: برای پرداخت و انتقال وجه به حساب نیازی به مراجعه حضوری جلوی دستگاه عابر بانک نمی باشد و برای انتقال وجه به حساب فقط شماره کارت یا شماره حساب کافی بوده و نیازی به ارسال مشخصات کامل حساب (رمز دوم ، CVV2 ، تاریخ انتقضاء و ...) نمی باشد.

سرهنگ محمدنژاد گفت: به پیامک هایی كه به شیوه های مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه كشی ها، سفرهای زیارتی و مواردی از این دست، اطلاعات شما نظیر اطلاعات كارت بانكی شما را درخواست می كند، اعتماد نكرده و به آنها پاسخ ندهید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید