چطور همیشه سالم باشیم؟

در این نوشتار تنبلی‌ترین روش‌های ممکن برای توجه به رژیم غذایی و تناسب اندام‌تان آمده‌است. حتی اگر بهترین نیات را داشته‌باشیم، اهدافی که برای سالم شدن معین می‌کنیم (البته بعد از آخرین تکه‌ی پیتزا)، گاهی در حاشیه قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۲۰۵۱۷
بازدید : ۱۳۶۷
در این نوشتار تنبلی‌ترین روش‌های ممکن برای توجه به رژیم غذایی و تناسب اندام‌تان آمده‌است. حتی اگر بهترین نیات را داشته‌باشیم، اهدافی که برای سالم شدن معین می‌کنیم (البته بعد از آخرین تکه‌ی پیتزا)، گاهی در حاشیه قرار می‌گیرد.

باانگیزه ماندن می‌تواند خیلی دشوار باشد، یا حتی آگاه ماندن، چون پیشنهادهای این‌که چه بخوریم و چه مدت ورزش کنیم می‌تواند گیج‌کننده و ضد و نقیض باشد. (مثلا سال‌ها چربی از دستور رژیم‌های غذایی حذف شده‌بود چون رهنمود رسمی این بود که خوردن چربی شما را چاق می‌کند، و اکنون این توصیه در حال منسوخ شدن است.)

در نتیجه تشخیص رفتارهای حقیقتا سالم در میان چرندیات دیگر می‌تواند دشوار باشد. با وجود تمام چیزهایی که ما درباره‌ی فواید ورزش برای سلامتی می‌دانیم، اخیرا پژوهشی نشان داده‌است ۴۳ درصد بزرگسالان شاغل اغلب ورزش نمی‌کنند.

اما سالم‌تر شدن یک هدف ارزشمند است، و بسیاری از کارشناسان در حوزه‌ی ورزش، سلامت و تغذیه ایده‌های شفافی برای چگونگی دست یافتن به این هدف دارند. در ادامه چند روش کم‌استرس آمده‌است تا با به کارگیری حداقل تلاش، فردی سالم‌تر شوید، حتی برای آن دسته از ما که عاشق خوردن و خوابیدن هستیم.

چگونه بخوریم
نباید سالم خوردن را با بازی تعداد مواد مغذی اشتباه بگیرید. و نه: شما مجبور نیستید گیاهخوار شوید یا از رژیم غذایی سرخپوشان پیروی کنید. سیمین نیک‌بین میدانی، رییس مرکز تحقیقات تغذیه‌ی انسانی و پیری ژان مایر در می‌گوید فقط مطمئن شوید بشقاب حاوی بیش از ۲ رنگ متفاوت است. او می‌گوید: "اگر این‌طور نباشد، کسل‌کننده خواهدبود و نیازهای تغذیه‌ای‌تان برآورده نخواهدشد. اگر سبز و قرمز و قهوه‌ای باشد، شما می‌توانید."

بعد از رنگین کردن بشقاب‌تان، مطمئن شوید که به همراه فردی دیگر آن را مصرف می‌کنید- و از آن لذت می‌برید. سیمین میدانی می‌گوید: "به اشتراک گذاشتن یک وعده‌ی غذایی با دوستان و خانواده روی سلامت‌مان، و نحوه‌ی پیر شدن و انجام امورمان با بالا رفتن سن تاثیر دارد."

بعضی کشورها مانند برزیل فقط از این توصیه پیروی می‌کنند. دولت این کشور توصیه می‌کند مردم خوراکی‌های کامل بخورند، از خوراکی‌های فرآوری‌شده اجتناب کنند، و با آدم‌های دیگر غذا بخورند.
چگونه ورزش کنیم

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیه می‌کند بزرگسالان امریکایی هر هفته ۲ ساعت و نیم ورزش هوازی با شدت متوسط، و در کنارآن کمی تمرین تقویت عضلات دهند.

بسیاری از آدم‌ها هیچ کدام از این‌ها را انجام نمی‌دهند. پژوهشی که در ۲۰۱۵ انجام و در مجله‌ی بی‌ام‌جی چاپ شد، استدلال می‌کند که پیروی از توصیه‌های دولت، به ویژه برای بزرگسالان مسن‌تر دشوار است. مولف این پژوهش، فیلیپ دوسوتو بارتو، پژوهشگر بیمارستان دانشگاه تولوز در این مقاله می‌نویسد: "اگر آدم‌های غیرفعال را وادار کنیم کمی فعالیت فیزیکی داشته‌باشند، حتی اگر توصیه‌های دولت را کاملا اجرا نکنند، ممکن است تاثیر زیادی روی سلامت جمعیت کشور داشته‌باشد."

با این حال شواهد جدید حاکی از آن است که لازم نیست آدم‌های غیرفعال این کار را انجام دهند. بارتو اشاره می‌کند بررسی بیش از ۲۵۰۰۰۰ بزرگسال مسن‌تر نشان می‌دهد انجام کم‌تر از یک ساعت فعالیت فیزیکی با شدت متوسط در هفته با کاهش ۱۵ درصدی مرگ و میر در ارتباط است، که یعنی آدم‌ها حتی از میزان کمی ورزش هم نفع می‌برند. هم‌چنین پژوهش‌ها نشان داده‌است ورزش‌های ساده مانند پیاده‌روی فواید چشمگیری برای سلامتی دارد.

برخی پژوهشگران در حال بررسی این هستند که وقتی صحبت از وقت گذاشتن برای ورزش است، آدم‌های ضعیف چگونه می‌توانند انجام‌اش دهند. وارد یک دقیقه ورزش سخت شوید، یعنی شرایطی که شما مدت ۶۰ ثانیه تا جایی که می‌توانید ورزش سخت می‌کنید، و کمی هم تمرینات گرم کردن و سرد کردن به آن اضافه کنید. هرچند زمانی که به ورزش سپری شده‌است بسیار کوتاه است، اما هدف این است که سخت باشد، و مشاهده شده‌است که سلامت و تناسب اندام را بهبود می‌بخشد. مارتین گیبالا، استاد تمام حرکت‌شناسی در دانشگاه مک‌مستر کانادا، می‌گوید: "ممکن است روش‌های سازگار با زمان کم، برای تناسب اندام وجود داشته‌باشد. دیدن آدم‌ها در میدان مفهومی مثبت است- اما هیچ چیزی بدون تلاش به‌دست نمی‌آید."
حاصل

شاید استرس داشتن برای رسیدن به اعدادی که دولت اعلام کرده‌است- چه برای ارزش‌های غذایی یا تعداد دقیقه‌های ورزش- ارزش سردرد گرفتن را نداشته‌باشد. کمی ورزش کردن در هفته و خوردن خوراکی‌های رنگارنگ با دوستان می‌تواند روشی لذت‌بخش برای داشتن زندگی سالم‌تر باشد. به نظر می‌رسد مهم این است که کاری بکنید.

منبع:تایم
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید