اشکودا تا سال ۲۰۲۰ از شاسیبلند الکتریکی رونمایی میکند
اشکودا نیز به جمع تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی میپیوندد. این شرکت خودروسازی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ از یک اسیبلندی تمام الکتریکی رونمایی کند.
کد خبر :
۲۰۵۴۰
بازدید :
۲۰۰۹
اشکودا نیز به جمع تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی میپیوندد. این شرکت خودروسازی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ از یک اسیبلندی تمام الکتریکی رونمایی کند.
شرکت خودروسازی اشکودا که در جمهوری چک فعالیت دارد در حال کار بر روی یک شاسی بلند تمام الکتریکی است که تا پایان این دهه یعنی سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد.
پس از آن که فولکس واگن، شرکت مادر اشکودا اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵ قصد دارد ۳۰ خودروی الکتریکی و یا کمک الکتریکی را به محصولات خود اضافه کند، نمایندهی اشکودا در مصاحبه با وبسایت انگلیسی اتوکار اعلام کرد که این شرکت نیز در حال کار بر روی یک خودروی جدید تمام الکتریکی است.
گفته شده که این مدل جدید بر اساس ساختار ماژولار الکتریکی MEB شرکت فولکس واگن ساخته خواهد شد. این ساختار، نخستین بار در خودروی مفهومی فولکس Budd-e و در نمایشگاه CES که در ماه ژانویه برگزار شده بود به نمایش درآمد.
برنارد مایر، رئیس اشکودا گفت:
گروه فولکس واگن در حال کار روی پلتفرم ماژولار جدیدی برای خودروهای الکتریکی است و ما نیز عضوی از این تیم هستیم. هیچ جایگزینی برای الکتریکی شدن خودروها وجود ندارد و ما باید با آن کنار بیایم.
به نظر میرسد که خودروی تمام الکتریکی اشکودا مدلی مستقل خواهد بود و بر اساس هیچ یک از خودروهای فعلی این شرکت ساخته نخواهد شد.
دانکان موساواقی مدیر شاخهی انگلیسی اشکودا نیز در مصاحبه با اتوکار گفت:
ساخت خودرویی که از ابتدا برای الکتریکی بودن طراحی شده، بسیار آسانتر است. خودروهای الکتریکی در آینده نیز گرانقیمتتر از مدلهای بنزینی و دیزلی خواهند بود و این قضیه تولید مدلهای لوکس الکتریکی مانند شاسیبلندها را بیشتر توجیه میکند.
این مدل الکتریکی نخستین محصول تمام الکتریکی اشکودا خواهد بود اما اولین خودروی اشکودا نیست که در آن از نیروی الکتریکی استفاده شده است، چراکه مدل پلاگین هیبریدی اشکودا Superb و شاسی بلند Kodiaq نیز پیشتر معرفی شدهاند که احتمالا هر دوی آنها در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شوند.
پلتفرم MEB گروه فولکس واگن بطور اختصاصی برای خودروهای الکتریکی توسعه یافته است و سازنده انتظار دارد که این پلتفرم با استفاده از سیستم شارژ سریع که تنها در ۱۵ دقیقه باتریها را شارژ میکند به شعاع حرکتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
اگر پلتفرم MEB به تولید برسد در اینصورت دیگر نگرانیها از برد کم خودروهای الکتریکی از بین خواهد رفت.
باتریهای پلتفرم جدید از انواع تخت بوده و بصورت ساندویچی در کف خودرو قرار دارند و مشابه باتریهای استفاده شده در اشکودا ویژن اس کانسپت هستند که در اوایل امسال رونمایی شد. ویژن اس یک SUV پلاگین هیبرید است. باتریهای این شاسیبلند هیبریدی در کف خودرو کار گذاشته شدهاند تا فضای ردیف سوم را اشغال نکنند.
البته اشکودا با قرار دادن این باتریها در بخش مرکزی خودرو، این امکان را در این محصول هیبریدی فراهم کرده تا ردیف سوم صندلیها را بتوان در کف خودرو تا کرد، چیزی که احتمالا برای شاسیبلند تمام الکتریکی جدید تا حدودی غیر ممکن به نظر میرسد.
این خودرو جزوی از برنامهی اشکودا برای سال ۲۰۲۵ است که طبق آن قصد دارد سهم خود را در بازارهای جهانی از ۱۰۲ به ۱۲۰ بازار افزایش دهد، ضمن اینکه حضور این برند در بازار چین نیز پر رنگتر خواهد شد.
مایر در این خصوص میگوید: "ما در حال حاضر در ۱۰۲ بازار حضور داریم اما تا سال ۲۰۲۵ این عدد را به ۱۲۰ بازار افزایش خواهیم داد."
وی همچنین در خصوص خودروهایی که بطور خاص برای بازار چین تولید خواهند شد گفت: "دو برابر کردن سهم ما از بازار چین بدون تولید خودروهای شاسیبلند ممکن نیست."
منبع caradvice
ترجمه: دیجیکالا مگ
شرکت خودروسازی اشکودا که در جمهوری چک فعالیت دارد در حال کار بر روی یک شاسی بلند تمام الکتریکی است که تا پایان این دهه یعنی سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد.
گفته شده که این مدل جدید بر اساس ساختار ماژولار الکتریکی MEB شرکت فولکس واگن ساخته خواهد شد. این ساختار، نخستین بار در خودروی مفهومی فولکس Budd-e و در نمایشگاه CES که در ماه ژانویه برگزار شده بود به نمایش درآمد.
برنارد مایر، رئیس اشکودا گفت:
گروه فولکس واگن در حال کار روی پلتفرم ماژولار جدیدی برای خودروهای الکتریکی است و ما نیز عضوی از این تیم هستیم. هیچ جایگزینی برای الکتریکی شدن خودروها وجود ندارد و ما باید با آن کنار بیایم.
به نظر میرسد که خودروی تمام الکتریکی اشکودا مدلی مستقل خواهد بود و بر اساس هیچ یک از خودروهای فعلی این شرکت ساخته نخواهد شد.
دانکان موساواقی مدیر شاخهی انگلیسی اشکودا نیز در مصاحبه با اتوکار گفت:
ساخت خودرویی که از ابتدا برای الکتریکی بودن طراحی شده، بسیار آسانتر است. خودروهای الکتریکی در آینده نیز گرانقیمتتر از مدلهای بنزینی و دیزلی خواهند بود و این قضیه تولید مدلهای لوکس الکتریکی مانند شاسیبلندها را بیشتر توجیه میکند.
این مدل الکتریکی نخستین محصول تمام الکتریکی اشکودا خواهد بود اما اولین خودروی اشکودا نیست که در آن از نیروی الکتریکی استفاده شده است، چراکه مدل پلاگین هیبریدی اشکودا Superb و شاسی بلند Kodiaq نیز پیشتر معرفی شدهاند که احتمالا هر دوی آنها در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شوند.
پلتفرم MEB گروه فولکس واگن بطور اختصاصی برای خودروهای الکتریکی توسعه یافته است و سازنده انتظار دارد که این پلتفرم با استفاده از سیستم شارژ سریع که تنها در ۱۵ دقیقه باتریها را شارژ میکند به شعاع حرکتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
باتریهای پلتفرم جدید از انواع تخت بوده و بصورت ساندویچی در کف خودرو قرار دارند و مشابه باتریهای استفاده شده در اشکودا ویژن اس کانسپت هستند که در اوایل امسال رونمایی شد. ویژن اس یک SUV پلاگین هیبرید است. باتریهای این شاسیبلند هیبریدی در کف خودرو کار گذاشته شدهاند تا فضای ردیف سوم را اشغال نکنند.
البته اشکودا با قرار دادن این باتریها در بخش مرکزی خودرو، این امکان را در این محصول هیبریدی فراهم کرده تا ردیف سوم صندلیها را بتوان در کف خودرو تا کرد، چیزی که احتمالا برای شاسیبلند تمام الکتریکی جدید تا حدودی غیر ممکن به نظر میرسد.
این خودرو جزوی از برنامهی اشکودا برای سال ۲۰۲۵ است که طبق آن قصد دارد سهم خود را در بازارهای جهانی از ۱۰۲ به ۱۲۰ بازار افزایش دهد، ضمن اینکه حضور این برند در بازار چین نیز پر رنگتر خواهد شد.
مایر در این خصوص میگوید: "ما در حال حاضر در ۱۰۲ بازار حضور داریم اما تا سال ۲۰۲۵ این عدد را به ۱۲۰ بازار افزایش خواهیم داد."
وی همچنین در خصوص خودروهایی که بطور خاص برای بازار چین تولید خواهند شد گفت: "دو برابر کردن سهم ما از بازار چین بدون تولید خودروهای شاسیبلند ممکن نیست."
منبع caradvice
ترجمه: دیجیکالا مگ
۰