دو نماینده کنگره سخنرانی نتانیاهو را تحریم می‌کنند

دو نماینده کنگره آمریکا گفته اند از حضور در جلسه سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنگره ایالات متحده خودداری خواهند ورزید و برخی منابع غیبت جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا در این سخنرانی را نیز محتمل دانسته‌اند.

کد خبر : ۲۰۶
بازدید : ۱۳۵۰
فرادید| دو نماینده کنگره آمریکا گفته اند از حضور در جلسه سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنگره ایالات متحده خودداری خواهند ورزید و برخی منابع غیبت جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا در این سخنرانی را نیز محتمل دانسته‌اند.

به گزارش بی بی سی، جان لوئیس و جی. کی. بلومناوئر، اعضای مجلس نمایندگان کنگره آمریکا از حزب دموکرات گفته‌اند که در جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنا برای سخنرانی نخست وزیر اسرائیل که قرار است روز ٣ مارس ایراد شود حاضر نخواهند شد.

لوئیس، که به خاطر فعالیت در نهضت پیشبرد حقوق مدنی در آمریکا شهرت دارد، گفته است که دعوت یکجانبه جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان از بنیامین نتانیاهو "توهینی به رئیس جمهوری و وزارت خارجه است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت."

کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا گفته‌اند که دعوت از نتانیاهو بدون هماهنگی با دولت صورت گرفته و رئیس جمهوری در طول اقامت نخست وزیر اسرائیل در آمریکا با او ملاقاتی نخواهد داشت.

دفتر رئیس جمهوری آمریکا دلیل این تصمیم را نزدیک بودن تاریخ سفر بنیامین نتانیاهو به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در اسرائیل اعلام کرده و گفته است که مقامات آمریکایی از ملاقات با مقامات هر کشوری در چنین شرایطی خودداری می‌کنند تا شبهه جهتگیری انتخاباتی و دخالت در امور داخلی کشورها ایجاد نشود.

همچنین، انتظار می‌رود نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود، برنامه هسته‌ای ایران را هدف انتقاد شدید قرار داده و از اقدام احتمالی کنگره در تشدید تحریم علیه ایران حمایت به عمل آورد.

رئیس جمهوری و وزارت خارجه آمریکا تاکید داشته‌اند که با توجه به تلاش‌های دیپلماتیک جاری برای حل بحران هسته‌ای ایران، چنین تحریم‌هایی سازنده نخواهد بود و مورد تایید آنان نیست.

همزمان، برخی منابع گفته‌اند که ممکن است جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز از حضور در جلسه سخنرانی نخست وزیر اسرائیل خودداری ورزد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید