زمزمه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

زمزمه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

روزنامه دنیای اقتصاد گزارش داده است که زمزمه‌های تعطیلی روزهای پنج شنبه توسط دولت شنیده می شود.

کد خبر : ۲۰۹
بازدید : ۱۳۰۳

فرادید- روزنامه دنیای اقتصاد گزارش داده است که زمزمه‌های تعطیلی روزهای پنج شنبه توسط دولت شنیده می شود.

به گزارش فرادید، این روزنامه نوشته است: «مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی از جزئیات طرحی خبر می‌دهد که از سوی دولت برای ساماندهی تعطیلات رسمی کشور نوشته شده و با نهایی شدن پیشنهادها قرار است به صورت لایحه‌ای تقدیم مجلس شود.»

براساس این گزارش، حسن استوارآذر روز پنج‌شنبه اعلام کرد: «در پیشنهادی که در این خصوص ارائه شده ادارات با رعایت ۴۴ ساعت کاری در هفته، پنج‌شنبه‌های آخر هفته در نیمه اول سال در تمام کشور و پنج‌شنبه‌های تمام سال در کلانشهرها تعطیل می‌شود.»

مدت‌ها است که قرار است روزهای قرمز تقویم ایرانیان ساماندهی شود. از سال 89 تاکنون طرح‌های مختلفی برای ساماندهی تعطیلات از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان برای کاهش یا افزایش تعطیلات رسمی کشور مطرح شده که البته تاکنون هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده است.

بحث ساماندهی تعطیلات در ایران از سال 89 به شکل جدی در مجلس شورای اسلامی مطرح شد. با این وجود هنوز گام عملی در این راستا برداشته نشده است.

برخی معتقدند که تعداد روزهای تعطیل در ایران زیاد است که باید تعدیل شود و در مقابل برخی دیگر این دیدگاه را رد می کنند.

دنیای اقتصاد نوشته است: «بر اساس تحقیق‌های صورت گرفته در مقایسه میزان تعطیلات میان ایران و 10 کشور جهان، برزیل با 121 روز تعطیلی در صدر و ایران با 78 روز تعطیلی در انتهای لیست این کشورها قرار دارند. البته یمن نیز تنها از 8 روز تعطیلی رسمی در سال برخوردار است.»

پیش از این محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق ایران نیز از تعطیلات کم در کشورمان انتقاد کرده بود انتقادی که البته مسکوت ماند. حالا باید دید که طرح دولت یازدهم برای ساماندهی تعطیلات به کجا ختم می‌شود.

زمزمه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید