مقایسه‌ شرایط این‌روزهای دو ابر ستاره

مقایسه‌ شرایط این‌روزهای دو ابر ستاره

اگر رونالدو جام قهرمانی یورو را کسب کند، مسی برای جاگذاشتن دوباره‌اش تلاش می‌کند

کد خبر : ۲۱۲۵۵
بازدید : ۲۹۳۲
مسی و رونالدو جادوگران دنیای فوتبال در سال‌های اخیر هستند. فوق‌ستاره‌هایی که طرفداران هرکدام از آنها منطقی‌ترین دلایل را برای بهتر دانستن یکی از آن یکی دارند. بسیاری از کارشناسان فوتبال بر این باور هستند که مسی و رونالدو باید در دو دوره متفاوت به دنیا می‌آمدند تا بتوانند به تنهایی بر فوتبال دنیا حکمرانی کنند. آنهایی که مسی را برتر می‌دانند تکنیک فوق‌العاده او و شاهکارهای خارق‌العاده‌اش در زمین را می‌ستایند و هواداران رونالدو هم او را کامل‌تر از ستاره آرژانتینی می‌دانند. این روزها که رونالدو در آستانه افتخاری بزرگ قرار دارد مسی روزهای سختی را می‌گذراند اما رقابت این دو ستاره همیشه جذاب است. رقابتی که گاهی به افول رونالدو منجر می‌شود و گاهی هم به سقوط مسی اما باز هم آنها خودشان را به بالاترین نقطه فوتبال دنیا می‌رسانند.

رونالدو در آستانه افتخاری بزرگ
این روزها حال و هوای ستاره‌های دنیای فوتبال اصلاً شبیه به هم نیست. رونالدو، فوق ستاره پرتغالی بی‌صبرانه در انتظار برگزاری فینال یورو است تا اولین قهرمانی‌اش را با تیم ملی کشورش به‌دست بیاورد. رونالدو اگرچه تا قبل از دیدار با ولز نتوانسته بود نقش موثری در صعود پرتغال به نیمه نهایی انجام دهد اما در بازی با ولز هرکاری توانست کرد تا پرتغال را به فینال ببرد. رونالدو در بازی با ولز آنقدر خوب بود که به رده دوم جدول بهترین بازیکنان یورو هم صعود کرد. گل فوق‌العاده کریس رونالدو مقابل ولز باعث شد تا این بازیکن با صعودی قابل توجه در رتبه دوم جدول رده بندی بهترین بازیکنان یورو ٢٠١٦ قرار بگیرد. رونالدو علاوه بر گل زیبایش یک پاس گل هم به نانی داد تا عملکرد خوبش را در این بازی کامل کند. گل رونالدو به ولز از یک جهت دیگر هم برای او مهم بود و نامش را در تاریخ ثبت کرد. رونالدو با گلی که به ولز زد در تاریخ یورو تبدیل به اولین بازیکنی شد که در ٣ نیمه نهایی یورو گل زده و بعید است که حالا حالاها کسی بتواند رکورد او را بشکند. او که تبحر خاصی در زدن ضربات سر دارد، حدود ١ متر پرید و در ارتفاع ٢ متر و ٨٨ سانتی متر با ضربه‌ سر فوق‌العاده دروازه ولز را باز کرد. او پیشتر مقابل منچستریونایتد نیز مشابه این گل را وارد دروازه دخیا کرده بود و حال خاطره آن بازی را بار دیگر تکرار کرد. رونالدو امید زیادی دارد که در فینال و کسب عنوان بهترین بازیکن یورو، شانس خودش را برای کسب چهارمین توپ طلا افزایش دهد.

حسرت مسی دو چندان می‌شود؟
علاوه بر این فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید می‌تواند در فینال یورو ٢٠١٦ یک رکورد را بشکند. او با گلی که به ولز زد، به رکورد ٩ گل زده در یورو رسید که رکورد او با تعداد گل‌های زده پلاتینی برابر شد و حالا رونالدو و پلاتینی بهترین گلزنان تاریخ یورو هستند. رونالدو می‌تواند با گلزنی در فینال، از پلاتینی عبور کند و به تنهایی در صدر بهترین گلزنان یورو قرار بگیرد. او در بازی با ولز هم به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد تا از رؤیایی بگوید که همیشه به آن فکر کرده است: «همیشه گفته‌ام که رویای من قهرمانی با پرتغال است و حالا به این مهم نزدیک‌تر از همیشه هستیم. می‌دانستیم که مسیری طولانی در پیش داریم ولی برای این مسیر دشوار آماده بودیم. همواره بر این اعتقاد هستم که بهتر است ابتدا بد شروع کنیم اما پایانی خوب داشته باشیم. امیدوارم روز یکشنبه در فینال اشک شوق قهرمانی بریزیم. ١٣ سال است که در همین سطح بالا فوتبال بازی می‌کنم و آمار و ارقام دروغ نمی‌گویند. همه این رکوردها نتیجه تلاش زیاد، تواضع و فداکاری هستند.» رونالدو که امسال توانست به همراه رئال مادرید قهرمان اروپا شود، اگر با پرتغال به قهرمانی یورو هم برسد، به فاصله یک ماه و نیم هم قهرمان چمپیونزلیگ شده و هم قهرمانی در یورو را تجربه کرده است. دو افتخار بزرگ که می‌تواند راه رونالدو را برای دریافت توپ طلای سال ٢٠١٦ هموار کند. رونالدو در حالی دارد این روزهای رؤیایی را سپری می‌کند که با شروع بدش در لالیگا منتقدانش می‌گفتند فوتبال او رو به افول است و ستاره پرتغالی روزهای خوبی را در سال پیش رو تجربه نخواهد کرد اما حالا همه چیز برعکس شده و رونالدو در آستانه فتح یک افتخار ملی بزرگ است. چیزی که رقیب آرژانتینی‌اش هنوز در حسرت آن می‌سوزد.

روزهای تلخ اعجوبه آرژانتینی
لیونل مسی، اعجوبه آرژانتینی فوتبال که بسیاری از رکوردهای دنیای فوتبال را به خود اختصاص داده همیشه مورد احترام و ستایش اهالی فوتبال است. مسی بر عکس رقیب پرتغالی‌اش زندگی شخصی‌اش مملو از آرامش است. او و حرکات شگفت‌‌آورش در زمین فوتبال آنقدر دوست داشتنی است که حتی پسر رونالدو هم طرفدار اوست اما ستاره محبوب آرژانتینی روزهای خوبی را نمی‌گذارند. او و بارسا در فصل اخیر قهرمانی‌های اسپانیا را درو کردند اما در اروپا ناکام بودند. مسی امسال باید با آرژانتین در کوپا آمریکا شرکت می‌کرد. او با هنرنمایی‌هایش توانست آرژانتین را به فینال برساند اما باز هم طلسم فینال یقه اعجوبه دنیای فوتبال را گرفت. تلخی این ناکامی آنقدر برای مسی زیاد بود که او عطای پوشیدن پیراهن تیم ملی آرژانتین را به لقایش بخشید. اشک‌های کک مقدس آرژانتین آنقدر دردناک بود که حتی رونالدو هم گفته بود نمی‌تواند اشک‌های مسی را ببیند.

بعد از خداحافظی مسی تلاش‌های گسترده‌ای برای بازگرداندن او به تیم ملی انجام شد و رییس‌جمهوری آرژانتین شخصاً وارد ماجرا شد تا این ستاره را به تیم ملی برگرداند اما در این روزها که رونالدو رقیب همیشگی مسی در بهترین روزهای فوتبالی‌اش قرار دارد و می‌خواهد اولین افتخار ملی را کسب کند، مسی با دردسری بزرگ روبه‌رو شده است. مسی و پدرش از سوی دادگاه عالی اسپانیا به تحمل ٢١ ماه حبس بدون امکان خرید یا تجدید نظر محکوم شدند. مسی و پدرش به ترتیب دو و یک و نیم میلیون یورو جریمه نقدی شده‌اند و البته محل حبس مسی الزاماً در خاک اسپانیا نخواهد بود و هر زندان بین‌المللی مورد قبول پلیس امنیت ملی اسپانیا اجرایان را قبول خواهد کرد. این در حالی است که باشگاه بارسلونا در این خصوص به مسی و پدرش اطمینان داده که موضوع را از سوی مقامات عالی رتبه وزارت ورزش و جوانان اسپانیا پیگیری خواهد کرد و مدیرعامل این باشگاه مطمئن است که هرگز اجازه اجرای این حکم را به کسی نخواهد داد. ظاهراً مسی و پدرش از پرداخت ٤,١ میلیون یورو مالیات بین سال‌های ٢٠٠٧ تا ٢٠٠٩ سرباز زده و امروز در این زمینه مقصر شناخته شد و حکم او نیز ٢١ ماه زندان اعلام شده است. اینکه مسی به عنوان بهترین فوتبالیست دنیا به زندان خواهد رفت یا نه دغدغه این روزهای طرفداران اوست. البته طبق قوانین قضایی اسپانیا، محکومین به کمتر از ٢ سال زندان، در صورت نداشتن سابقه قضایی، به زندان نخواهند رفت و قاضی پرونده جریمه‌ای مالی معادل مدت زندانشان منظور خواهد کرد.

لیونل جبران می‌کند؟
همواره اینطور بوده که هروقت رونالدو در اوج قرار داشته، مسی دوران خوبی را سپری نکرده و البته برعکس این موضوع نیز صادق است. حالا اگر رونالدو جام قهرمانی یورو ٢٠١٦ را به عنوان کاپیتان پرتغال بالای سر ببرد، بار دیگر از رقیب سنتی‌اش پیشی می‌گیرد و خودش را در آستانه دریافت توپ طلا قرار می‌دهد. آیا مسی می‌تواند این دوران را جبران کند؟

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید