ربات‌ها واردِ صنعت مُد می‌شوند

ربات‌ها واردِ صنعت مُد می‌شوند

استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در سطوح بالای صنعت مد و فشن آن هم با حضور جدی‌ ربات‌های مانکن‌ و پیراهن‌های سه‌بعدی از جمله رویدادهای جنجالی هفته‌ی صنعت لندن بود. این رویداد نوعی همکاری است بین طراحان مد و شرکت‌های بزرگ دیجیتالی برای نمایش کلسیون مد با بهره‌گیری از فناوری دیجیتال.

کد خبر : ۲۲۰۸۹
بازدید : ۲۶۳۳
استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در سطوح بالای صنعت مد و فشن آن هم با حضور جدی‌ ربات‌های مانکن‌ و پیراهن‌های سه‌بعدی از جمله رویدادهای جنجالی هفته‌ی صنعت لندن بود. این رویداد نوعی همکاری است بین طراحان مد و شرکت‌های بزرگ دیجیتالی برای نمایش کلسیون مد با بهره‌گیری از فناوری دیجیتال.

ورود جدی تکنولوژی به صنعت مد با ربات‌های مانکن‌

تیمی منتخب از برترین‌های مد و صنعت، رویدادی پر سروصدا را تدارک دیده‌اند. این تیم برای نمایش کلکسیون خود، از ربات‌ها، پرینترهای سه‌بعدی وخیاطان در کنار هم استفاده می‌کند. رویداد هفته‌ی صنعت لندن در ساختمان اصلی شهرداری شهر لندن برگزار شد.

صدها شرکت بین‌المللی و ده‌ها هزار بازدیدکننده‌ به استقبال از این رویداد رفتند که شامل بیش از ۳۰۰ اختراع مختلف بود. نمایش مد این رویداد در حیاط ساختمان شهرداری لندن اجرا شد. در آیین افتتاحیه‌ی این رویداد لباسی رونمایی شد که توسط پرینتر سه‌بعدی تهیه شده است.

طراحی و تولید این لباس را مجموعه‌یMode-clix انجام داده است. این اولین نسل ربات مانکن مجهز به سرسخنگو ازنسل هولگرامی است که توسط کمپانی Headworks ساخته شده است. در تصویر هولوگرام یا تمام نگاره امکان ثبت تصویر از سه بعد وجوددارد که باعث برجسته بینی تصویر می شود. ناظر با حرکت دادن سر خود تاثیر ناشی از اختلاف منظررا حس خواهد کرد. و در نتیجه امکان دیدن تصویر ازجهات مختلف آن وجود دارد.

1

یکی از بخش های جالب توجه این رویداد پارچه ایی است که از اسکن های مغزی برای چاپ طرح پارچه استفاده می کند. مخترع آن طراح مد و وبلاگ نویس (بروکه رابرتز) است . منسوجی دیگر هم در این رویداد بااستقبال فراوان مواجه شد که در آن از فناوری برای القای تصویر و طرح پارچه لباس استفاده می‌شود، به این ترتیب طرح توسط پروژکتور برروی مانکن نمایش داده می شود، طرح لباس هایی ازجمله تاپ دکلته ی قرمزمشهور(ایسی میاکه ) و هجده طرح دیگر از (جیانی ورساچه ) برروی این مانکن نمایش داده شد.

در تصویر هولوگرام یا تمام نگاره امکان ثبت تصویر از سه بعد وجوددارد که باعث برجسته بینی تصویر می شود. ناظر با حرکت دادن سر خود تاثیر ناشی از اختلاف منظررا حس خواهد کرد. و در نتیجه امکان دیدن تصویر ازجهات مختلف آن وجوددارد.

با کمک این اختراع طراحان می توانند طرح های خود را به شکل دیجیتالی ببینند ، قابلیت خوبی که امکان بررسی طرح به جای سطح تخت کاغذ برروی مانکن های هوشمند را می‌دهد ودرنتیجه می‌توان اندازه طرح لباس را نیز به کمک نرم افزار تعیین کرد.

خانم رابرتز، متصدی نمایش هنر دوشنبه لندن گفت: این یک افتخار بزرگ است و من از این رویداد بزرگ که تلفیقی از مد و فناوری است هیجان‌زده هستم. این نمایش فرصتی است از آنچه که انجام داده‌ایم و آنچه در آینده به کمک فناوری می‌توان به آن رسید. این فقط به معنای گجت های پوشیدنی نیست و ما به دنبال لباس هایی هوشمند با بهره گیری از تکنولوژی هستیم.

3

یک نمونه دیگر از لباس های هوشمند Infi-Tex است که مجهز به سنسورهای حساس به موسیقی است که می تواند آن را تبدیل به طرح کرده و روی پارچه لباس چاپ کند. این ایده که توسط کالج هنر لندن مطرح شده نیز با استقبال خوبی مواجه شد و حاصل آن کت و شلوارهایی منحصر به فرد با طرح‌های جالبی است.

علاوه بر جنبه زیبایی، فناوری می‌تواند امتیازهای بیشتری داشته باشد. نمونه خوبی از امتیازهایی که توسط فناوری در لباس برای‌مان به وجود آمده لباسی است مجهز به سنسورهای حساس به فشار. این لباس نمونه جالبی است که قادر به شناسایی صدمه و جراحت است، این فناوری می‌تواند در لباس ورزشکاران که احتمال لمس و بی‌حس شدن بدن‌شان در اثر صدمه و فشار وجود دارد، کاربرد خوبی داشته باشد.

منبع: .standard
ترجمه: دیجی کالا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید