ذوب آهن قهرمان سوپر جام فوتبال ایران شد

کد خبر : ۲۲۲۲۵
بازدید : ۱۶۷۵

ذوب آهن توانست با پیروزی 4 بر 2 مقابل استقلال خوزستان در وقت‌های اضافه، قهرمان سوپرجام فوتبال ایران شود.

به گزارش ایسنا، پس از تساوی دو تیم استقلال خوزستان و ذوب‌آهن در طول 90 دقیقه قانونی برای تعیین تیم قهرمان سوپرجام بازی در وقت‌های اضافه پیگیری شد و در نهایت شاگردان یحیی گل‌محمدی که در ابتدا با دو گل از حریف عقب افتاده بودند توانستند با پیروزی 4 بر 2 قهرمان سوپرجام فوتبال ایران شوند.

ذوب‌آهن در فصل 94-95 قهرمان جام حذفی شده بود و در این بازی هم با پیروزی مقابل استقلال خوزستان، قهرمان لیگ برتر، اولین جام خود را در آستانه آغاز فصل 95-96 به دست بیاورد.

گل‌های این بازی را میثم دورقی (41، پنالتی) و رحیم زهیوی (52) برای استقلال خوزستان و مرتضی تبریزی (68)، یاسر فیضی (74) و مهدی مهدی‌پور (95 پنالتی، 114 پنالتی) برای ذوب آهن گلزنی کردند.

دانیال ماهینی و عزت‌الله پورقاز از استقلال خوزستان در این بازی با کارت زرد داور مسابقه مواجه شدند. همچنین گودرز داوودی، دراوزه بان استقلال با کارت قرمز داور مواجه شد.

نیمه اول

در دقیقه 15 بازی بازیکنان ذوب آهن سانتری‌ را از سمت چپ زمین استقلال خوزستان ارسال کرد که محمد طیبی با تیزهوشی مانع از سرزنی مهاجم ذوب آهن شد.

در دقیقه 24 پاس بلند محمد طیبی در عمق دفاع ذوب آهن به حسن بیت سعید رسید که شوت محکم این بازیکن را رشید مظاهری در آغوش گرفت.

در دقیقه 28 و در ادامه حملات تیم ذوب آهن، مرتضی تبریزی در یک رفت و برگشت صاحب موقعیت خطرناکی شد که شوت محکم او به تیر دروازه استقلال خوزستان اصابت کرد و راهی اوت شد.

در دقیقه 34 باز هم ذوب آهنی‌ها صاحب موقعیت خطرناکی شدند که پاس در عمق مرتضی تبریز به یاسر فیضی رسید و این بازیکن موقعیت تک به تک را به بیرون زد.

در دقیقه 39 و بر خلاف روند بازی بازیکنان استقلال موقعیتی را به وجود آوردند که شوت حسن بیت سعید از بیرون محوطه جریمه به مدافع ذوب آهن برخورد کرد که داور مسابقه به نفع تیم خوزستانی اعلام پنالتی کرد. میثم دورقی ضربه پنالتی این تیم را زد که پس از دفع توپ توسط مظاهری داور مسابقه اعلام تکرار ضربه پنالتی داد و این بار هم میثم دورقی پشت توپ قرار گرفت اما توانست بر خلاف بار نخست دروازه مظاهری را باز کند و تیمش را با یک گل پیش بیندازد.

نیمه دوم

در دقیقه 52 باز هم بازیکنان استقلال توانستند گل دوم این بازی را به نام خود ثبت کنند. رحیم زهیوی روی سانتری که از سمت راست زمین ذوب آهن ارسال شده بود توانست با ضربه سری زیبا دروازه این تیم را باز کند.

در دقیقه 63 و باز هم بر خلاف روند بازی استقلال خوزستان موقعیت خطرناکی را خلق کرد که مهاجم این تیم نتوانست سانتر ارسال شده از جناح راست ذوب آهن را وارد دروازه این تیم کند.

در دقیقه 68 بالاخره ذوب آهنی‌ها توانستند اختلاف‌ها را به حداقل برسانند. مرتضی تبریزی توانست سانتری که از سمت چپ زمین استقلال خوزستان ارسال شده بود را با ضربه سر وارد دروازه خوزستانی‌ها کند.

در دقیقه 72 استقلال خوزستان که نمی‌خواست بازی به تساوی برسد شروع به انجام ضد حمله کرد و ارسال هافبک این تیم از سمت چپ ذوب آهن به حسن بیت سعید رسید که ضربه شیرجه‌ای او را رشید مظاهری راهی کرنر کرد.

در دقیقه 74 یاسر فیضی بازیکن جدید ذوب آهن بازی را به تساوی رساند. او توانست کرنری که از سمت چپ زمین استقلال خوزستان ارسال شده بود را با ضربه سر وارد دروازه داودی بکند.

در دقیقه 88 رحیم زهیوی که با دروازه‌بان ذوب آهن تک به تک شده بود اقدام به دریبل مظاهری کرد و در انجام این کار ناموفق ماند تا بازی کماکان با نتیجه 2 بر 2 ادامه داشته باشد.

نیمه نخست وقت‌های اضافه

در دقیقه 93 عزت الله پورقاز در حالی که سعی در دفع توپ داشت، با دستش توپ را لمس کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. مهدی مهدی پور هم که پاس گل نخست ذوب آهن را داده بود، گل سوم و برتری ذوب آهن را وارد دروازه استقلال خوزستان کرد.

در دقیقه 96 باز هم فیضی روی فرار تند و سریع خود با دروازه بان استقلال خوزستان تک به تک شد اما شوت او را داوودی راهی کرنر کرد.

نیمه دوم وقت‌های اضافه

در نیمه دوم بازیکنان هر دو تیم که بیش از 105 دقیقه را بازی کرده‌ بودند، خسته به نظر می‌رسیدند و کمتر توانستند روی دروازه همدیگر خلق موقعیت کنند.

در دقیقه 113 محمدرضا حسینی حرکتی را در قلب دفاعی استقلال خوزستان آغاز کرد و پس از دریبل مدافعان این تیم با دروازه‌بان حریف مواجه شد اما داوودی این بازیکن را سرنگون کرد تا داور کارت قرمز را به این دروازهبان نشان دهد. در حالی که استقلال هر سه تعویض خود را انجام داده بود مدافع این تیم درون دروازه قرار گرفت و باز هم مهدی مهدی پور پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و گل چهارم تیمش را به ثمر رساند.

این بازی در پایان با پیروزی 4 بر 2 ذوب آهن خاتمه یافت تا بازیکنان این تیم جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

برای ذوب آهن در این دیدار رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، دانیال اسماعیل‌فر، مهرداد قنبری، محمد ستاری (محمدرضا حسینی، 60)، مهدی مهدی‌پور، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی، مهدی رجب‌زاده (محمدرضا عباسی، 56) و یاسر فیضی (جری بینستون 105) بازی می‌کنند.

همچنین استقلال خوزستان نیز با ترکیب گودرز داوودی (اخراج)، محمد طیبی، عزت‌الله پورقاز (حسین بهرامی 96)، عقیل کعبی، دانیال ماهینی (جلال عبدی، 29)، میثم دورقی، فرشاد سالاروند، فرشاد جان فزا، حسن بیت‌سعید، مهدی مومنی (علی‌اصغر عاشوری، 69) و رحیم زهیوی به میدان رفته‌اند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید