"کفتار" مالاوی بازداشت شد

"کفتار" مالاوی بازداشت شد

یک مرد اهل مالاوی که حامل ویروس اچ.آی.وی است، به دستور رئیس‌جمهوری این کشور آفریقایی و به علت ارتباط جنسی با کودکان بازداشت شده است.

کد خبر : ۲۲۶۸۶
بازدید : ۴۲۲۹


یک مرد اهل مالاوی که حامل ویروس اچ.آی.وی است، به دستور رئیس‌جمهوری این کشور آفریقایی و به علت ارتباط جنسی با کودکان بازداشت شده است.

فعالیت اریک آنیوا، کارگر جنسی، که در مالاوی به آنها "کفتار" می‌گویند هفته گذشته موضوع یک گزارش بی‌بی‌سی بود.

آنچه که در فرهنگ مالاوی به عنوان یک "کفتار" شناخته شده است مردی است که معمولا با زنان بیوه و یا زنان متاهل که نمی‌توانند باردار شوند رابطه جنسی برقرار می‌کند.

او به بی‌بی‌سی گفته بود به کسانی که استخدامش می‌کنند اچ.آی.وی مثبت بودنش را نمی‌گفته است.

پیتر موتاریکا، رئیس‌جمهوری مالاوی گفته است که پلیس باید در مورد این مرد تحقیق و او را به آلوده کردن افراد به ویروس اچ.آیوی، که ظاهرا خود اعتراف کرده، متهم کند.

اد بتلر، خبرنگار بی‌بی‌سی که درباره "شیوه‌های پاکسازی" جنسی در مالاوی گزارش داده می‌گوید در برخی مناطق دورافتاده در جنوب این کشور سنتی وجود دارد که دختران پس از نخستین قاعدگی خود به عنوان نشان بلوغ خود باید با مردی رابطه جنسی انجام دهند.

او گزارش داده است که برخی از این دختران تنها ۱۲ ساله دارند.

سخنگوی ریاست جمهوری مالاوی گفته است موتاریکا دستور داده است که همه مردان و پدر و مادرانی که در این قضیه درگیر هستند باید تحت تحقیق قرار بگیرند.

در بیانیه ریاست جمهوری مالاوی آمده است: "همه افراد درگیر در این قصور باید برای در معرض این شر نفرت‌انگیز قرار دادن فرزندان و زنان خود پاسخ بدهند."

سال گذشته مالاوی ازدواج کودکان را ممنوع کرد، و سن قانونی ازدواج را از ۱۵ به ۱۸ سال بالا برد؛ چیزی که فعالان امیدوار بودند به آغاز زودرس زندگی جنسی پایان دهد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید