نشریه یالثارات توقیف شد

کد خبر : ۲۲۹۵۰
بازدید : ۲۰۵۷

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توقیف نشریه یالثارات خبر داد.

حسین نوش‌آبادی در سی‌امین نشست خبری خود که صبح امروز - 11 مرداد ماه - در برج آزادی برگزار شد، از توقیف هفته نامه یالثارات خبر داد.

او با اشاره به مطلب نشریه یالثارات درباره سینماگران، گفت: «به کار بردن چنین واژه‌های سخیفی در فرهنگ ما جایگاهی ندارد و تخطی محسوب می‌شود؛ بنابراین مطابق تبصره قانون مطبوعات این نشریه متخلف شناخته شده و توقیف شد.»

نوش‌آبادی همچنین از ارجاع پرونده نشریه یالثارات به دادگاه قضایی خبر داد.

نشریه یالثارات هفته گذشته تصاویر بازیگران حاضر در جشن حافظ را به همراه همسرانشان منتشر کرد. و در مطلبی توهین آمیز به آن ها تاخت.

این اقدام یالثارات با انتقاد شدید هنرمندان و سینماگران روبه رو شد.

انجمن بازیگران سینمای ایران، در بیانیه خود خواستار "برخورد قاطع مسولین قضایی و قانونی ذی‌ربط" با بی حرمتی نشریه یالثارات ارگان انصار حزب الله به جمعی از سینماگران شده بود.

این انجمن انجمن در ادامه اعلام کرد که "پس از چند روز خویشتن داری و با مشاهده عدم برخورد مناسب با این هجمه اخلاقی، حق قانونی و شرعی اعاده حیثیت را برای تمامی هنرمندان و خانواده آنها محفوظ می داند".

واکنش ها به مطلب یالثارات فقط به اینجا ختم نشد، بسیاری از بازیگران و هنرمندان این مطلب را توهین آمیز دانسته و خواستار برخورد با این نشریه شدند.

شهاب حسینی بازی گر برنده جایزه جشنواره کن با انتقاد شدید از یالثارات خطاب به آن‌ها نوشت: «به هم کیشان داعشی خود بپیوندید.»

احمد توکلی سیاستمدار اصولگرا نیز در یادداشتی در تلگرام خود به مطلب یالثارات انتقاد کرد.

توکلی ضمن انتقاد از حجاب همسران برخی از سینماگران، از مطلب هفته نامه یالثارات انتقاد کرد و افزوده که متهم کردن یک مرد به "دیاثت"، به معنی دادن نسبت "زنا" به همسر اوست و در قرآن برای کسانی که "زنان عفیف را به زنا متهم می‌کنند" مجازات "۸۰ ضربه شلاق" تعیین شده است.

ارگان رسمی گروه انصار حزب الله، در مطلب خبرساز خود تحت عنوان "دیوث کیست"، از جمله به نقل روایتی مذهبی پرداخته بود که حکایت داشت: "هر مردی که زنش خود را آرایش کند و با آن حالت از منزلش بیرون آید، آن مرد دیوث می باشد و اگر کسی چنین مردان بی تفاوت در مقابل همسر و (دختران و خواهرانشان) را دیوث بنامد گناهی نکرده است."

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید