در روز هفتم المپیک چه گذشت؟

در روز هفتم المپیک چه گذشت؟
کد خبر : ۲۳۷۶۴
بازدید : ۱۴۰۴
روز هفتم المپیک با طلای دوم برای ایران به اتمام رسید . یک روز پرخبر که با وزن کشی کشتی فرنگی و درخشش حسن تفتیان در 100 متر برای ما جذاب تر هم شد.

به گزارش "ورزش سه"، در این بسته خبری ، نگاهی به اتفاقات روز هفتم و رویدادهای روز هشتم خواهیم داشت . این المپیک زیبای ماست:

محرومیت آخرین دونده روسیه
در شرایطی که پیش تر اعلام شده بود «داریا کلیشینا» دونده پرش طول روسیه تنها ورزشکار دوومیدانی کار کاروان این کشور است که می تواند با پرچم روسیه در المپیک مسابقه دهد، دادگاه عالی ورزش رأی به محرومیت او در این بازی ها داد. به این ترتیب، کلیشینا نیز بر اساس این رای باید از بازی های المپیک ریو اخراج شود.

اطلاعات زیادی از این محرومیت هنوز فاش نشده، اما رئیس دادگاه عالی ورزش بیان کرده است که این ورزشکار روسی نیز اجازه شرکت در المپیک ریو 2016 را ندارد.

گاتلین: لی لی کینگ؟ کی هست؟!
جاستین گاتلین، دونده 100 متر آمریکایی، ادعا کرد لی لی کینگ، شناگر هموطنش که برنده مدال طلا شده را نمی شناسد. البته این به دلیل صحبت هایی بود که این شناگر جوان در مورد ورزشکاران دوپینگی بود که به مذاق گاتلین خوش نیامد.

تصاویر/ در روز هفتم المپیک چه گذشت؟

گاتلین مدتی پیش به دلیل دوپینگ برای مدتی از میادین دور بود، صحبت های کینگ را به خودش گرفت و گفت:" حتی نمی دانم لی لی کینگ کی هست. آژانس بین المللی دوپینگ و آژانس ضد دوپینگ آمریکا خیلی خوب کار کرده اند. من برگشته ام و کاری که باید را انجام می دهم."

خداحافظی سِر ویگیس با طلای پنجم

تصاویر/ در روز هفتم المپیک چه گذشت؟

سر بردلی ویگیس، دوچرخه سوار سرشناس بریتانیایی، با کسب پنجمین مدال طلایش از رقابت های المپیک، با ورزش قهرمانی خداحافظی خواهد کرد. او که چند ماه دیگر 36 ساله خواهد شد، اعلام کرد دیگر تحمل تمرینات سخت را ندارد و می خواهد به دوران حرفه ای اش پایان بدهد.

سومین طلای برای اسطوره بریتانیایی
مو فرح، دونده سرشناس بریتانیایی، با تکرار نمایش درخشانش در المپیک لندن، قهرمان دوی 10 هزار متر شد. او در مقطعی از مسابقه پشت سر گلن راپ قرار گرفت اما در نهایت توانست به عنوان نخست دست پیدا کند.

تصاویر/ در روز هفتم المپیک چه گذشت؟

پل تانوی کنیایی هم که رقابت سختی با فرح داشت، در نهایت نتوانست او را پشت سر بگذارد. او اولین دونده بریتانیایی است که سه بار قهرمان المپیک شده است.

هزارمین طلا برای آمریکا
آمریکا نخستین کشوری است که یک هزار مدال طلای المپیک را بدست آورده است. پیروزی شناگران زن آمریکایی در شنای 'چهار در صد متر' هزارمین مدال طلای المپیک را برای کاروان این کشور به ارمغان آورد.

درگیری دوباره برزیلی ها و کلمبیایی ها

تصاویر/ در روز هفتم المپیک چه گذشت؟

دیدار تیم های برزیل و کلمبیا در مرحله یک چهارم نهایی فوتبال المپیک، بار دیگر با حاشیه همراه بود. دو تیم برزیل و کلمبیا دو سال قبل در جام جهانی مقابل هم قرار گرفتند و در نهایت برزیل با پیروزی 2-1 راهی نیمه نهایی شد. در آن دیدار خطای شدید خوان سونیگا روی نیمار، باعث مصدومیت ستاره برزیل شد و به درگیری بازیکنان انجامید. در دیدار امروز این بازیکنان برزیل بودند که با خطل روی بازیکن کلمبیا، آتش درگیری را شعله ور کردند.

طلای 999 برای مادر
جف هندرسون آمریکایی، قهرمان پرش طول، مدال طلایش را به مادرش که به آلزایمر مبتلاست و دیگر او را به نمی شناسد، تقدیم کرد. او که با پرشی به طور 8.38 توانست مدال طلا را از آن خود کند، گفت:" او آلزایمر دارد. وقتی مدال را دور گردن او بیندازم، گریه خواهم کرد."

تصاویر/ در روز هفتم المپیک چه گذشت؟

او در راه رسیدن به این مدال، توانست گِرِگ راترفورد، قهرمانن المپیک لندن را شکست بدهد. راترفورد برنز گرفت. مدال طلای هندرسون، نهصد و نود و نهمین مدال طلای آمریکا در تاریخ المپیک است.

طلای 100 متر زنان برای بولت مونث
الین تامسون، دونده جامائیکایی، با پشت سر گذاشتن هم تیمی اش، شلی آن فریزر پریس، که دو بار قهرمان المپیک شده بود، توانست مدال طلای دوی 100 زنان را از آن خود کند.

تصاویر/ در روز هفتم المپیک چه گذشت؟

او در دیدار فینال 100 متر زنان که روز گذشته برگزار شد، رکورد 10.71 را به جا گذاشت. توری بووی از آمریکا با 10.83 دوم شد و فریزر پریس با 10.86 به مدال برنز رضایت داد.

سایر نفرات به جز کریستین ویلیان از جامائیکا هم رکورد زیر 11 ثانیه را به جا گذاشتند تا یک رقابت جذاب و نفس گیر رقم بخورد. دفنه شیپرز، قهرمان اروپا با رکورد 10.90 در جایگاه پنجم قرار گرفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرادید کلیک کنید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید