حسودان و مخالفان آرام نخواهند نشست

کد خبر : ۲۴۱۰۴
بازدید : ۱۰۴۵
«حاضرند براي تضعيف دولت، همه‌ دستاوردهاي نظام را زير سوال ببرند » اين جمله آيت‌ا... هاشمي در روز گذشته است كه چندان غريب نيست چرا كه دلواپسان مدت‌ها قبل تخريب و تضعيف دولت را آغاز كرده‌اند.

به گزارش آرمان، آنها نسبتي با اعتدال و ميانه روي ندارند و آنچه برايشان از اهميت برخوردار است، رسيدن به كرسي‌هاي قدرت است. ديروز كه جمعي از شعرا، ادیبان و نويسندگان كشور به ديدار رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام رفته بودند، آيت‌ا... هاشمي گفت: تاريخ و جغرافياي ايران، استعداد مردم، تحصيل جوانان و به ويژه حضور زنان باسواد در خانواده و جامعه، نويد بخش آينده درخشان است كه البته در سايه تلاش و رعايت بايدها و نبايدهاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي خواهد بود. وي در پاسخ به سوالي كه «چرا رابطه ايران و عربستان به اينجا كشيده شده؟»، گفت: وقتي تندروهاي مذهبي، لگام سياست را به دست مي‌گيرند، به جاي تلاش براي تقويت وحدت بين مسلمانان بر نقاط تفرقه‌برانگيز دست مي‌گذارند و با تحريك احساسات مردم، زمينه را براي گسترش اختلافات فراهم مي‌نمايند كه البته اگر مثل سابق دولت عاقلي در عربستان بود، جلوي اقدامات جاهلانه را مي‌گرفت.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به تفاهماتي كه با ملك عبدا... براي تشكيل چند كميسيون، مخصوصا كميسيون علمايي براي حل و فصل موارد اختلافي، داشتند، گفت: متاسفانه بعد از آن سفر دولت وقت ايران، به خاطر مسائل سياسي هيچ تمايلي به اجراي آن تفاهمات نداشت، بلكه با توسل به بعضي از دروغ‌هاي سياسي سعي در مشوش جلوه دادن روابط دو كشور داشت كه وهابي‌ها و سلفي‌ها، شديدا دنبال آن بودند. هاشمي‌رفسنجاني، با بيان اين جمله كه«ايران و عربستان دو كشور بزرگ در جهان اسلام هستند»، گفت: به عنوان نمونه در يك مقطع تاريخي عدم همكاري تهران و رياض قيمت نفت را به‌شدت كاهش داد كه پس از گفت‌وگوهاي سياسي و دوستانه، سياستي اتخاذ شد كه نفت سير صعودي پيدا كرد و به بالاترين سطح در طول تاريخ رسيد. كه البته پس از شروع و تشديد اختلافات ايران و عربستان، دوباره سير نزولي پيدا كرد.

به آينده ايران اميدوارم
هاشمي‌رفسنجاني، درباره امكانات مالي كشور در نخستين سال‌هاي پس از پايان جنگ، گفت: بودجه رسمي كشور ۵۱ درصد كسري داشت و در كنار يك ميليارد ذخيره ارزي، ۱۲ ميليارد بدهكاري سررسيد شده داشتيم كه بايد پرداخت مي‌شد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تاكيد بر اين جمله كه «انديشه‌هاي دكتر روحاني را مي‌شناسم و از برنامه‌هايش براي تقويت كارآمدي نظام خبر دارم»، به تشريح شباهت‌ها و تفاوت‌هاي اين روزها با سال‌هاي پس از جنگ پرداخت و گفت: يكي از بزرگ‌ترين مشكلات دولت فعلي سنگ‌اندازي‌ها، مانع تراشي‌ها و موضع‌گيري‌هاي مغرضانه مخالفان سياسي است كه حاضرند براي تضعيف و ضربه زدن به دولت، همه افتخارات و دستاوردهاي نظام را زير سوال ببرند.

هاشمي‌رفسنجاني، نگاه مخالفان صاحب تريبون و رسانه‌ دولت دكتر روحاني به برجام را نمونه‌ روشن از كارشكني و بهانه‌گيري‌هاي آنان دانست و گفت: ابايي نداشتند و ندارند كه در مخالفت با توافقات هسته‌اي، با صهيونيست‌ها همنوا شوند و دولت به همان مقدار كه باید در سياست خارجي مواظب كارشكني‌هاي لابي صهيونيست باشد، در داخل نيز به جاي برنامه‌ريزي براي آينده‌ درخشان، وقت و برنامه‌هاي خود را براي توضيح اقدامات صرف مي‌كرد تا مخالفان سياسي دولت باعث ترويج نااميدي در جامعه نشوند. وي با بيان اين جمله كه «با همه شرايط، به آينده ايران اميدوارم»، گفت: بزرگ‌ترين دليل اميدواري من، رشد آگاهي مردم و اطلاع آنان از پشت پرده‌ بسياري از مخالفت‌ها با دولت و مانع‌تراشي‌هاست. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، نتيجه دو انتخابات ۹۲ و ۹۴ را دليلي متقن براي آگاهي مردم و جوانان دانست و گفت: فضاي جامعه را در شرايط قبل از انتخابات به ياد آوريد كه چگونه براي نااميدي مردم تلاش مي‌كردند و چگونه مردم به صحنه آمدند و دو حماسه بزرگ را در تاريخ معاصر ايران خلق كردند.

حسودان و مخالفان آرام نخواهند نشست
از سوي ديگر ديروز آيت‌ا... هاشمي در ديدار استادان و دانشجويان نخبه علم رباتيك دانشگاه آزاد با تشريح مانع‌تراشي‌هاي هميشگي بر سر پيشرفت‌دانشگاه آزاد، بر نقش مردم در مقاطع مختلف اين دانشگاه تاكيد كرد و گفت: به خاطر ماهيت مردمي اين دانشگاه و نيازي كه جامعه به آن دارد، هيچ يك از موانع سياسي و بهانه‌گيري‌هاي حسودان نتوانسته در مسير پيشرفت اين دانشگاه خللي ايجاد نمايد.

وي با تبريك ميلاد امام رضا (ع) و تبريك موفقيت‌هاي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي در مسابقات گوناگون داخلي و بين‌المللي، به ويژه مسابقات علمي و رباتيك جهاني، افزود: تجاري‌سازي تحقيقات دانشجويان و استادان يكي از آرزوهاي ديرين ما در ايران بود كه در مقطع فعلي توسط دانشگاه آزاد اسلامي عملي شده است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ورود دانشگاه آزاد اسلامي به صنعت رباتيك را بسيار اميدواركننده توصيف كرد و گفت: در افق آينده، ايران يكي از كشورهاي مطرح در اين صنعت جوان خواهد بود و شاهديم كه دانشجويان جوان دانشگاه آزاد اسلامي در ميادين بين‌المللي از كشورها و دانشگاه‌هاي پيشرفته و بزرگ سبقت مي‌گيرند.

دانشگاه آزاد اسلامي از همه موانع عبور كرده
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، شهرت علمي دانشگاه آزاد اسلامي را باعث شناسايي استعدادهاي ايراني در جهان دانست و با اشاره به موفقيت‌هاي واحد ايلخچي اين دانشگاه، گفت: بي‌دليل نيست كه كشورهاي بزرگ از ما مي‌خواهند كه در شهرهاي مهم آنان دفتر و با دانشگاه‌هاي مهم آنان تبادل استاد و دانشجو داشته باشيم.

ايشان با تشكر از همه كساني كه در موفقيت‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي نقش داشتند، از خدمات دكتر جاسبي ياد كرد و گفت: به ياد داشته باشيم، دانشگاه آزاد اسلامي در شرايطي كار خود را شروع كرده بود كه به خاطر فضاي سياسي و همچنين ادبيات ماركسيستي حاكم بر رسانه‌هاي كشور كارهاي غيردولتي، به ويژه در بخش آموزش، تكفير مي‌شد. وي، با بيان اين جمله كه «دانشگاه آزاد اسلامي از همه موانع عبور كرده»، گفت: مطمئنا حسودان و مخالفان اين راه آرام نخواهند نشست، اما وظيفه كساني كه اهدافي بزرگ در مسير زندگي و براي پيشرفت كشور دارند، استقامت در مسير براي اعتلاي كشور است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید