خالوندی 3بار رکورد جهان را شکست و طلا گرفت

خالوندی 3بار رکورد جهان را شکست و طلا گرفت

مسابقات پرتاب نیزه کلاس F۵۷ بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی در ورزشگاه المپیک شهر ریودوژانیرو برگزار شد و محمد خالوندی و عبدالله حیدری به نمایندگی از ایران با ۱۲ ورزشکار دیگر به رقابت پرداختند.

کد خبر : ۲۵۷۶۸
بازدید : ۱۱۱۹
دو پرتابگر نیزه کشورمان در کلاس F57 بازی های پارالمپیک 2016 ریو موفق به کسب مدال های طلا و نقره شدند.

به گزارش ایسنا از ریو، مسابقات پرتاب نیزه کلاس F۵۷ بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی در ورزشگاه المپیک شهر ریودوژانیرو برگزار شد و محمد خالوندی و عبدالله حیدری به نمایندگی از ایران با ۱۲ ورزشکار دیگر به رقابت پرداختند.

محمد خالوندی در تلاش اول خود نیزه را ۴۵.۲۶ متر و در تلاش دوم ۴۵.۶۳ متر پرتاب کرد تا رکورد جهان را به نام خود ثبت کند. وی در تلاش های سوم و چهارم به ترتیب نیزه را ۴۳.۸۹ متر و ۴۴.۲۴ متر پرتاب کرد و در پرتاب پنجم با ثبت رکورد ۴۵.۸۵ متر توانست برای بار دوم رکورد جهان را جابه‌جا کند.

خالوندی 3بار رکورد جهان را شکست و قهرمان شد

این پایان کار خالوندی نبود، چرا که او در تلاش ششم خود یکبار دیگر رکورد جهان را شکست و نیزه را ۴۶.۱۲ متر پرتاب کرد.

بدین ترتیب خالوندی توانست بالاتر از سایر ورزشکاران این رقابت به مقام قهرمانی برسد و سومین طلای کاروان پارالمپیک کشورمان در بازی های ۲۰۱۶ ریو را به نام خود ثبت کند.

خالوندی 3بار رکورد جهان را شکست و قهرمان شد

دیگر ورزشکار ایرانی در این رقابت محمد حیدری بود که او نیز عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت و توانست به مقام نقره دست پیدا کند.

حیدری در پرتاب های اول، دوم و سوم به ترتیب رکوردهای ۴۲.۰۳ متر، ۴۳.۷۷ متر و ۴۰.۸۲ متر را به ثبت رساند. وی در پرتاب های چهارم و پنجم مرتکب خطا شد و در تلاش ششم نیز نیزه را ۴۱.۹۱ متر پرتاب کرد و با ثبت بهترین رکوردش که همان ۴۳.۷۷ متر بود، ضمن ارتقای رکورد شخصی‌اش، صاحب مدال نقره شد و هشتمین مدال‌آور کاروان «منا» در پارالمپیک ریو لقب گرفت.

خالوندی 3بار رکورد جهان را شکست و قهرمان شد

مدال های ایران تا روز پنجم:

طلا: ساره جوانمردی (تیراندازی بانوان)، مجید فرزین (وزنه برداری) و محمد خالوندی (پرتاب نیزه)

نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکرو تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه)

پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو از ۱۸ شهریور ماه با حضور چهار هزار و ۳۵۰ ورزشکار از ۱۶۲ کشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شده است و تا ۲۸ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از ۱۱۱ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی در این دوره از بازی‌ها حضور دارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید