دردسر پاسخ‌های نامرتبط برای مسابقه ثانیه‌ها

علیرضا خمسه درباره شرکت‌کنندگان مسابقه «ثانیه‌ها» گفت: با انجام تغییراتی، هنگامی که شرکت‌کنندگان در مسابقه به پرسشی، پاسخ دور از ذهن و نامربوطی بدهند، ‌ضبط برنامه را متوقف می‌کنیم و به آنها تذکر می‌دهیم.

کد خبر : ۲۶۲۸
بازدید : ۲۰۰۶
علیرضا خمسه درباره شرکت‌کنندگان مسابقه «ثانیه‌ها» گفت: با انجام تغییراتی، هنگامی که شرکت‌کنندگان در مسابقه به پرسشی، پاسخ دور از ذهن و نامربوطی بدهند، ‌ضبط برنامه را متوقف می‌کنیم و به آنها تذکر می‌دهیم.

به گزارش مهر، علیرضا خمسه که اجرای برنامه «ثانیه‌ها»ی شبکه دو سیما را برعهده دارد، درباره شرکت‌کنندگان این مسابقه و پاسخ‌های نامربوطی که گاهی به سوال‌ها داده می‌شود، گفت: این پاسخ‌ها به مجموعه‌ای از ضعف‌ها از کمبود دانش اطلاعاتی گرفته تا تسلط بر خود در مقابل دوربین ربط دارد.

وی ادامه داد: در این سری از برنامه تلاش می‌کنیم تا به کسانی که پاسخ هایشان از سوال مورد نظر فاصله زیادی دارد و به نوعی نامرتبط است، تذکر دهیم. به این شیوه که ضبط برنامه را نگه می‌داریم و از شرکت‌کننده مورد نظر می‌خواهیم اگر از جواب سوالی اطمینان ندارد تنها بگوید «نمی دانم» و حالا تعداد «نمی‌دانم»‌های برنامه رو به افزایش است.

مجری برنامه «ثانیه ها» با اشاره به بعضی از این پاسخ‌ها که موجب خنده مردم شده است، بیان کرد: من بارها در مقابل دوربین اعلام کرده‌ام که این شرکت‌کنندگان فرزندان همین مردم هستند و از کره ماه و یا مریخ نیامده‌اند. همان کسانی که می‌خندند شاید اگر در مقابل دوربین قرار بگیرند دچار استرس شوند و سطح پایین سوادشان معلوم شود و به این ترتیب جواب‌های پرتی بدهند که باعث خنده شود.

وی با اشاره به اینکه «ثانیه ها» یک مسابقه جدی است، عنوان کرد: شاید اگر این برنامه طنز بود چنین پاسخ‌هایی ایراد نداشت اما این برنامه برای خنده تولید نمی‌شود و شاید فرصتی است که به سطح پایین اطلاعات در جامعه تلنگر بزند. امروزه هرکسی یک گوشی موبایل در جیبش است که پایتخت یک کشور را با آن جست‌وجو می‌کند و هر اطلاعات تاریخی، ادبی و... که بخواهد از گوگل می‌گیرد و شاید همین باعث شده از کتاب و مطالعات جدی‌تر دور شویم.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در مسابقه از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند، بیان کرد: با این حال یکی از مشکلاتی که ما در فرهنگ خود داریم این است که بلد نیستیم از واژه «نمی‌دانم» استفاده کنیم و این بسیار بد است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید