سردترین نقطه کائنات کجاست؟

دمای هوا خارج از فضای کره زمین بسیار سرد است و سازمان فضایی ناسا در بررسی‌های علمی خود به این نتیجه رسیده است که دمای خارج از این محوطه حتی می‌تواند تا منفی 227 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

کد خبر : ۲۶۹۱۳
بازدید : ۳۹۸۸
فیزیکدانان در شرایط آزمایشگاهی موفق شدند دمای هوا را تا منفی 273.15 درجه سانتی‌گراد کاهش دهند.

به گزارش فارس، دمای هوا خارج از فضای کره زمین بسیار سرد است و سازمان فضایی ناسا در بررسی‌های علمی خود به این نتیجه رسیده است که دمای خارج از این محوطه حتی می‌تواند تا منفی 227 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

در یک گزارش جدید اعلام شد سردترین نقطه کائنات در اعماق فضا واقع نشده است و از محل سکونت شما تنها چندصد کیلومتر فاصله دارد.

سردترین نقطه جهان در یک آزمایشگاه تخصصی قرار دارد که تعداد زیادی از محققان در آن فعالیت می‌کنند. دانشمندانی که در این آزمایشگاه مشغول به کار هستند در تلاشند با برداشتن مرزهای فیزیکی، تا حد ممکن به صفر مطلق نزدیک شوند.

نتایج حاصل از فعالیت‌های علمی این گروه از دانشمندان باعث شد آنها در شرایط آزمایشگاهی دما را تا منفی 273.15 درجه سانتیگراد کاهش دهند. این دما از سردترین نقطه کائنات که تاکنون بر اساس اکتشافات فضایی ثبت شده کمتر است.

البته باید توجه داشت این کاهش دما فقط در شرایط اتمی صورت گرفته است و دانشمندان با دقت و احتیاط کامل موفق به ثبت دمای منفی 273.15 درجه‌ای شده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید