اعتراض بیش از ۳۵۰ وکیل به سریال «تنهایی لیلا»

گروهی از وکلای دادگستری در نامه‌ای به محمد سرفراز، رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی به پخش مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» از شبکه سه تلویزیون دولتی ایران اعتراض کردند.

کد خبر : ۲۷۳۸
بازدید : ۴۹۵۵
فرادید | گروهی از وکلای دادگستری در نامه‌ای به محمد سرفراز، رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی به پخش مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» از شبکه سه تلویزیون دولتی ایران اعتراض کردند.

وکلای معترض در نامه‌شان نوشته‌اند چهره‌ای که از وکلای دادگستری در مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» عرضه شده، یک چهره «وقیح و پلید» است، چنانکه افکار عمومی را نسبت به کسانی که در پی دفاع از حقوق شهروندی‌اند بدبین می‌کند.

وکلای معترض از رییس صدا و سیما خواسته‌اند که مانع از ادامه پخش سریال «تنهایی لیلا» شود.

مهدی حجتی، وکیل دادگستری و یکی از امضاءکنندگان این نامه گفته است که بیش از ۳۵۰ تن از وکلای دادگستری نامه اعتراضی به رییس صدا و سیما را امضاء کرده‌اند.

«تنهایی لیلا» یک مجموعه تلویزیونی‌ست با محتوای مذهبی و روایتگر داستان زندگی یک متولی امام‌زاده مریض‌احوال است که خانواده‌اش را در زلزله از دست داده و حالا دلباخته همسرش است، اما همسر باردار او را در اثر دسیسه‌های یک وکیل بازداشت می‌کنند.

محمدحسین لطیفی، کارگردان مجموعه «تنهایی لیلا» در پاسخ به اعتراض وکلا به روزنامه شرق گفته است: « آیا وکلایی که این نامه را نوشته‌اند، حتی یک نفر را در صنف خود نمی‌شناسند که قانون را قلب کند؟ ما در فیلم‌ها و سریال‌ها یک نفر را از یک صنف یا قشر نمایش می‌دهیم و مسلماً آن را به همه اهالی آن صنف یا قشر تعمیم نمی‌دهیم. در این سریال منظور من این نیست که همه وکلا قانون را قلب می‌کنند، من تنها یکی از وکلایی که این چنین است را نمایش داده‌ام.»

«تنهایی لیلا» به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی برای پخش از شبکه‌های داخل و خارج صدا و سیما تهیه شده است. حسن پورشیرازی، نسرین مقانلو، اندیشه فولادوند، سام قریبیان، مینا ساداتی، بهروز شعیبی، اکبر زنجان‌پور، آفرین عبیسی، برزو ارجمند، رضا رویگری، سعید داخ، بهادر زمانی و علی صالحی در این سریال بازی کرده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    حقیقت تلخه

  • taroatapikatma ارسالی در

    من یک دقیقه این سریال رو ندیده ام ولی ازش خوشم میاد چون داد یک عده وکیل رو درآورده لابد خرابکاری های همکارانشون رو برملا کرده

  • علی ارسالی در

    بنگاهدارها هم بایستی اعتراض کنن!!!!
    برای سریالهای دیگر هم کارمندان ، مغازه داران ، تعمیرکاران ، رانندگان ، پرستاران ، دندانپزشکان ، ورزشکاران ، روستائیان ، شهری ها و .... همه و همه بایستی اعتراض کنن .
    اصلا فیلم بایستی همه رو مثبت نشان دهد

  • جمیل ارسالی در

    اکثر وکلا برای پول قانون را به نفع متهم بکار میگیرند و اکثر وکلا کلاهبردار قانوند یا دو طرف به صورت مخفی کارمیکنند و هر کس پول بیشتر دهد با او هستند

  • جوات ارسالی در

    افکار عمومی خیلی وقت است دربارع وکلا و شرکایشان به نتیجه رسیدن و لزومی به قداست معابی و تطهر ندارند.

  • بیستون ارسالی در

    چقدر خنده داره...
    تو اعتراض گفتن یکی از شریفترین شغلها و پاکدامن ترین مشاغل جامعه.خخخ
    چرا نمیخوایم حقیقت رو باور کنیم؟؟؟ نود و نه درصد وکلا بخاطر پول همه کار میکنن...
    وکالت کسی رو بعهده میگیرن که پول بیشتری بده هرچند بدونن طرف گناه کاره...
    بخاطر پول بیشتر ازش دفاع میکنن و تبرعش میکنن..
    حقیقت تلخه... به این خاطر اعتراض کردن... که مچشون گرفته نشه

  • مهدی ارسالی در

    به نظرم خیلی هم واقعیه، دست کم میشه گفت برای بیشتر وکلا پول بیش از حق اصالت داره،و از راهی باید به دست بیاد، من متاسفانه تعداد زیادی وکیل دیدم که در قبال پول حاضرن به هر قیمتی حقیقت رو بپوشونن

  • شهروز ارسالی در

    از هر ده تا وكيل حداقل 7-8 تاشون تقلب ميكنن.اگر نگيم هميشه تقلب ميكنن ميتونيم بگيم گهگاه تقلب ميكنن.
    اينكه ديگه انكار كردن نداره.مخصوصا .وكلاي جوان كه كمي هم دين گريز باشن كه ديگه خوراكشون پرونده هاي مورد داره و ...

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی چی؟؟؟؟انگار اعتراض کردن هم مد شده!یعنی در هیچ صنف و قشری آدم بد پیدا نمیشه؟پس این همه بدی در جهان مربوط به اجنه میشه؟اگه این طور باشه که دیگه هیج کاراکتر منفی نباید ساخته بشه چون یه عده معترض میشن!شما را به خدا بس کنید!پس پریروز معلم ها دیروز پزشکا،امروز وکیل ها،فردا پرستارها، پس فردا..... معترض یک فیلمنامه هستند و میشن، خوب کلا سینما و تلویزیون رو تعطیل کنید و خلاص!!!!

  • علی ارسالی در

    چطور اون موقع که یک کوتوله مسخره رو به عنوان معلم فیزیک در سریال پایتخت معرفی کردند و نقی رویش پا می گذاشت کسی چیزی نگفت؟!

  • کلات ارسالی در

    همیشه با حقایق مشکل داریم.

    منظور این سریال همه وکیل ها نیستند.

    قبول کنید که وکیل شیشه خورده دار هم کم نداریم.

    در هر شغلی آدم پلید وجود داره.

    تعارف نکنید.

  • دانشجوي دكتري ارسالی در

    بنده از كار آقاي لطيفي حمايت مي كنم. به نظر من حتي اگر يك وكيل هم باشد كه چنين رويه اي داشته باشد، بايد نشان داده شود(هرچند امروز روز اين نوع از وكلا فراوان اند). جالب است با وجودي كه قشر وكلا خبر دارند كه در صنف شان چه خبر است باز اعتراض دارند. مثل صنف پزشكان كه پر از خلاف است و پزشكان به سريال منتقد كلي مي توپند. البته و صد البته موضوع توسط كارگردانان محترم بايد طوري مطرح شود كه بتوان بين اين قشر از وكلا يا پزشكان با قشر سالم تفكيك قائل شد.
    موفق باشيد

  • ناشناس ارسالی در

    اه اه تورو خدا بس کنید دیگه، حالمون بد شد، هرروز هرروز یه برنامه جدید
    این چه وضعیته اصلا همه وکلا خوبن ،همه خوبنفقط اونی که تواین سریال نقش ایفا کرده بده
    نقش،میفهمید بازیگره بازیگر
    الکی چرا ازهمه چی حرف در میارین

  • دماوند از تبریز ارسالی در

    نمی دانم چرا دکترها(پزشکان )و وکل،خود را یکسر و گردن از بقیه بالاتر می دانند یکی به سریال مهران مدیری گیر می دهد و این دفعه نیز وکلا گیر داده اند بابا شما هم روزی از این دنیا خواهید رفت خیلی به خود مغرور نباشید به قول حضرت علی (ع) من از این بنده در حیرتم اولش یک ماده بد بو و آخرش یک جسد بد بو . پس برای جه این انسان اینهمه از خود راضی (مغرور )است .

  • فتحی ارسالی در

    بسیار متشکرم که اسباب شادی مارو فذاهم می کنید. خوب متوجه نشدم. فرمودند دنبال چی هستند. دفاع از حقوق شهروندی؟! این که وگویی یعنی چه؟به نظر من هر جا پول بیشتری باشه همونجا حق داره. البته وکلای بسیار خوبی هم هستند که خدای نکرده توهین به همه نباشه. ولی اکثریت مشکل دارند. خودتون هم می دونید. فرارو جان چشم انتظارم. حذفش نکنی

  • ناشناس ارسالی در

    بله....

  • علی ارسالی در

    باسلام
    شاغلان هرصنفی که فکرکنند که در آن صنف انسانهای خطاکاری نیست اشتباه میکنند یا از روی خود خواهی صحبت می کنند

  • فرهاد ارسالی در

    به نظر من هر صنفی که درآمد بالایی دارد میزان انتقاد پذیری آن به تناسب کاهش می یابد. انسان موجودی حریص است و هرچه بیشتر متمکن باشد طمعش بیشتر می شود، این طبقه پولدار و از ما بهترون تا انتقادی ازشون میشه فک میکنن که این انتقاد ممکنه که سبب بشه اعتماد مردم ازشون سلب بشه و درآمدشون کاهش پیدا کنه، به همین خاطره که سریع و احساسی موضع میگیرن. اتفاقی که بین سریال در حاشیه و صنف پزشکان و وکلا افتاد...

  • ناشناس ارسالی در

    خدا پدر آبادانی ها رو بیامرزه که به جنابخان اعتراض نکردن.
    هر قوم و صنفی توی این مملکت فکر می کنه ، فرشته س . با خودشون که حرف می زنی ، متوجه می شی که چه اعمال شنیعی در همان صنف در حال انجامه.
    آقایان وکلا که همه ی مردم رو بی سواد و خودشون رو باسواد می دانند. کاش به این موضوع دقت می کردندکه یکی از آیتم های سواد ، سطح شعور و آکاهی است. هر چند بنده از فیلم مذکور خوشم نمیاد ، اما دلیل نمی شه که انتقاد بی مورد وکلا را بپذیرم!

  • ناشناس ارسالی در

    این اعتراضا مد شده ؟!

  • فرهاد ارسالی در

    نیست که ماشاالله وکلا همه طیب و طاهر هستن اعتراض هم فرمودند

  • ناشناس ارسالی در

    خب وقتی بعضی از طبقات و مشاغل برای خود انواع حریمها را قایلند و هیچکس حق انتقاد از انها را ندارد برای اینکه تبعیض نشود برای دکترها که خیلی مفیدترند و معلم ها و کارگران و....چرا نباید حریمی قایل شد در صورتی که این طبقات برای جامعه لازم و مولد میباشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید