پیام جعفر پناهی به ایوبی چه بود؟

جعفر پناهی برنده خرس طلای جشنواره برلین می گوید به حجت الله ایوبی پیغام داده بود که اگر فیلمش در جشنواره فجر نمایش داده شود ان را از برلیناله خارج می کند.

کد خبر : ۲۸۱
بازدید : ۱۳۶۰

فرادید| جعفر پناهی برنده خرس طلای جشنواره برلین می گوید به حجت الله ایوبی پیغام داده بود که اگر فیلمش در جشنواره فجر نمایش داده شود ان را از برلیناله خارج می کند.

به گزارش فرادید، پناهی این موضوع را در گفت و گو با ایلنا بیان کرده است. پناهی گفته است: «با آنکه هیچ‌وقت اهل پیغام دادن به هیچ مدیر دولتی نیستم، همین پیشنهاد را پنج دقیقه بعداز انتشار نامه آقای ایوبی، توسط یکی از سینماگران به اطلاع ایشان رساندم.»

اشاره او به نامه رییس سازمان سینمایی به رییس جشنواره برلین است که ایوبی در آن نسبت به پذیرش فیلم تاکسی در این جشنواره اعتراض کرده و از شائبه سیاسی بودن این اقدام سخن گفته بود.

پناهی درباره واکنش ایوبی به پیشنهادش گفت: «پیغام فرستادند با مشاوران‌شان صحبت خواهند کرد. من تا آخرین روز جشنواره فجر منتظر تصمیم ایشان بودم. براى اطمینان می‌توانید خودتان این را از آقای ایوبی پیگیری کنید.»

شب گذشته خرس طلای جشنواره برلین به فیلم "تاکسی" آخرین ساخته جعفری پناهی تعلق گرفت.

جعفر پناهی پیش از این نیز در سال ۲۰۰۶ با فیلم آفساید به خرس نقره‌ای رسیده بود.

از آنجا که جعفر پناهی ممنوع الخروج بود و نمی‌توانست از ایران خارج شود حنا سعیدی خواهرزاده او این جایزه را از طرف او دریافت کرد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید