بازی رسانه‌ای احمدی‌نژادی‌ها

«روزنامه شرق» در یادداشتی به موضوع تلاش رسانه های احمدی نژاد پرداخته است. این روزنامه در این یادداشت به قلم«آمنه شیرافکن » با عنوان«بازی رسانه‌ای احمدی‌نژادی‌ها» می نویسد:

کد خبر : ۲۸۸۷
بازدید : ۱۶۲۱
«روزنامه شرق» در یادداشتی به موضوع تلاش رسانه های احمدی نژاد پرداخته است. این روزنامه در این یادداشت به قلم «آمنه شیرافکن» با عنوان «بازی رسانه‌ای احمدی‌نژادی‌ها» می نویسد:

گفت‌و‌گوی سردار احمدی‌مقدم با هفته‌نامه «رمز عبور» مثل بمب صدا کرد و ناگفته‌ها و برخی نکاتش از دوره‌های مختلف، به‌ویژه حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٨٨ در شبکه‌های اجتماعی به‌سرعت نشر و بازنشر شد. سوای برخی نکات مطرح‌شده درباره شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی، نکته اصلی در میان گفته‌های احمدی‌مقدم شاید نقد صریحی باشد که او درباره احمدی‌نژاد مطرح کرده است. بااین‌حال نشر نکاتی که احمدی‌مقدم درباره بگومگوهای صریحش با احمدی‌نژاد بیان کرده، بدون شک در رسانه‌ نزدیک به مردان احمدی‌نژاد جای سؤال دارد. آن‌هم در هفته‌نامه‌ای که مدیرش «کاوه اشتهاردی»، مدیرمسئول پیشین روزنامه ایران، است.

در شماره جدید «رمز عبور» چهار تصویر روی جلد هفته‌نامه دیده می‌شود؛ از سردار «احمدی‌مقدم» گرفته تا «کامران دانشجو» که به‌عنوان دانشمند موشکی از او یاد شده و «محمد سلیمانی» که گویا پدر علم ماهواره ایران است و «مسعود میرکاظمی»، وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد. اگرچه در گفت‌وگوی احمدی‌مقدم در چند پاراگراف احمدی‌نژاد و برخی سخنان ناسنجیده‌اش درباره خس‌وخاشاک‌خواندن مردم به بوته نقد آمده اما بخش عمده گفت‌وگو ارائه نکات پرابهامی است درباره رئیس دولت اصلاحات، هاشمی‌رفسنجانی و علی لاریجانی. مسئولیت پررنگ خط خبری دیگر گفت‌وگوها نیز به‌چالش‌کشیدن دولت حسن روحانی و به‌ویژه توافق هسته‌ای است به‌ویژه آنجا که سلیمانی از بی‌انگیزگی دانشگاهیان در دوران پساتوافق گفته است.

درعین‌حال «رمز عبور» در شرایطی کامران دانشجو را دانشمند موشکی خوانده که همین چندی پیش «قباد افشار»، رئیس سازمان امور اراضی ایران، خبر داد که «او در دوره مسئولیتش در استانداری تهران مجوزهای غیرقانونی صادر کرده است».

«مسعود میرکاظمی» نیز که تصمیمش در توقف سوآپ به ضرر میلیاردی برای دولت ایران منجر شد نیز گاه‌وبیگاه ماجرای «کرسنت» را به میان کشیده و تلاش دارد امضای پرسؤالش پای توقف یک‌جانبه سوآپ را به فراموشی بسپارد.

بازی رسانه‌های احمدی‌نژادی ظریف است. آنها اگرچه بنا دارند در قالب تشکل «یکتا» خط و مرزی با رئیس دولت گذشته بگذارند، بااین‌حال هوشمندانه در مسیر ترویج نام و یاد او هستند. حتی اگر این کار به قیمت افشاگری‌های سردار احمدی‌مقدم رخ دهد و بیان برخی رازهای مگو. بااین‌حال در همین مدل‌های گفت‌وگو نیز رقبا به‌خوبی شناسایی شده‌اند و کماکان رئیس دولت اصلاحات و هاشمی و لاریجانی به شکل ظریفی در آستانه نقدند، حتی چیزی بیشتر از شخص احمدی‌نژاد.

از اینها گذشته، معرفی و حفظ چهره‌های نه‌چندان خوشنام دولت گذشته نیز در دستور کار است. هرچه باشد، دوگانه‌سازی و برچسب‌زنی در فضای سیاسی از ویژگی‌های بارز مدیریتی احمدی‌نژاد بود و حالا تیم رسانه‌ای به‌جامانده از او به‌خوبی همان مسیر را ادامه می‌دهد.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید