آغاز برخورد با فروشندگان مانتوهای شیشه‌ای

طرح برخورد با فروشندگان مانتوهای شیشه ای از ابتدای شهریور ماه در کشور اجرا می شود.

کد خبر : ۲۸۹۷
بازدید : ۳۴۰۱
فرادید | طرح برخورد با فروشندگان مانتوهای شیشه ای از ابتدای شهریور ماه در کشور اجرا می شود.

رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مانتوهای نامتعارف و شیشه ای هشدار داد و گفت: طرح برخورد با فروشندگان مانتوهای شیشه ای و نامتعارف طی یک مرحله در تهران اجرایی شد و از ابتدای شهریور ماه در سراسر کشور نیز اجرا می شود.

سردار خلیل هلالی با اشاره به طرح برخورد با تولیدکنندگان و فروشندگان مانتوهای شیشه ای و بدن نما افزود: سیزدهم مرداد ماه این طرح با هماهنگی اتحادیه پوشاک تهران و با محوریت مراکز تولید و عرضه مانتوهای نازک، چسبان، کوتاه و بدون دکمه در سطح تهران اجرا شد.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای طرح، تذکرات لازم از طریق ارسال پیامک از سوی اتحادیه پوشاک تهران به واحدهای صنفی ابلاغ شده بود، گفت: پس از این اطلاع رسانی، بازرسان اتحادیه، نظارت های خود را از ابتدای سال بصورت مستمر در سطح تهران اعمال کردند که در نهایت مأموران اماکن نیروی انتظامی و اتحادیه تهران، در نظارتی مشترک و در قالب یک طرح، برای برخورد با متخلفان بصورت همزمان وارد عمل شدند.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا ادامه داد: در این طرح، بطور کلی از سه هزار و 321 واحد صنفی بازدید شد که تعدادی از این واحدها از پلیس و اتحادیه تذکر کتبی دریافت کردند و همچنین تخلفات برخی واحدها نیز صورتجلسه و برای ادامه پیگیری ها به اتحادیه تحویل داده شد.

هلالی افزود: از این تعداد 116 واحد صنفی که بدون مجوز مشغول فعالیت بودند، به دلیل نداشتن پروانه کسب و 246 واحد نیز به دلیل تخلف از مقررات انتظامی که توسط پلیس و اتحادیه ابلاغ شده بود، پلمب شدند.

وی به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مانتوهای نامتعارف و شیشه ای هشدار داد و گفت: این طرح طی یک مرحله در تهران اجرایی شد و از ابتدای شهریور ماه در سراسر کشور نیز اجرا می شود.

رییس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا با اشاره به تعریف لباس های مجلسی و عدم استفاده از مانتو در مجالس و محافل مختلف افزود: هر کدام از البسه مجلسی، داخل منزل و بیرون از منزل تعاریف مختلفی دارد و عرضه آنها باید براساس ضوابط و مقررات ابلاغ شده اتحادیه و نیروی انتظامی باشد. بطور قطع تولید و عرضه البسه برای داخل منزل بلامانع است، اما اگر از اینگونه لباس ها در مجامع عمومی استفاده شود، پلیس وظیفه دارد تا با افراد متخلف برخورد کند.

وی گفت: یک مرحله این طرح در مرداد ماه در تهران اجرا شد و تا پایان تابستان نیز یک مرحله دیگر این طرح اجرا می شود، امیدواریم با برخوردهای صورت گرفته دیگر شاهد تخلف فروشندگان و تولیدکنندگان اینگونه مانتوها نباشیم.

هلالی با تأکید بر اینکه ضوابط و مقررات برای زمان خاصی نیست و برای تمام فصول تدوین و ابلاغ می شود، تصریح کرد: اینگونه طرح ها زمانی اجرا می شوند که به ضوابط کم توجهی شود، عمده اینگونه طرح ها در تابستان است زیرا در این فصل مانتوهای کوتاه، بدون دکمه و بدن نما بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، به هرحال پلیس در کل کشور با نظارت های راسته ای روزانه که انجام می دهد با مانتو فروشی هایی که اقدام به تولید و توزیع این البسه کنند، برخورد می کند.
۰
نظرات بینندگان
  • حسین ارسالی در

    یعنی طرف وقتی مانتو شیشه ای تنش میکنه هیچی زیرش نمیپوشه که شماها میخاین باهاش برخورد کنین ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید