رویت شی نورانی در آسمان برخی از شهرها

بامداد جمعه 30 مرداد گروهی از ساکنان استان‌های یزد و اصفهان رویت شیئی نورانی ناشناسی در آسمان را گزارش کردند.

کد خبر : ۲۹۰۴
بازدید : ۱۸۹۲
بامداد جمعه 30 مرداد گروهی از ساکنان استان‌های یزد و اصفهان رویت شیئی نورانی ناشناسی در آسمان را گزارش کردند.

محمد رحیمی، عکاس آسمان شب و مدیر پایگاه اطلاعات نجومی پارس اسکای در گفت وگو با جام جم گفت: بامداد جمعه در حالی که در حال عکاسی از آسمان شب در کویر بودم، از ساعت 2 و 4 دقیقه تا 2 و 20 دقیقه بامداد جمعه ابر مخروطی شکل محو و شیء نسبتا درخشانی در افق مشرق و در حال حرکت به شمال شرقی توجهم را به خود جلب کرد. با رویت این شیء دوربین را بسرعت نصب کردم و با انجام عکاسی به روش مرور زمان (تایم لپس) از این پدیده جابه جا شدنش را در آسمان شب به صورت فیلمی به مدت سه ثانیه ثبت کردم.

رحیمی افزود: درست در همان زمان گروهی از منجمان آماتور و عکاسان آسمان شب در استان یزد نیز این پدیده را دیده و از آن عکاسی کرده بودند که البته جهت آنها تا حدودی با من متفاوت بود.

در این رابطه گروه نجوم پرن یزد در وبگاه خود در شرح این واقعه می نویسد: «ساعت 2 بامداد جمعه 30 مرداد، در مسیر جاده روستای طامهر یزد، در حالی که مشغول رصد ستارگان بودیم متوجه یک شیء نورانی در افق جنوب شرقی (در صورت فلکی نهر) شدیم که به صورت یک توده ابر نورانی ظاهر شد و سپس بتدریج در آسمان پخش و محو شد.»

با توجه به عکس های دریافت شده و تجارب قبلی از مشاهده چنین مواردی در آسمان شب در خرداد 1386، خرداد و شهریور 1391 و همین طور اواخر اردیبهشت 1393به نظر می رسد شیء مزبور در اثر ایجاد اشکالی در مخزن سوخت مراحل پایانی یک پرتابگر فضایی یا موشک بالستیک دوربرد ایجاد شده باشد. در سال های اخیر عمدتا این موارد درخصوص پرتابگرهای روسیه رخ داده است. در موارد مشابه دیده شده است که وقتی سوخت مخزن موشکی در فضا نشت می کند و وارد جو زمین می شود، بتدریج می سوزد و بقایان آن به شکل شیء نورانی مخروطی شکلی در آسمان دیده می شود. بررسی ها در این زمینه برای اطلاع از جزئیات بیشتر ادامه دارد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید