برخورد با گران‌فروشی در مراسم اربعین

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ بلیت هواپیما از همه شهرها به مقصد نجف و بغداد یک میلیون ۱۰۰ هزار تومان و از مشهد به این دو مقصد یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است که تخطی از این نرخ‌ها برخورد قانونی درپی‌خواهد داشت.

کد خبر : ۲۹۱۱۲
بازدید : ۱۱۵۷
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ بلیت هواپیما از همه شهرها به مقصد نجف و بغداد یک میلیون ۱۰۰ هزار تومان و از مشهد به این دو مقصد یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است که تخطی از این نرخ‌ها برخورد قانونی درپی‌خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین، داود کشاورزیان در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به قیمت بلیت شقوق مختلف حمل‌ونقل عمومی برای ایام اربعین اظهار داشت: کرایه اتوبوس در زمان و رفت‌وبرگشت با توجه به ماهیت یکسرخالی سفر طبق توافق با انجمن‌های صنفی تا حد دو برابر حالت معمول از زائران اخذ می‌شود. همچنین هیچ افزایشی برای قیمت بلیت قطار اعمال نشده است.

وی افزود: همچنین سال گذشته ۴ شناور به سمت بصره برای ارائه خدمات به زائران مهیا شده بود که در سال جاری نیز وظیفه جابجایی زائران از طریق دریا را بر عهده‌دارند.

کشاورزیان با اشاره به قیمت بلیت هواپیمای تهران-نجف گفت: بیش از ۱۵ سال از آزادسازی نرخ بلیت پروازهای خارجی می‌گذرد. درنتیجه همانند تمامی کشورهای جهان نرخ بلیت متناسب با ایام سال و میزان تقاضا، نوسان می‌کند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین بیان داشت: طبق توافق با شرکت‌های هواپیمایی در ایام اربعین، قیمت بلیت از همه شهرها به‌غیراز مشهد به مقصد نجف و بغداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و از مشهد به قیمت یک میلیون ۳۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

وی از برخورد تعزیرات حکومتی با یکی از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی در روز گذشته خبر داد و گفت: به‌طور طبیعی نظارت بر این امر بر عهده تعزیرات حکومتی است و مردم در صورت مشاهده تخلف به تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به تکمیل و ایجاد پارکینگ‌های ویژه خودروهای شخصی و ناوگان عمومی بیان کرد: پارکینگ خودروهای شخصی قبل از شهر مهران و پارکینگ اتوبوس‌های بین‌شهری بعد از شهر مهران در ابتدای جاده مهران به سمت پایانه مرزی پیش‌بینی‌شده است و اتوبوس‌ها می‌توانند با عبور از کمربندی تازه احداث‌شده به پارکینگ‌ها دسترسی داشته باشند.

وی افزود: تردد حدفاصل پایانه تا نقطه صفر مرزی از طریق اتوبوس‌های شهری با کمک شهرداری‌ها انجام می‌شود و با توجه به مسائلی همچون هزینه زیرسازی، نگهداری و بیمه در شبانه‌روز از هر خودرو ۵ هزار تومان دریافت می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات زیرساختی انجام‌شده و دلایل تکمیل نشدن عملیات ساخت بزرگراه مهران-ایلام برای اربعین تصریح کرد: استان ایلام به لحاظ زیرساخت ضعیف است؛ اما سال گذشته بخشی از مسیر خروجی ایلام به سمت مهران و ۱۰ کیلومتر از ورودی مهران دوبانده شد. همچنین برای جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی در ورودی پل‌های حدفاصل مهران و ایلام، کنارگذر ساخته شد و از طرف دیگر قرارداد احداث باند دوم صالح‌آباد تا مهران با پیمانکار منعقدشده است.

کشاورزیان یادآور شد: محدودیت‌های اعتباری در سال گذشته و جاری بیش از این اجازه فعالیت نمی‌دهد.

در ادامه این گفتگو ویژه خبری غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان از آغاز فعالیت ریل باس خرمشهر-شلمچه خبر داد و گفت: اکنون از طریق حمل و نقل ریلی از عمق کشور به سمت خرمشهر و شلمچه امکانات رفت وآمد ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین پارکینگ‌هایی در مرز خرمشهر و چهارکیلومتری نقطه مرزی ایجاد شده و پایانه مرزی شلمچه نیز آماده است و در صورت اضطرار با ۳۶ گیت می‌تواند شرایط عبور ۱۰۰ هزار نفر از مرز را فراهم کند.

شریعتی خاطرنشان کرد: امکان اسکان ۱۵ هزار نفر در مرز شلمچه فراهم شده است و در این چند روز ۷۳ هزار نفر از این مرز به عراق رفته‌اند و با کمک به کشور عراق ۶۰ گیت برای آنها جهت خدمات دهی به زائران ایرانی ساخته شده و آن سوی مرز موکب‌ها آماده خدمات‌رسانی به زائران ایرانی هستند.

استاندار خوزستان همچنین به اقدامات انجام شده در مرز چزابه اشاره کرد و گفت: امروز عملیات آسفالت جاده‌ای که به طور جدی تلاش شده بود به بهره‌برداری برسد تمام شد و ۱۸ کیلومتر آخر که ترافیک حجیمی در خود جای می‌داد به ۴ خطه ارتقا پیدا کرد و مسیر رفت و برگشت جدا شد. همچنین پایانه مرزی ۳۰ گیت دارد و از این مرز تا به امروز ۳۷ هزار زائر به عراق منتقل شده‌اند.

مروارید استاندار ایلام نیز به اقدامات انجام شده در این استان پرداخت و بیان داشت: برای ۲۰۰ هزار خودرو پارکینگ ایجاد شده است و ۱۲۰ موکب در اختیار زائران عبوری از استان ایلام قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با تقسیم بندی استانی روزانه ۲۰هزار نفر از مرز مهران عبور می کنند. و این اقدامات در برگشت موجب بهبود و کاهش مشکلات ترافیکی می شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید